1397-07-18 10:02
1047
0
57686
حجت الاسلام ابوترابی در همایش چهل سالگی انقلاب در گرگان؛

پیشرفت جز در سایه وحدت علمی انجام نمی‎شود/ نخبگان انقلابی و دلسوزان باید میدان‎دار این حرکت باشند

امام جمعه موقت تهران گفت: باید جامعه علمی از تمام ظرفیتش برای رسیدن به نقشه راهی که در کوتاهترین زمان برای خلق و تولید ثروت فراهم آورد استفاده کند و این امر جز با وحدت علمی امکان ندارد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام ابوترابی فر در همایش چهل سالگی انقلاب اسلامی و رسالت نخبگان در دانشگاه آزاد گرگان اظهار کرد: ایران 1404 توسعه یافته با جایگاه اول فناوری و علمی با هویت انقلابی و اسلامی و الهام بخش برای جهان اسلام است که تعامل سازنده با بین الملل و منطبق بر اصول اخلاقی و ارزشهای اسلامی و ملی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیشگامان عرصه علم و دانش چشم انداز جمهوری اسلامی را به عنوان هدف و مقصد برای سال 1404 تالیف کنند چرا که با نگاه به این هدف نقشه راه شناسایی می شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حوزه های گوناگون به دلیل ظرفیت و استعداد بالا و رهبری شایسته انقلاب قدم های بلندی برداشته و در مسیر چشم انداز حرکت کرده و اگر اراده جدی در ارکان مختلف کشور برای تحقق شکل می گرفت اعجاز بزرگی رخ میداد.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ما الان در جایگاه بزرگ سیاسی و... به محور تعیین کننده و قدرت موثر در معادلات بین المللی تبدیل شدیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این قدرتی که کشورهای دیگر بدون اتکا به دیگران ندارد اما جمهوری اسلامی تنها توانست آن را کسب کند و هیچ سیاستمداری در دنیا نمی تواند این قدرت ایران را تایید نکند.

وی افزود: در عرصه علمی هم شاهدیم کاروان علمی با شتاب حرکت می کند و حتی در تجاری سازی علم موقعیت ایران ممتاز است.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: کشور ما که در نقشه علمی جهان هیچ جایگاهی نداشت. اما امروز جزو 5کشور اول علمی جهان هستیم.

وی در خصوص این دستاوردها توضیح داد: در حوزه نانو، فنی مهندسی هوا فضا، لیزر، علوم زیستی، موقعیت استثنایی است که جامعه علمی به آن اذعان میکند.

ابوترابی گفت : این  کار ثمره مدیریت عالی کشور و نگاه رهبری برای تبدیل شدن مرجعیت علمی و قطب علمی در جهان است.

وی ادامه داد: مقالات علمی که مرجع هستند در جهان کم نیست. اما این مرجعیت باید برای ایران باشد و زبان فارسی نیز باید مرجع شود و این افق کشور است.

امام جمعه موقت تهران در رابطه با ظرفیت امنیت کشور توضیح داد: در حوزه امنیت ایران برای منطقه و اروپا خلق امنیت کرده و اگر جایگاه جمهوری اسلامی نبود امروز امنیت در قاره اروپا به این اندازه نبود و یکی از مسائل که اروپا مطرح می کنند همین اعتراف به نقش ایران در امنیت منطقه می باشد.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: راهبرد ایران ارتقا امنیت جامعه جهانی و اروپا و منطقه است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل رویارویی با استکبار برقراری امنیت است و امریکا عامل برهم زننده امنیت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حمایت امریکا از رژیم وابسته جز ناامنی و مقابله با حاکمیت ملتها دستاورد دیگری نداشته و ایران اسلامی گامی بلند در این زمینه برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی ایران در فراهم آوردن زیر ساخت های کشور و بستر رشد و تربیت نیروی عالم و توانا که مهمترین عامل پیشرفت است جایگاه استثنایی دارد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص فعالیتهای اقتصادی گفت: تمام زیر ساختها برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی بزرگ در کشور فراهم است اما از این ذخایر استفاده نمی شود.

وی گفت: باید جامعه علمی از تمام ظرفیتش برای رسیدن به نقشه راهی که در کوتاهترین زمان راه را برای خلق و تولید ثروت فراهم آورد استفاده کند.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: جز با وحدت علمی نمی توان به نقشه راهی که ما را در کوتاهترین زمان از نظر تولید ثروت و ایجاد اشتغال و مدیریت نقدینگی برساند دست یابیم.

وی درخصوص جایگاه علم گفت: در تمام حوزه ها باید علم و دانش محور وحدت باشد و یک قدم نباید بدون علم برداریم و نقشه علمی باید بر اساس آن باشد نه اینکه بودجه ای که وابستگی ما را به نفت بیشتر و دولت و پروژه ها را متورمتر کند.

امام جمعه موقت تهران توضیح داد: این کار باید توسط نخبگان معتقد به انقلاب و مسئول در برابر جانبازان و ایثارگران انجام شود

وی افزود: برای اینکه در حوزه علمی به وحدت برسیم باید هوای نفس را کنار بزاریم و از جناح بازی و باندبازی دوری کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ما امسال تنها چهل سالگی انقلاب را جشن نمی گیریم بلکه چهل سالگی جبهه مقاومت و جریان اصیل انقلاب در منطقه که پرونده استعمار را در هم پیچیده را جشن می گیریم.

وی در خصوص وظیفه نحبگان اشاره کرد و افزود: فساد و بی عدالتی در هر اندازه ای که هست باید ریشه کن شود و قدم های خطا رفته باید رصد و قدم های صحیح باید تبیین شود و این کار نخبگان است.

ابوترابی ادامه داد: قدم های اصلاحی هزینه دارد و این تنها زمانی انجام می شود که همه جریانات هزینه آن را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.