1397-06-08 12:36
1396
0
56540
وزیر جهاد کشاورزی:

۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران هفته آینده پرداخت می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان ازمطالبات گندم‌کاران در هفته آینده خبر داد و گفت: با تحقق این میزان، پرداخت مطالبات کشاورزان به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

به گزارش گلستان ما ؛ محمود حجتی ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول اظهار داشت: مطالبات کلزاکاران تاکنون به صورت کامل پرداخت شده که استان گلستان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی از پرداخت 80 درصد مطالبات گندم‌کاران در سالجاری خبر داد و گفت: 20 درصد باقیمانده مطالبات کشاورزان مربوط به جاهایی است که تحویل محصول گندم دیر انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح سیلوی 90 هزار تنی علی آبادکتول گفت: باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود زیرا امروز شاهد افتتاح سیلویی هستیم که با ظرفیت 90 هزار تن و بهره‌گیری از دانش نوین و بومی انجام شده و همه 30 میلیارد تومان هزینه آن از سوی بخش خصوصی تامین و برای 25 نفر ایجاد شغل شده است.

حجتی افزود: با توجه به محدودیت آبی منطقه، مدیران استان گلستان با سرمایه‌گذاری 68 میلیارد تومانی برای تجهیز هشت هزار و200 هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری در سال های 96 و 97، اقدامات بسیار خوبی را در بخش کشاورزی استان انجام داده‌اند.

وی گفت: با توجه به وضعیت کم آبی تلاش کشاورزان در این زمینه باید بیشتر شود تا با کمترین استفاده از آب موجود بتوانیم کشاورزی موفق‌تری داشته باشیم.

حجتی انتقال آب با لوله به طول 400 کیلومتر به اراضی کشاورزی استان را با اعتبار 32 میلیارد تومانی از اقدامات مهم دیگردر سالجاری دانست و افزود: سیستم های نوین آبیاری سبب افزایش راندمان آبیاری شده و با اقدامات انجام شده در این زمینه در 5 سال گذشته راندمان آبیاری از 35 درصد در کل کشور به 44 درصد رسیده است.

وی یاد آور شد: اقدامات دیگری نیز برای افزایش بهره‌وری آب مانند اصلاح بذر و آموزش کشاورزان در زمینه‌های مختلف انجام شده که سبب افزایش 6 درصدی بهره‌وری آب در 5 سال گذشته و رسیدن به میزان 30 درصد در این زمینه شده است.

تولیدکنندگان بخش دامی تا 6 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید کنندگان حوزه دام تا سقف 6 میلیارد تومان از طریق ثبت تقاضا در سامانه 'کارا' تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: دامداران می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه و دریافت مجوز استانی از تسهیلات روستایی با بهره 6 درصد استفاده کنند.

حجتی تصریح کرد: 3 استان شمالی کشور در زمینه تولید علوفه دامی، اراضی و ظرفیت بالقوه‌ای دارند که باید برای بالفعل تبدیل کردن آن، تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: دولت از واردکنندگان این حوزه پشتیبانی و حمایت تسهیلاتی دارد که براساس تمهیدات در زمینه علوفه متراکم که به واردات وابسته هستیم، ارز دولتی را برای واردکنندگان در نظر گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در دامداری‌ها متاسفانه توجهی به استفاده از علوفه داخلی نمی‌شود، به همین علت کشاورز رغبتی برای کشت و تولید آن ندارد، گفت: اگر توجه ویژه‌ای به این بخش شود، کشور از واردات علوفه، ذرت علوفه‌ای و علوفه شبدر که در تغذیه دام موثر است، بی‌نیاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.