1397-07-07 05:59
1979
2
57356
تاکیدی بر مردمی بودن اربعین ؛

نقدی بر شیوه جمع آوری کمکهای دولتی موکب اربعین در گلستان / چرا مسئول دفتر آیت الله نورمفیدی، هیچ گزارشی از دریافتی ها و خرجکرد موکب نمی دهد

قرار شده با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان عواید حاصل از این اضافه قیمت ، به موکب استان گلستان در راهپیمایی اربعین اختصاص یابد .

به گزارش گلستان ما ؛ اخیرا برای تنظیم بازار ، گوشت های گوسفندی و گوساله استرالیایی وارد استان شده و به ترتیب با قیمت های 37.5 و 30 هزار تومان به فروش می رسد .

ضمن تشکر از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در اهتمام به این امر یعنی تنظیم بازار گوشت ، اما یک نکته باریکتر از مو در این بین وجود دارد .

قیمت این دو نوع گوشت در استان بین 500 تا هزار تومان از قرار هر کیلویی نسبت به سایر استانها بیشتر است .

شنیده های ما از منابع موثق نشان می دهد که قرار شده با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان عواید حاصل از این اضافه قیمت ، به موکب استان گلستان در راهپیمایی اربعین اختصاص یابد.

مسئول موکب اربعین استان گلستان رضا جعفری مسئول دفتر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان می باشد و همه ساله شاهدیم که ایشان و دست اندرکاران موکب اصرار دارند پای ادارات دولتی و دستگاهها را در کمک به ستاد اربعین به میدان بکشانند .

حتی یک منبع موثق اظهار کرد که مسئول موکب استان گلستان طی نامه هایی مکتوب و رسمی خواهان ارائه کمک های سازمانهای و دستگاههای دولتی به موکب اربعین شده است  و ادارات استانی نیز با توجه به جایگاه این فرد حاضر شده اند همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند .

این در حالیست که ستاد مرکزی اربعین و بزرگان دین ما اعتقاد دارند کمک به ستاد اربعین و سایر مجموعه های اینچنینی بایستی خودجوش ، داوطلبانه و مردمی باشد  و اگر سازمان یا نهادی هم قصد همکاری دارد کاملا اختیاری و با میل باطنی اقدام نمایند .

آفت چنین مراسماتی دولتی کردن و اجباری نمودن آن است و مزه و حلاوت آن داوطلبانه و مردمی بودن و کم نیستند عاشقانی که در این راه همه ساله مقادیر زیادی کمک مالی و کالایی می کنند .

در همین رابطه جواد تاجیک، دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور در نخستین همایش «فعالان دانشجویی اربعین» با اشاره به مردمی و خودجوش بودن ماجرای اربعین حسینی در سالهای گذشته گفت: مردم در تمام موضوعات از جمله راهپیمایی اربعین حسینی(ع) بسیار جلوتر از دستگاه و نهادی به حرکت در آمدند.

حال اگر در این میان افرادی ناراضی باشند چه باید کرد ؟ آیا می توان بدون اذعان صاحب مال و یا اینکه بدون خبردار بودن وی ، مقداری از مال او را صرف اموراتی حتی مذهبی کرد ؟

اینکه مدیران موکب استان گلستان همه ساله بعد از مراسم ، هیچ گزارشی از دریافتی ها و کمک های مردمی و خرج کردها ارائه نمی دهند بماند ، اینکه خیلی ها توقع دارند مسئول دفتر آیت الله نورمفیدی هزینه موکب را از شرکت ها و موسسات وابسته به دفتر آیت الله و دوستان ثروتمندش همچون علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی ، علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار و فعالین اقتصادی همچون اخوین ، رضایی و میرآییز جبران نماید نه از جیب مردم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ب

واقعااینهمه کمک های مردمی علاوه بر آن کمک های دولتی را چکار میکنند چرا همه جا .... باید باشد هر جا بخور بخور هست این ... هست کسی به گوش ... نمیرسونه اینو حذفش کنه

0
0
پاسخ
1397-07-10 05:12

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.