1397-08-02 05:03
1480
0
58119
گزارش؛

طنین "انا احب الحسین" گلستانی‌ها در "مسیر عشق" / مردم کلاله بیش از یک میلیارد به موکب‌های اربعین کمک کردند+تصاویر

بی شک اربعین معجزه ای دیگر از اعجاز سید الشهداست که شیعه و سنی و مسلمان غیر مسلمان را به سمت خود می کشد . مکتب عاشورا در اربعین تجدید می شود هزاران نفر از مردمان دیار رنگین کمان اقوام استان گلستان نیز همه ساله زائران فراوانی در این اجتماع عظیم جهان اسلام دارد.

به گزارش گلستان ما؛ چشم ها  خیره به ضریح شش گوشه سید الشهدا و گوش ها به شعار حب الحسین یجمعنا است.

پوتین های خود را محکم بسته و از همه آشنایان حلالیت می گیرند انگار به سفر آخرت می روند  با دلی آرام  به راهی می روند که روزی سید الشهدا و 72 تن از یارانانش گام نهاده اند.

فوج فوج انسان از سراسر جهان دوش به دوش هم و گام در گام یکدیگر از عرب و عجم ، سیاه پوست و سفید  پوست و حتی مسیحی و یهودی کوله باری از جنس عشق به ال بیت بسته اند و با پای برهنه خود به نجف می رسانندو پیاده در مسیر کربلا قدم می گذارنند تا خود را به اجتماع عظیم  حریت و آزادگی برسانند.

آخر چهل روز از شهادت امام عاشقان و یارانش گذشته است، امامی که برای زنده نگه داشتن دین اسلام و برپایی عدل و داد از خود و خانواده اش هم گذشت .

زیارت امام حسین (ع) در اربعین دارای نشانه های شگرفی است که یکی از آنها پاداش عظیم زیارت حضرت است که هر قدم از گام های زائر در این راه، برداشته می شود، ثواب یک عمره را دارد و پذیرایی از زائران کفاره گناهان می شود .

مردمان دیار رنگین کمان اقوام استان گلستان نیز همه ساله زائران فراوانی در این اجتماع عظیم جهان اسلام دارد.

IMG08544403

ثبت نام 19 هزار گلستانی در سامانه سماح

به گفته سید علی میر قاسم پور مدیرکل حج و زیارت گلستان، تاکنون بیش از ۱۹ هزار زائر اربعین در گلستان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

او افزود: از زمان ثبت‌نام زائران تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۹ نفر از مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

میرقاسم پور بیان کرد: تا امروز برای ۱۸ هزار و ۷۸۵ نفر از زائران گلستانی روادید صادرشده است.

وی یادآورشد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی تا روز جمعه چهارم آبان در سامانه سماح ادامه خواهد داشت و ۵۲ دفتر زیارتی ثابت و موقت نیز برای ارائه خدمات دایر است.

میر قاسم پور با اشاره صدورویزای اربعین زائران گلستانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند در ۷۲ ساعت گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی به متقاضیان زیارت اربعین تأکید می‌کنیم که برای سرعت بیشتر می‌توانند خودشان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و سپس در اولین فرصت مدارکشان را به یکی از نزدیک‌ترین دفاتر خدمات زیارتی به محل کار یا سکونتشان، ارائه دهند، اسامی و نشانی دفاتر در سامانه سماح، سایت سازمان قابل‌مشاهده است.

وی افزود: متقاضیان بعد از تحویل مدارک به دفاتر زیارتی، از طریق سامانه پیامکی دریافت می‌کنند و این پیامک تائید روند ثبت‌نام و مجاز بودن دفتر است.

میرقاسم پور گفت: اگر متقاضیان پیامکی دریافت نکنند به معنای نادرست بودن مسیر نام‌نویسی و دفتر موردنظر است و باید آن را بررسی و اصلاح نمایند.همه ساله مشتقان زیادی از استان گلستان برای خدمت به زائران راهی عراق می شوند و در موکب ها به فعالیت های مختلفی از دوخت کفش زائران تا خدمات پزشکی، پذیرایی می پردازند و ذکر عاشقانه الی طریق ابا عبدالله می کنند.

استان گلستان نیز مانند هرسال موکب هایی را از مرز مهران تا کربلای معلی برای خدمات بهتر و پذیرایی از زائرین سید الشهدا برپا می کند .

1396081414130514612420154

برپایی 12 موکب از استان گلستان در عراق

امسال نیز12 موکب به نام های انصار المهدی (ع) به مسئولیت سید نقی حسینی ، حسینیه حضرت قاسم (ع) به مسئولیت حاج علی سرگزی ، علی بن موسی الرضا (ع) به مسئولین رضا جعفری ، حضرت علی اصغر (ع) به مسئولیت حاج عباس گرزین ، حسین بن علی (ع) به مسئولیت محمدرضا خسروی ، انصار الحسین(ع) به مسئولیت علیرضا امینی ، یحیی بن زید به مسئولیت مجیدرضا علی بیک ، امامزاده عبدالله به مسئولیت اسماعیل بزی ، احباب امام رضا (ع) به مسئولیت سید مهدی کیاالحسینی ، حضرت علی اکبر (ع) به مسئولیت رمضانعلی الوند ، قمر بنی هاشم به مسئولیت عبدالله بختیاری . موکب حضرت زینب (س) مینودشت به مدیریت ابوطالب پسرکلو به میلیون ها زائر در مرز مهران، مسیر نجف تا کربلای و در کربلای معلی خدمات رسانی می کنند.

1397072310302836215656644

بیش از 76 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از گلستان به کربلا اعزام شدند

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان هم در آخرین گفتگوی خود گفته است؛ با آغاز طرح جابجایی اعزام زائران اربعین حسینی از اواخر مهرماه جاری، تاکنون بیش از 76 دستگاه اتوبوس و مینی بوس بمنظور جابجایی زائرین و تعداد 200 خدام مواکب استان گلستان مشابه سال قبل برای خدمات رسانی به زائران حسینی(ع) به کربلای معلی اعزام شدند.

"قربانعلی روحی" با بیان اینکه اعزام زائران به مرز مهران تا 48 ساعت قبل از اربعین ادامه خواهد داشت، افزود: اعزام نماینده‌ و در نظر گرفتن تدابیر لازم برای رسیدگی و بررسی نحوه برگشت زائران استان از دیگر اقدامات اداره کل در این طرح می‌باشد.

حماسه پیاده روی اربعین نمایش عزت اسلامی است، چرا که از هر ملیت و نژاد به حرمت زائری اباعبدالله در موکب ها مورد استقبال قرار می گیرند و خدمات مختلفی به آنها ارائه می شود.

photo 2018 10 23 13 11 34

حماسه پیاده روی اربعین نمایش عزت اسلامی است/ میزبانی از 4000 زائر در موکب یحیی بن زید(ع) گنبد

رمضانعلی خالقی مسول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دولت و ملت عراق به عنوان میزبانان این حرکت فرهنگی به صورت مداوم در حال آماده سازی و تدارک پذیرایی از زائران هستند.

وی ادامه داد: موکب یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس نیز با این هدف با همراهی و همکاری متولیان حسینیه عترت الطاهره اهالی بصره در کربلای معلی برپا شده است.

خالقی افزود: تاکنون به حدود ۴ هزار زائر در بخش اسکان و طعام و سایر غرفه های صلواتی از جمله خیاطی و آرایشگری و بهداشت خدمات داده شده است و خدمات جانبی از جمله خدمات بهداشت و درمان ، چای صلواتی ایرانی و عراقی و دمنوش های مختلف صلواتی ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا ظهر روز سوم در درمانگاه موکب یحیی بن زید(ع) به بیش از ۱۹۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

mokeb

کمک بیش از یک میلیاردی مردم کلاله به موکب اربعین

 در مراسم ارسال کمک های مردم کلاله هم  مسئول موکب امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان، ارزش کمک ها و نذورات مردم کلاله به این موکب را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد. 

مصیب فنایی با بیان اینکه موکب امامزاده عبدالله (ع) کلاله در شهر کربلا به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات رسانی می کند، افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته این موکب روزانه به 5 هزار زائر در دو بخش تغذیه و اسکان خدمات می دهد.

1932279

 اربعین مانور بزرگ مقابله با استکبار جهانی است / وحدت بین ملت ایران و عراق هرگز گسستنی نیست

اما خادمان موکب ها حال و هوایی از جنس دیگری دارند، آنجا دیگر سمت ها هم رنگ می بازد و پزشک، معلم، خیاط و کارگر با هم یکی شده اند تا بهترین خدمات را برای میلیون ها زائر پیاده عاشورایان انجام دهند  و وحدت میان مسلمان جهان را بیش از پیش نشان دهند.

حسین کریمی اول جانشین سابق سپاه نینوا از خادمان موکب یحیی بن زید استان  در گفتگو با خبرنگار ما در کربلا اظهار کرد: با توجه به شرایط بین المللی، اربعین به حرکت بسیار مهمی در ایجاد وحدت بین همه گروه ها و فرق اسلامی و سایر ادیان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این حرکت منشا قدرت جهان و مانور بسیار بزرگی در جهت مقابله با استکبارجهانی است، لذا می توانیم بگوییم امروز در جهان معاصر مهمترین قدرت جبهه مقاومت و جبهه اسلامی نمادش در اربعین خلاصه شده و این از عنایات الهی است.

جانشین سابق سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: امروز با حرکتی در قالب تجمع میلیونی انسان ها در اربعین، قدرت اسلام و اندیشه مکتب اهل بیت و عاشورا را به دنیا نشان می دهیم.

کریمی اول با اشاره به تبلیغات منفی دشمن برای کمرنگ کردن این اجتماع میلیونی مسلمانان، بیان کرد: دشمن با آرمان های الهی و اسلامی که در جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی شکل گرفته در فضای مجازی تفرقه را تبلیغ می کند تا این حرکت را سطحی نشان دهد.

خادم موکب یحیی بن زید (ع) استان گلستان در کربلا با بیان اینکه دشمن از روی استیصال به تبلیغات تفرقه افکن روی آورده است، اذعان کرد: در واقعیت می بینیم با استقبال بسیاری خوبی که از زائرین توسط ملت عراق می شود وحدت عمیقی بین ملت ایران و مردم عراق بوجود آمده است و این نقطه عطفی در جهان اسلام است.

وی یادآورشد: وحدت بین ملت ایران و عراق به واسطه قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) و علاقه این دو ملت به مکتب اهل بیت هرگز گسستنی نیست.

11459

اربعین معجزه ای دیگر از اعجاز سید الشهد

بی شک اربعین معجزه ای دیگر از اعجاز سید الشهداست که شیعه و سنی و مسلمان غیر مسلمان را به سمت خود می کشد . مکتب عاشورا در اربعین تجدید می شود که کودکانی تربیت می شوند برای شستن پای زوار سید الشهدا و پذیرایی از عاشقان ابا عبدالله سر از پا نشناسند و از هم پیشی بگیرند.

اینجا دیگر دجله و فرات هم برای رساندن آب به زائران حسینی  حرمله ها را کنار می زنند و عمرسعد ها ی زمانه را نابود می کند .

برپایی موکب جامندگان اربعین در گلستان

خادمان حسینی که توفیق خدمت در عراق نصیبشان نشده اما  موکبی به نام "جاماندگان اربعین" در گلستان  برپا کرده اند  تا برای دلسوختگانی که از زیارت معنوی سید الشهدا در کربلا جامانده اند تداعی زیارت اربعین کنند.

اینجا در پارک شهر گرگان از پنجشنبه 26 مهرماه به مدت ۱۲ شب بعد از نماز مغرب و عشاء الی ساعت 22 جنب پارک شهر گرگان برپا شده است.

آری یک هفته به اربعین حسینی بزرگترین اجتماع مردمی جهان اسلام و شناسنامه فرهنگی مسلمانان باقی مانده است  و مردمان گلستان، نگارستان ایران نیز برای این روز لحظه شماری می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.