1397-07-07 03:37
1144
0
57355
واکنش سردار جاویدان به احتکار در گلستان :

هر انباری که در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده باشد بطور حتم احتکار است / گناه محتکرین کمتر از آمریکا نیست

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت: متاسفانه به دلیل خلا قانونی، محتکرین مدارکی درست می کنند یا اینکه شرایطی را طرح می کنند که شامل بحث احتکار نمی شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ سردار علی اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار سایت تیتر آزاد در رابطه احتکار اجناس مورد نیاز مردم در انبارهای استان گلستان اظهار کرد: در این التهابی که در بازار هست و در جنگ اقتصادی و تحریم هایی که استکبار به ما تحمیل کرده، عده ای افراد سود جو که به نظر بنده گناهشان کمتر از تحریم کنندگان نیست دست به احتکار اقلام مصرفی مورد نیاز جامعه می زنند.

وی در خصوص تکذیب احتکار بودن انبارهای کشف شده در استان گلستان به وسیله صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: برای حفظ شان و عزت بازاریان و تولید کنندگان، مصوبه ای در هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن هیئتی با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات و یا دستگاه قضایی، صنعت و معدن و چند عضو دیگر باید بر سر احتکار بودن ویا نبودن انباری به اجماع برسند.

سردار جاویدان ادامه داد: به علاوه بر انبارهای داخل شهرها، در خیلی از حوزه ها نیروی انتظامی و امنیتی محصولات انبار شده را در بافتهای فرسوده و یا گاوداری هایی در بیرون از شهر کشف می کنند، ولی به دلیل خلا قانونی، متاسفانه محتکرین مدارکی درست می کنند یا اینکه شرایطی را طرح می کنند که شامل بحث احتکار نمی شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان افزود: هر انباری که در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده باشد بطور حتم احتکار است با این ملاحظه که قانون انبار پنهانی کالاهای اساسی را جزء احتکار بشمار می آورد و این یک خلا قانونی است. متاسفانه قیمت همه‌ي کالاها بالا رفته و زندگی مردم را سخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مشاهده شده که صاحب کالا ، تاریخ و قیمت کالا را پاک کرده و تاریخ و قیمت جدیدی بر روی محصول زده است. این واقعا ، احتکار و جرم است. از تعزیرات و دستگاه قضایی محترم تقاضا داریم، قاطعانه با این جرایم برخورد کنند و اگر خلع قانونی‌ای وجود دارد، مسئولین مربوطه بنشینند و تدبیر کنند.

سردار جاویدان تاکید کرد: این خلع های قانونی باید پوشش داده شوند تا سبب سوء استفاده افراد سودجو نشود تا آنها در حق مردم ظلم نکنند و سرمایه داران سرمایه دارتر و افراد ضعیف ، ضعیف تر نشوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.