1397-06-06 03:38
1565
0
56467
با پیگیری های خبرگزاری علم و فناوری محقق شد :

موافقت استاندار گلستان با اختصاص ۵ هکتار زمین به پارک علم و فناوری گلستان

استاندار گلستان گفت : با اختصاص ۵ هکتار زمین به پارک علم و فناوری گلستان موافقت شد و اگر در ادامه مدیران علمی و فناوری به ما برنامه ارائه کنند این مقدار قابل افزایش است .

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان ظهر امروز دوشنبه 5 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال انتقادی خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص کم توجهی به حوزه علم و فناوری و تامین زمین برای زیرساختهای پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد : از اینکه به مسائل اصلی و زیرساختی استان توجه دارید تشکر می کنم و از اینکه یادآوری می کنید که در تمامی حوزه ها فعال تر شویم ، جای قدردانی دارد .

دکتر هاشمی با اشاره به مساحت کم پارک علم و فناوری گلستان گفت : بنده تازه یک سال است به گلستان آمده ام و مدیران سابق که پارک علم و فناوری در زمان آنها ایجاد شده باید پاسخگوی مساحت کم این پارک باشند که چرا زمین کم گرفتند .

وی تصریح کرد : حداقل هدفگزاری بنده برای زمین پارک علم و فناوری 60 هکتار می باشد که در سه نقطه از استان یعنی 20 هکتار در گنبد کاووس ، 20 هکتار در منطقه اقتصادی ویژه اترک و 20 هکتار هم در مرکز استان باشد .

استاندار گلستان بیان داشت : همچنین قرار شده به زمین پارک علم و فناوری استان نیز مساحتی بین 5 تا 10 هکتار اضافه شود اما در خصوص زمین قربان آباد که اخیرا صحبت شده باید مدیران علمی و فناوری و پارک علم و فناوری برنامه ارائه دهند .

هاشمی بیان کرد : در سایت 14 هکتاری قربان آباد با واگذاری 5 هکتار زمین به پارک علم و فناوری موافقت شد هر چند جای نقد وجود داشت، برنامه ای که ارائه شد نیاز به زمینی کمتر از این مقدار داشت .

مقام ارشد دولت تدبیر و امید در استان گلستان یادآور شد : اگر پارک علم و فناوری و یا فعالان این حوزه بتوانند به ما برنامه بدهند این زمین قابل افزایش خواهد بود .

وی ادامه داد : استان گلستان از قطب های علمی و فناوری کشور در زمینه فناوری اطلاعات است و باید حمایت شود و در این زمینه با دادن تسهیلات از نخبگان حمایت خواهد شد .

دکتر هاشمی همچنین به طرح های استارت آپ اشاره کرد و گفت : هر شخص یا گروهی که طرح استارت آپی داشته باشد خارج از سهمیه وام و تسهیلات کم درصد می دهیم .

وی همچنین خواستار فعالتر شدن مدیران حوزه علم و فناوری استان گلستان شد و افزود : قرار شده حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر علوم و مدیران مرتبط این حوزه در استان را داشته باشیم تا طی تفاهم نامه هایی بتوانیم این حوزه مهم و حیاتی را فعال تر کنیم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.