1397-07-15 07:53
1024
0
57571
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان:

باور به نصرت الهی رمز موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس بود / توجه به حقیقت یادمان ها وظیفه دانش آموزان در راهیان نور

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در هشت سال دفاع مقدس هیچ چیز از لحاظ ظاهری نداشتیم اما باور به نصرت الهی ما را پیروز میدان نبرد با باطل کرد.

به گزارش گلستان ما، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در آیین متمرکز اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی که در گلزار شهدای گمنام آق قلا برگزارشد، اظهارکرد: در هشت سال دفاع مقدس هیچ چیز از لحاظ ظاهری نداشتیم اما آنچه که ما را پیروز واقعی میدان نبرد با باطل کرد، خدامحور بودن و باور به نصرت الهی بود.

وی با بیان اینکه نیمروز عاشورا در دوران دفاع مقدس تکرار شد، افزود: فرهنگ شهادت غنی ترین فرهنگ است که در طول هشت سال در منش رزمندگان ما متبلور شد.

فرمانده سپاه نینوا تصریح کرد: دفاع برای هر موجودی ضروری و جنگ به خودی خود خسارت بار است. اما دفاع ما مقدس و هشت سال با ایثارگری بهترین جوانان ما همراه بود.

وی با اشاره با تاریخ 200 سال گذشته ایران گفت: در این دوران هرگاه ایران وارد جنگ می شد قسمتی از خاک خود را از دست می داد، پیش از هشت سال دفاع مقدس خرمشهر دو تا سه بار تصرف شد اما در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

معروفی جنگ هشت ساله ایران را نابرابر بیان کرد و افزود: برای نخستین بار بود که استکبار غرب و شرق در کنار هم برای نابودی کشوری قرار گرفتند .

این فرمانده دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان متذکر شد: در زمان زیارت یادمان ها به حقیقت اروند طلاییه و شلمچه و سایر مکان ها و ایثارگری های رزمندگان نگاه کنید و فکر کنید چرا یک انسان باید از همه چیزش بگذرد که بتواند خاک و ناموس خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه ما همواره به غیرت و عشق و ایمان و ناموس پرستی خود افتخار می کنیم، خاطرنشان کرد: باید به بازخوانی فرهنگ دفاع برای نوجوانان پرداخت تا بدانند که هزاران شهید و جانباز و مفقودالاثر برای حفظ ناموس و عزتشان جان فشانی کردند تا دچار غده سرطانی مانند داعش نشوند.

گفتنی است، در سال جاری بیش از ۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر از استان گلستان به راهیان نور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.