1397-06-01 03:55
1412
0
56302
در دارالمومنین گرگان چه می گذرد ؟

از تعطیلی موسسه قرآنی دنیای فرشته ها تا جولان مافیای کنسرت با بلیط 100 هزار تومانی / مدیر کل ارشاد و سازمان تبلیغات پاسخگو باشند

در حالی خبر تعطیلی موسسه قرانی دنیای فرشته ها در گرگان اهالی دارالمومنین را تلخ کرده که شاهد جولان مافیای کنسرت با بلیط های 100 هزارتومانی و اشغال استانداردترین سالن شهر توسط سودجویان فرهنگ هستیم .

به گزارش گلستان ما؛ در حالیکه تالار فخرالدین اسعد گرگانی این روزها قرق برگزاری کنسرت و جشن های موزیکال قرار گرفته و سایر ادارات و دستگاهها نمی توانند از ظرفیت بزرگترین و استاندارد ترین سالن استان برای برنامه های خود استفاده کنند ، خبر تعطیلی یک موسسه قرانی کام اهالی دارالمومنین گرگان را تلخ کرد .

 مدیر مؤسسه دنیای فرشته‌ها گرگان گفت: به دلیل کمبود بودجه و نبود فضای مناسب فعالیت این مؤسسه در حال تعلیق است.

زینب پایا، مدیر مؤسسه دنیای فرشته‌ها در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: این مؤسسه در سال ۹۰ مجوز خود را از سازمان دارالقرآن‌ الکریم سازمان تبلیغات اسلامی اخذ کرد و از همان سال فعالیت خود را آغاز کرد ولی متأسفانه مؤسسات قرآنی درآمد زیادی ندارند و خانواده‌ها برای این کلاس‌ها هزینه نمی‌کنند. درآمد مؤسسات هم از همین هزینه‌های ناچیز تأمین می‌شود که در حال حاضر ما را با مشکل مواجه کرده است.

پایا بیان کرد: متأسفانه اجاره‌ بها بسیار سنگین است و هزینه‌های دیگری نیز مؤسسه دارد که باعث شده فعالیت این مؤسسه از اسفندماه ۹۶ به حالت تعلیق درآید.

وی بیان کرد: با این‌که مشکل مکان داریم و فعالیت مؤسسه در حال تعلیق است، اما به دلیل علاقه زیادی که به قرآن دارم در منزل مسکونی‌ام جلسات قرآن برپا می‌کنم تا بتوانم خدمت کنم و قرآن‌آموزان بتوانند از این جلسات بهره‌مند شوند و اکنون به دنبال فضایی با هزینه کمتر هستیم که بتوانیم دوباره مؤسسه را فعال کنیم.

این در حالیست که این روزها جز کنسرت برنامه دیگری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی وجود ندارد و هر بیننده ای که از میدان تالار فخرالدین اسعد گرگانی با اتومبیل یا پیاده عبور می کند، بنر کنسرت یا جشن های موزیکال را بر سر در آن می بیند و این تلقی در اذهان عمومی بوجود می آید کار ارشاد فقط برگزاری کنسرت و جشن بزن و بکوب است.

بلیط های کنسرت نیز با قیمت های سرسام آور 90 تا 100 هزار تومان بلکه بیشتر به مردم فروخته می شود و جیب یک عده دلال و سودجو که برخی از آنها تیشه به ریشه فرهنگ این مملکت زده اند را برای صرفا دو ساعت شادی موقت و کاذب ، پر می کنند.

حال اینکه حمایت از موسسات قرانی یکی از اساسی ترین وظایف ارشاد است اگرچه این موسسه از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز گرفته اما آیا این کار باعث سلب مسئولیت ارشاد در قبال حمایت از فعالیتهای قرانی می شود.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در 13 مردادماه امسال در جمع برخی از علمای اهل سنت با تاکید بر فعالیت های قرآنی، گفته بود: همه دست به دست بدهیم و کانون های قرآنی و فرهنگی استان را توسعه داده و در مسیر شکوفایی بیشتر راه و منش قرآنی گام برداریم.

حال چرا کشمیری که خود را یکی از فعالان قرانی می داند و یکی از برندها و شاخص های وی برای انتصاب در ارشاد استان سابقه قرانی اش بوده و یکی از غرفه های نمایشگاه مطبوعات را نیز به غرفه خواهران حوزه علمیه اختصاص داد ، در این موضوع موضع انفعالی را پیشه کرده است ، گسترش فعالیت های قرانی نیاز به همکاری مجموعه های متولی با یک دیگر دارد.

می طلبد استاندار گلستان ، فرماندار گرگان ، شورای شهر و شهرداری گرگان ، سپاه پاسداران ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف و امور خیریه که فعالیت های قرانی را متولی گری می کند و هر کسی که کاری می تواند بکند، در این زمینه پیش قدم شود .

فراموش نکنیم پیامبر اسلام (ص) هنگام رحلتش دو ودیعه گرانبها را در میان ما به ارث گذاشت : کتاب خدا(قران) و اهل بیت را .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.