1397-06-24 09:39
1609
0
56971
پایه گذار سبک گوجوریو در گلستان خبر داد؛

برگزاری کلاس‎های رایگان گوجوریو برای مناطق محروم استان/ به دنبال ایجاد آکادمی در گلستان هستیم

پایه گذار سبک گوجوریو در گلستان گفت: برنامه های خوبی برای احیا گوجوریو در استان گلستان داریم و یکی از این برنامه ها برگزاری کلاس های آموزشی رایگان برای خانواده های شهدا، قشر محروم و خبرنگاران استان است 

به گزارش گلستان ما؛ احیا سبک گوجوریو در استان گلستان پس از سال های دور و افتخار آفرینی این ورزشکاران در مسابقات کشوری و بین المللی باعث این شد که از علی مومنی ورزش کار، مربی و پایه گذار این سبک دعوت کنیم تا در مصاحبه ای به مباحث پیرامونی این ورزش در گلستان بپردازیم.

خودتان را معرفی کنید و از چه سالی و با چه هدفی وارد ورزش شدید؟

 بنده علی مومنی متولد1351در شهر گرگان می باشم که از سال 60 وارد ورزش کونگ فو شدم و از سال 68 نیز به جهت پایان یافتن جنگ و رسالت پایگاه های بسیج و به دلیل بی تحرکی که بر جو پایگاه های بسیج حاکم شده بود به حوزه مربی گری وارد شدم، چرا که امر ورزش را بهترین ابزار برای افزایش بصیرت و معنویت میان بسیجیان می دانستم.

از سال و چگونگی ورود سبک گوجوریو به گلستان برایمان بگویید؟

در سال 70 وارد ورزش کاراته سبک گوجوریو شدم و این سبک را وارد گلستان کردم که در همان سال های اولیه توانستیم قهرمان هایی همچون برادران سنچولی را پرورش دهیم که یکی از آن ها در سوپر لیگ فرانسه مشغول به مبارزه است و افتخارات خوبی را برای استان به دست آورده است.

Gojorio 1

با توجه به گذشت سالیان دور از این ورزش چه برنامه هایی را برای احیای این ورزش در گلستان دارید؟

برنامه های خوبی برای احیا گوجوریو در استان گلستان داریم و یکی از این برنامه ها برگزاری کلاس های آموزشی رایگان برای خانواده های شهدا، قشر محروم و خبرنگاران استان است که برگزاری این برنامه ها همچون ابتدای دهه 60 می تواند در احیا و پرورش قهرمانانی که در کنار قهرمانی مشرب پهلوانی را دنبال کنند تاثیر به سزایی داشته باشد.

از مسئولیت های خود در این سبک بگویید؟

بنده در حال حاضر عضو هیئت رئیسیه گوجوریو کشور هستم و برنامه های توسعه ای و فرهنگی خوبی را مد نظر گرفته ایم چرا که این هدف را دنبال می کنیم که علاوه بر افزایش سطح فنی ورزشکاران بتوانیم در بحث های فرهنگی و بصیرتی ورزشکاران تاثیر داشته باشیم.

در طول این مدت مسابقات خاصی را شرکت کرده اید که مقام به دست آورده باشید؟

در هفته های گذشته در مسابقات کشوری که در تهران برگزار شد و با توجه به این که امکانات خاصی را مد نظر نداشتیم اما با همت ورزشکاران توانستیم 4 مدال طلا 1مدال نقره و 4 مدال برنز را کسب کنیم که در جایگاه تیمی توانستیم در مقام سوم قرار بگیریم.

Gojorio 1

از مشکلات پیش روی خود برای احیای این سبک در استان بگویید؟

یکی از مشکلات ما در این سبک فقدان حامی مالی قوی است که اگر این حامی مالی برای حمایت از این سبک پیدا شود می توانیم با برگزاری مسابقات لیگ و سوپر لیگ و دعوت از مربیان و داوران کشوری و بین المللی در افزایش سطح فنی ورزشکاران تاثیر گذار باشیم که در ساختار نظام مند که برای این سبک در استان تهیه شده است تاثیر بسزایی خواهدداشت.

به وجود شورای فرهنگی در این سبک اشاره کردید آیا برنامه های فرهنگی خاصی را برای ورزشکاران این سبک در استان تهیه دیده شده است؟

به دنبال این هستیم تا با ایجاد آکادمی سبک گوجوریو در استان گلستان به سطح فنی ورزشکاران بیفزاییم و در این غالب در جهت افزایش سطح فرهنگی ورزشکاران با خانواده های شهدای ورزشکار و جانبازان دیدار داشته باشیم تا ورزشکاران شهدا را الگوی ورزشی خود قرار دهند.

Gojorio 1

مسابقات پیش روی گوجوریو کاران استان را بفرمایید؟

دی ماه امسال یک دوره مسابقات 4 جانبه کشوری را برگزار خواهیم کرد و پس از آن سه دوره اردو های درون استانی و کشوری را برای ورزشکاران منتخب با حضور مربیان کشوری تدارک خواهیم دید که این ها همه نیازمند همکاری ارگان هایی که دارای سالن های ورزشی هستند می باشد و در این مسیر نیز نیازمند هم فکری و همکاری بیشتر با رسانه ها خواهیم بود.

Gojorio 1

سخن پایانی؟

این انتظار از مسئولین استانی می رود که در مسیرهایی این چنینی که در استان در حال رخ دادن است به هیئت ها و ورزشکارانی که از سطح فنی،فرهنگی و بصیرتی بیشتری دارند حمایت های بیشتری شود تا این ورزشکاران بتوانند در مباحث اخلاقی و بصیرتی همچون ورزشی موفق باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.