1397-07-20 08:58
2607
0
57737
مشاور جوانان فرماندار کلاله زمینه معرفی مخترع کلاله ای را فراهم کرد:

مخترع کلاله ای در رویاهای بزرگ؛ ولی بدون پشتوانه/ 15 ایده اختراع در سردارم

مخترع کلاله ای گفت: از کودکی رویاهای بزرگی درسر داشتم و در مقطع دبیرستان این رویاها جنبه عملیاتی به خود گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، توجه شما را مصاحبه ای با مخترع کلاله ای که توانست برخی از اختراعات خود را به ثبت برساند، می رسانیم:

** در ابتدا خود را معرفی کنید:

اینجانب حسن عوض زاده از روستای گونیلی 24 ساله هستم که دروان ابتدایی خود را در مدرسه روستا،راهنمایی را در روستای کاظم خوجه، اول دبیرستان را روستای صالح آباد و بقیه دوران تحصیل مقدماتی خود را در شهر کلاله ادامه دادم.

وی ادامه داد: پس از 2 سال سربازی به تحصیل برگشتم و در دانشگاه آزاد مینودشت در رشته مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو دوره کارشناسی را سپری کردم.

IMG 20180925 163821

** به چه فعالیت ها و کارهایی مشغول هستید؟

در کنار تحصیل، تا الان در کنار پدر برای تامین مخارج خانواده خانواده در امور کشاورزی و غیره به فعالیت پرداختم و در حال حاضر در تهران مشغول به رانندگی هستم.

** چی شد که به فکر مخترع شدن افتادید؟

جوانی بودم که از کودکی به دنبال رشته های مهندسی بودم و در همین راستا در دانشگاه نیز مهندسی مکانیک را انتخاب و باید یادآور شوم که افکار خود را در دوره دبیرستان با تصمیم بر اینکه مخترع شوم، کامل کردم.

عوض زاده اضافه کرد: یک روز در فنی حرفه ای شهرستان کلاله از خودم سوال های متفاوتی پرسیدم و اینکه کسانی که این وسایل را اختراع کردند؛ چگونه به این مرحله رسیدند و با این تفکرات به اینکه این افراد مخترع به دنیا نیامده و با آموزش می شود به این مرحله رسید، رسیدم.

وی گفت: در راستای یاد شده، ایده های خود را دنبال کردم و به نتیجه می رساندم که حاصل آن در برخی موارد منتج به اختراعات مختلف من شد.

** اختراعات شما بیشتر در چه زمینه هایی است؟

اختراعات و ایده های من بیشتر در زمینه ادوات کشاورزی، صنعت خودرو، ایده پردازی، شناسایی نیاز مردم است.

** در این زمینه ها چه اختراعاتی داشته اید؟

در سال 88 دستگاه تخم گیر آفتابگردان اختراع کردم که با استفاده از پره های دوچرخه با طراحی شاسی که بالای آن موتور قرار دارد، با دور میلنگ موتور و با به چرخش دارآوردن رینگ دوچرخه این دستگاه کار می کرد؛ در روش سنتی برای گرفتن تخمه آفتابگردان، از روش ضربه برای جدا سازی استفاده می شد؛ در این روش بجای ضربه با قرار دادن گل آفتابگردان در راستای چرخش پره های دوچرخه، سرعت عمل بالای 90 درصد افزایش می یابد و از نظر اقتصادی برای کشاورزان توجیح اقتصادی هم دارد.

** سرانجام اختراع اول شما چه شد؟

 در آن زمان با توجه به نبود حمایت، امکانات، نداشتن تجربه و آگاهی کافی برای ثبت اختراع، نتوانستم اختراع خود را ثبت و به مرحله تجاری سازی برسانم.

وی افزود: همین اختراع من چند سال بعد در استان گلستان توسط یک دانشجو دانشگاه آزاد به ثبت رسید و مورد حمایت اساتید هم قرار گرفت.

** برای احقاق حق خود پیگیری هم کردید؟

در همین راستا به بنیاد نخبگان مراجعه کردم ولی در جهت احقاق حقم به نتیجه ای نرسیدم و در همین شهرستان اختراع من مهندسی معکوس و به کشاورزان فروخته شد.

** از دیگر اختراعات خود بگویید:

بعد ازاتمام سربازی جک برقی خودرو و سیستم دزد گیر وسایل نقلیه با استفاده ازموبایل را اختراع کردم و خوشبختانه توانستم این اختراعات خود را به ثبت برسانم ولی باز هم در مرحله تجاری سازی به موفقیتی دست نیافتم.

مخترع کلاله ای تصریح کرد: دستگاه جمع آوری بزورات کشاورزی از سطح زمین (آسفالت و بتن) را تا 70 درصد عملیاتی کردم اما به مرحله تکمیل نرسیدم و اگر این اختراع تکمیل شود، برای اولین بار در کشور رونمایی خواهد شد.

حسن عوض زاده از ایده دیگر خود گفت و اظهار داشت: در نظر دارم تا خودرویی طراحی کنم که از قانون نیوتن برای حرکت خودرو استفاده کند تا به این وسیله خودرو برای حرکت نیازی به سوخت فسیلی و هیبریدی نداشته باشد؛ مسلما اگر در این زمینه حمایت شوم این ایده به موفقیت منتج خواهد شد.

IMG 20180808 144136

IMG 20180808 144138

** چند ایده اختراعی در فکر دارید؟

اگر اغراق نباشد بالای 15 ایده برای اختراع دارم که در این مصاحبه جای مطرح کردن آن نیست.

** در این زمینه چه کسانی شما را حمایت کردند؟

در این مدت 24 ساله تحت حمایت هیچ ارگان یا اداره خاصی قرار نگرفتم و تمام موفقیت خود را مدیون خداوند متعال پدر و مادر، پدربزرگم که موقع 5 سالگی من را مهندس صدا میزد و در آخر مدیون اراده، خواست، توکل، سماجت در هدف خودم هستم.

** از مسئولین چه خواسته ای دارید؟

از مسئولین خواشمندم برای جوانانی که هدف دارند و با هدف زندگی می کنند، ارزش قائل شوند و برای کارهای تخصصی به افراد لایق و توانا بها بدهند.

** در جهت مورد حمایت قرار گرفتن از سوی مسئولین چه اقداماتی انجام دادید؟

خوشبختانه با پیگیری های خانم سعدی مشاور جوانان فرماندار کلاله دیداری با مهندس عمرانی مسئول مرکز رشد و فناوری(پارک علمی فناوری) داشتم و در زمینه حمایت از مخترعین شرق گلستان توسط این مرکز، رایزنی هایی شد.

مشاور جوانان فرمانداری کلاله: از مخترعین شرق گلستان حمایت شود

خوشبختانه با پیگیری های مشاورفرماندار دیداری با مهندس عمرانی مسئول مرکز رشد و فناوری(پارک علمی فناوری) داشتم و در زمینه حمایت از مخترعین شرق گلستان توسط این مرکز، رایزنی هایی شد.

مشاور جوانان فرمانداری کلاله: از مخترعین شرق گلستان حمایت شود

خانم سعدی در گفتگویی اظهار داشت: در شهرستان کلاله مخترعین و نخبه های جوانی با پتانسیل بالا وجود دارند که شناسایی شدند و برای عملیاتی شدن ایده ها و نظریه های خود نیازمند مساعدت مسئولین ذیربط هستند.

مشاور جوانان فرماندار کلاله تصریح کرد: با حمایت فرماندار در نظر داریم دیگر مخترعین شهرستان را از طریق سایت ها و فضای مجازی به مردم و مسئولین معرفی کنیم و در همین راستا با حمایت محمد حمیدی فرماندار، برای تهیه فیلم مستندی از قهرمانان ورزشی، رتبه های برتر کنکور، رتبه های برتر فرهنگی و اجتماعی با بخش نوجوان وجوان صدا و سیمای گلستان رایزنی لازم انجام گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.