1397-06-29 20:06
1360
0
57118
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در جمع عزاداران گرگانی؛

عاشورای امروز در یمن و سوریه است/ ایستادگی در برابر ظلم هر چند با نیروی کم بزرگترین درس عاشورا

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت: اینکه می گوییم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در واقع می گوییم آنچه در یمن ،سوریه، بحرین و.. اتفاق می افتد همان واقعه عاشوراست و مقابله جبهه حق و مقاومت را شامل می شود.

به گزارش گلستان ما،آیت الله اختری در جمع  مردم عزادار گرگان گفت: نقش و جایگاه همه امامان یکی است و اگر در هر زمانی امام زمان خود را نشناسیم و بمیریم به مرگ جاهلیت از دنیا رفته ایم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت افزود: باید نسبته به امام زمان خود بینش و بصیرت پیدا کنیم و هدف آنان را بشناسیم.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن اسلام یکی از دستاوردهای قیام امام حسین بود چرا که نقشه بنی امیه و بنی عباس این بود اسلام را از بین ببرند اما اینکه می بینیم امروز موذن در اذان به رسالت پیامبر گواهی می دهد نشان از زنده بودن اسلام دارد.

آیت الله اختری ادامه داد: وقتی به امام حسین پیشنهاد بیعت به یزید را دادند ایشان فرمودند شخصیتی مثل من هیچگاه با فردی چون یزید بیعت نمی کند و در واقع این پیام امام برای همه دوران است.

 وی توضیح داد: اگر می خواهیم مانند امام حسین رفتار کنیم نباید با استکبار و در راس آن امریکا بیعت کنیم و همیشه و همه دورانها دو صف حق و باطل وجود دارد .

وی افزود: اینکه می گوییم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در واقع می گوییم آنچه در یمن ،سوریه، بحرین و.. اتفاق می افتد همان واقعه عاشوراست و مقابله جبهه حق و مقاومت را شامل می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت بیان کرد: جامعه ای که به مفاسد آلوده باشد چطور می تواند با اهل بیت ارتباط داشته باشد؟!

وی گفت: توانمندی برای رویارویی با جبهه باطل یکی دیگر ازدرسهای قیام عاشورا بود و امام با آن جمعیت کم در مقابل لشکر چندین هزار نفری ایستادگی و مقاومت کرد و این درس را به همه مسلمان تاریخ داد که برای رویارویی با باطل از کم بودن نیرو هراسی نداشته باشند.

آیت الله اختری ادامه داد: با درس از عاشورا بود که حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه در مقابل اسرائیل به پیروزی رسید و اسرائیلی که می خواست حزب الله را نابود کند مجبور شد به خواسته های جبهه مقاومت تن در دهد.

وی گفت: زنده نگه داشتن مکتب تشیع یکی دیگر از آثار قیام عاشورا بود و به واسطه امام حسین بود که مکتب تشیع امروز زنده است و جمعیتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون نفری دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت افزود: ما به وحدت بین مسلمانان تاکید داریم اما این به معنی هضم و نادیده گرفتن مکتب خود نیست.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.