1397-06-05 17:35
1805
0
56440
نماینده مردم قم مطرح کرد؛

واردات "خر" با ارز دولتی!

نماینده مردم قم گفت: متاسفانه با ارز دولتی حجم زیادی خر از قبرس وارد کردند، سگ وارد کردند، گل های تزئینی وارد کردند، خوراک سگ و داروی سگ های آپارتمانی وارد کردند، واقعا یک اتفاقات این چنینی رخ داده است.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: آقای سیف نقل قول منتسب به ایشان  که  گفته بود نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور دستور افزایش دلار را داده بود تکذیب کرد، لذا مطلبی که تکذیب شده را نمی توان پیگیری کرد اگر اقدامی صورت گرفته بود تحقیق و تفحص انجام می شد و اسناد و مدارک آن به دست می آمد اما العان پیگیری خاصی نمی توان انجام داد.

وی اظهار داشت: اما باور ما این است که در افزایش قیمت ارز خود دولت مقصر است لذا یکی از سوالات ما از رئیس جمهور نوسانات قیمت ارز و شتاب خارج از حالت عادی قیمت ارز بوده است و رئیس جمهور هم کتبا و رسما اعلام کردند که روز سه شنبه 6 شهریور به مجلس می آیند و به سوال نمایندگان پاسخ می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما استدلال داریم که خود دولت عامل این نابسامانی در بازار ارز است و خود دولت باعث افزایش قیمت ارز شده است و باعث خارج شدن این موضوع از کنترل شد.

وی خاطر نشان کرد: در توزیع ارز هم دولت مقصر است البته آن زمانی که ما این سوالات را  مطرح کردیم زمستان سال 96 بوده و این توزیع ارز 4200 تومانی آن موقع نبود اما امروز یکی از موضوعاتی که می توان از دولت سوال کرد همین مسئله است، دولت چرا ارز را به این نحوه توزیع کرد و به کالاهایی که نیاز واقعی مردم نیست اختصاص داده شد.

نماینده مردم قم افزود: ممکن است گفته شود موبایل مورد استفاده همه است اما وقتی موبایل با ارز دولتی 4200 تومانی وارد می شود در اینجا وارد کننده و خریدار سود می برند و به دست آحاد مردم نمی رسد باید به دارو ارز دولتی اختصاص داد.

ذوالنور بیان داشت: چون شبکه توزیع در اختیار دولت است بازار آزاد ندارد، دولت می تواند کنترل کند که کالاهای اساسی با قیمت ارز دولتی به دست نیازمند اصلی برسد ولی خودرو و کالاهای لوکس و خیلی از چیزهایی که با ارز دولتی وارد شده خارج از نیارهای اساسی مردم است.

وی افزود: متاسفانه با ارز دولتی حجم زیادی خر از قبرس وارد کردند، سگ وارد کردند، گل های تزئینی وارد کردند، خوراک سگ و داروی سگ های آپارتمانی وارد کردند، واقعا یک اتفاقات این چنینی رخ داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  نه خدای متعال کسانی که مقصر این مسئله بوده اند را  خواهد بخشید و نه مردمی که امروز با سیلی صورت خود را سرخ می کنند از چنین آدم هایی خواهند گذشت ما به عنوان خدمتگذار مردم همه تلاش خودمان را در کنترل این موضوع انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.