1397-06-16 08:18
1154
0
56742
یادداشت نیلوفر رجایی :

حزب اتحاد ملت به کجا فرار می کند / بیانیه 26 فروردین سال 96 را فراموش کردید؟ / بیانیه های نمایشی به درد مردم نمی خورد

در فضایی که کشور در مبازره با فساد ، احتکار ،دزدان و اختلاس گران بیش از گذشته مصم شده اینگونه بیانیه ها ، خدشه وارد کردن به این حرکت ، ایجاد یاس و نوامیدی در مردم و بی اثر نشان دادن دستورات رهبری ارزیابی می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حزب اتحاد ملت در بیانیه اخیر خود نکاتی را مطرح کرد که لازم شد در جواب به این بیانیه نکاتی گفته شود :

کنترل و مواجهه توام با رافت اسلامی در برخورد با اعتراضات دیماه 96 و چندین فراخوان پراکنده ناموفق درسال 97 نشان می دهد که جمهوری اسلامی به لحاظ امنیتی و حکمرانی (اگر چه اقتدار لازم برای برخورد را دارد )اما با اتخاذ مشی رافت اسلامی و بلوغ سیاسی حتی با پذیرش تلخی ها و هزینه های جانی در نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج ، مقابله سخت با مردم را در پیش نمی گیرد و این موضوع به تفکیک دوست و دشمن و دلسوز و بزدل خیلی کمک کرده است .

در کدام کشور دنیا حتی آمریکا ، انگلیس و فرانسه وقتی مامور پلیس و حافظ امنیت به یک خودرو دستور ایست می دهد ، مخاطب اجازه حمله ور شدن به او و کتک کاری اش را دارد ، نحوه مواجهه با چنین حرکت زشتی در آمریکا و غرب ، خالی کردن گلوله در سر متهم اما در ایران مامور نه تنها اجازه حمل سلاح را به برکت دستورات رئیس جمهور ندارد بلکه به متخلف بددهن کمتر از گل نمی تواند بگوید .

در کجای دنیا دیدید که متهم شورش گر عصیانگر دیوانه روانی با اتو بوس از روی ماموران امنیت و نظم و مردم بیگناه رد شود و آنها را به خاک و خون بکشد ، به نظر می رسد دوستان سیاسی حزب اتحاد ملت نمی خواهند این رافت اسلامی که اتفاقا صبر انقلابی مردم را لبریز کرده ببینند و دارند از این قضیه سوء استفاده می کنند وگرنه یکی از الزامات حکمرانی خوب (که دوستان در این بیانیه اشاره کردند) برخورد سخت با متخلف بدون هیچ اغماضی است ، کاری که در چین ، فرانسه و آمریکا بدون در نظر گرفتن جایگاه خانوادگی و سیاسی دیده می شود .

وقتی شورش های فرانسه در ماههای اخیر اوج گرفت ماموران با شدت تمام به مردم حمله ور شدند ، سرها را شکستند و دست و پاها را خرد کردند ، مکرون که از سفر برگشت به ماموران پلیس مدال شجاعت داد و مردم تجمع کننده را شورشگر خواند .

نگارنده معتقد است آزادی در ایران بیش از سایر کشورهاست و یکی از دلایلی که امروز به این نقطه رسیدیم آزادی بی حد و حصری است که به برخی گروهها داده شده و عدم برخوردهایی که صورت گرفته وگرنه نظم اینست که هر چیزی سر جای خودش باشد .

امثال علی شکوری راد ، حمیدرضا جلایی پور ، محمد نعیمی پور ، آذر منصوری و ... که جزو اصلاح طلبان تندرو و باسابقه شناخته می شوند به نوعی فرار رو به جلو را در این مقطع حساس پیشه کردند وگرنه همین افراد 26 فروردین سال 96 دولت روحانی را موفق و حامل دستاوردهای مهم برای مردم می دانستند چه شد که الان دم از دولت خودساخته می زنند و می گویند روحانی کشور را به قهقرا برده است .

اگر عملکرد روحانی ، کار را به اینجا رسانده پس شما مقصرید که از او حمایت کردید و الان هم باید حساب پس بدهید نه اینکه او را تنها گذاشته و پا به فرار بگذارید در حالیکه ردپای شما در جای جای دولت روحانی قابل مشاهده است .

نکته بعدی هر کشوری قانون دارد و از قوای قضایی ، دولت و تقنینی تشکیل شده و ایران نیز از چنین ساختار دمکراتیکی برخوردار است و هر قوه و نهادی کار خودش را می کند ، حال اگر ضعفی وجود دارد باید نهادهای ناظر دست به آسیب شناسی بزنند ، اینگونه نمی شود که یک حزب سیاسی اپوزوسیون که حال و روزش مشخص است و آبشخور سیاسی اش لندن و نیویورک ، بیاید برای وضعیت فعلی کشور تعیین تکلیف کند .

دوستان یادشان نرود چه کردند و اگر امروز کشور به جاهایی رسیده که از نظر آنها پرتگاه است اشتباه می کنند ، البته شاید پرتگاه آنها و شام آخرشان باشد اما رویش های ایران اسلامی آنها را به ناراحتی و نگرانی انداخته که مبادا مردم این مهره های بی خاصیت و از نفس افتاده را دور بیندازند .

در فضایی که کشور در مبازره با فساد ، احتکار ،دزدان و اختلاس گران بیش از گذشته مصم شده اینگونه بیانیه ها ، خدشه وارد کردن به این حرکت ، ایجاد یاس و نوامیدی در مردم و بی اثر نشان دادن دستورات رهبری ارزیابی می شود و همانطور که گفته شد اینها نمی خواهند مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی صورت بگیرد تا به مردم بگویند ، دیدید ما گفتیم اینها لیاقت حکومت کردن ندارند .

نویسنده : نیلوفر رجایی فعال فرهنگی بندرگز 

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.