1393-08-20 20:02
4041
0
5662
سخنان مهم رئیس دادگستری گلستان ؛

دفاع تمام قد فاضلیان از دادستان مرکز استان / کمیسیون ماده 99 خنثی و بی اثر بوده / اتمام حجت با مدیران مرتبط با حوزه انفال

به دادستان مرکز استان  گفته ام این روند را متوقف نکنند و کلیه ی احکام قلع و قمعی که از  سال های  گذشته تا کنون صادر شده است اما بنا به دلایلی بر زمین مانده اند به نوبت اجرا کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ رئیس کل دادگستری گلستان در نشست هم اندیشی حفاظت از انفال و برخورد با متخلفان در این حوزه با حمایت از اقدامات اخیر  دادستان عمومی و انقلاب گرگان  در اجرای احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز گفت : به دادستان مرکز استان  گفته ام این روند را متوقف نکنند و کلیه ی احکام قلع و قمعی که از  سال های  گذشته تا کنون صادر شده است اما بنا به دلایلی بر زمین مانده اند به نوبت اجرا کنند.

احمد فاضلیان به افرادی که هنوز اقدام به ساخت و سازغیرمجاز  در زمین های کشاورزی ، عرصه های ملی و منابع طبیعی و یا حریم رودخانه ها می کنند هشدار داد: گمان نکنند مصون هستند دستگاه قضایی در یک برنامه زمانبندی همه ی این ساخت و سازها را در هر مرحله ای از احداث هم که باشند، قاطعانه تخریب خواهد کرد.

هر کس تخلف می کند هزینه اش را بپردازد

وی در پاسخ برخی منتقدان نسبت به اقدامات انجام شده در  برخورد با متخلفان گفت : ما نیز هنگام  تخریب این بناهای غیرمجاز ناراحت هستیم اما هر کس تخلف می کند باید هزینه اش را هم بپردازد  آن چه در این بین مهم است  اجرای قانون است بدون این که تبعیض قائل شویم.

وی با اشاره به حمایت افکار عمومی از برخورد با متخلفان گفت : هر چند در این بخش مردم همراه دستگاه قضایی هستند اما  اگر مسئولان مرتبط به موقع و درست ، دست به کار  شوند شاهد این حجم تخلفات در زمینه ی دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی و انفال و ساخت و سازهای غیرمجاز  و افزایش هزینه های برخورد با متخلفان نخواهیم بود.

اتمام حجت با مدیران حوزه انفال

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از دیده شدن ردپای برخی مدیران در تخلفات صورت گرفته در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان گفت : هدف از برگزاری این جلسه اتمام حجت با مدیرانی است که در حوزه های مرتبط با انفال، فعالیت می کنند .

رئیس کل دادگستری استان به این مدیران هشدار داد : با توجه به فرصتی که به این افراد برای جبران قصورشان به آنان داده شده است اگر از این پس در پیشگیری ، حفاظت و برخورد با متخلفانی که به عرصه های ملی ، منابع طبیعی ، حریم رودخانه ها و اراضی کشاورزی دست اندازی می کنند  کوتاهی کنند  به مردم معرفی خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر توجه ویژه به مقوله ی پیشگیری گفت : معتقدیم اگر مدیران با تمام امکانات و ظرفیت های موجود پای کار بیایند می توان با همین امکانات از  70 تا 80 درصد تخلفات در زمینه ی ساخت و سازهای غیرمجاز در مراحل ابتدایی جلوگیری و هزینه های برخورد را کاهش داد.

وی با بیان این که در استان های شمالی موضوع منابع طبیعی باید اولویت اصلی باشد تصریح کرد : نیاز بود این جلسه برگزار شود تا بار دیگر مروری داشته باشیم بر سیاست ها و برنامه هایی که تا کنون در این حوزه اجرا شده است.

رویکرد جدید شورای حفاظت از اراضی ملی

این مقام ارشد قضایی از رویکرد جدید شورای حفاظت از اراضی ملی ، منابع طبیعی و انفال خبر داد و گفت : از این پس  در جلسات این شورا به صورت موردی و نقطه ای دست اندازی به عرصه های طبیعی بررسی و مصوبات لازم برای پیشگیری و برخورد با متخلفان اتخاذ  می شود.

فاضلیان با بیان این که وضعیت استان نسبت به دو استان مازندران و گیلان بهتر است ابراز امیدواری کرد : با هم افزایی مدیران و بسیج همه ی امکانات بتوانیم وضعیت استان را در این زمینه متعادل کنیم.

کمیسیون 99 خنثی و بی اثر بوده

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با انتقاد از عملکرد کمیسیون ماده 99 در سال های گذشته این کمیسیون را خنثی و بی اثر  خواند و گفت : با استاندار در این باره صحبت کرده ایم و قرار است این کمیسیون فعال تر در حوزه ی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی اطراف شهرها و روستاها ، عمل کند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال استان گلستان در ادامه این نشست با اشاره به سوء استفاده های کلانی که در بخش استعلامات صورت می گیرد از مدیران خواست : در بخش استعلامات به ویژه در دستگاه هایی مانند منابع طبیعی ، ثبت اسناد و املاک ، آب و امور اراضی ، افراد مورد وثوق را به کار بگیرند و  بیشتر  نظارت کنند.

بخشی از بدنه ی  کارشناسی ما قابل اعتماد نیست

احمد فاضلیان در ادامه سخنان خود با بیان این که بخشی از بدنه ی  کارشناسی ما قابل اعتماد نیست گفت : خود مدیران باید بر کارشناسی های این افراد به ویژه زمانی که می خواهند خرید یا فروش اموال دولتی را انجام دهند نظارت کنند  و در صورت مشاهده کارشناسی های نامتعارف در این بخش  حتما مراتب را به دادگستری اعلام کنند تا از طریق ابزارهایی که د ر اختیاز داریم با کارشناسان متخلف برخورد شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه برای افرادی هم که گزارش خلاف واقع و صوری  از اجرای احکام قلع و قمع داده اند نیز خط و نشان کشید و گفت : تک تک پرونده هایی که احکام آن ها با امضای صورتجلسه به صورت صوری اجرا شده است بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

احمد فاضلیان ، رانت خواری را یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش منابع طبیعی استان عنوان کرد و گفت : تنها راه برخورد با رانت خواری  شفاف سازی اطلاعات است تا از شکل گیری رانت های اینچنینی جلوگیری کنند.

فاضلیان ساماندهی مشاورین املاک به ویژه در روستاها را از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و ساز در زمین های کشاورزی عنوان کرد./عدالتخواهان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.