1398-04-22 06:57
5379
1
56220
منافع افراد نباید پیشرفت استان را تعطیل کند

اصرار مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان در گرفتن زمین برای شرکت فواکه + سند

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان اصرار زیادی دارد تا با استفاده از قدرت دفتر آیت الله برای شرکت فواکه 75 هکتار زمین در پایانه مرزی اینچه برون دریافت کند .

به گزارش گلستان ما ؛ ترانزیت بین المللی بار از خاک ایران به دلیل ایجاد ارتباط بین منافع اقتصادی صاحبان کالا در کشورهای متعدد و امنیت ایران در کنار ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمدهای غیر نفتی کشور علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه های تهدید و تحریم ایران می شود ، با کمک به بهبود ساختارهای اقتصادی کشور آسیب پذیری این بخش را در مقابل اقدامات خصمانه ی دشمن کاهش می دهد .

برنامه ریزی و فعالیت دشمن نیز نشان می دهد تا سال 2030 تمامی فعالیتهای جمهوری اسلامی در حوزه ارتباطی و خطوط بین همسایه ای کمرنگ و منفعل شود فی المثل ایران تنگه هرمز را به عنوان یک اهرم فشار بر آمریکا و متحدان منطقه ای اش می داند، اما غرب تصمیم گرفت با ایجاد خط لوله ای 200 کیلومتری از بنادر عربستان به دریای سرخ اهمیت تنگه هرمز را از بین ببرد و یا توسعه شبکه ارتباطی در آسیای میانه و قفقاز و البته خط ارتباطی مستقیم از افغانستان و پاکستان به دریای عمان که با هدف فشار به جمهوری اسلامی ایران انجام می شود .

با این مقدمه باید به این مقوله به عنوان یک مولفه امنیتی نگریست و از تمامی ظرفیتها و امکانات برای اقدامات بزرگ نظیر منطقه آزاد تجاری و بندر خشک بهره جست ، طرح هایی که قرار است استان گلستان را به یک شاهراه ارتباطی تبدیل و شکوفایی و اشتغالزایی منطقه را رقم بزنند .

مع الوصف با توجه به پتانسیل بالای حمل بار در مرز اینچه برون از طریق کشورهای آسیای میانه و تاکیدات دولت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش سهم ریلی در حمل و نقل بار لازم است پیش نیازهای لازم جهت اجرایی شدن این امر در ایستگاه اینچه برون که در مجاورت مرز و گمرک قرار دارد ، انجام شود .

حرکت قطارها ، خطوط تعویض بوژی ، خطوط نرمال ، بندرخشک ، ایجاد ساختمان های اداری و فنی ایستگاه اینچه برون مستلزم اینست که اراضی این محدوده در اختیار شرکت ملی راه آهن قرار بگیرد تا بتواند زیرساختهای لازم را ایجاد کند اما برخی واگذاری ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در این منطقه باعث شده تا فعلا طرح مهم بندرخشک عملا اجرایی نشود .

یکی از این اشخاص حقوقی که در پایانه اینچه برون چند سالی است اردو زده و همواره درخواست زمین برای اقداماتش می کند ، شرکت فواکه است که کارگزار این شرکت در استان شوذب میرآییز ( مسئول ستاد روحانی در سال 92 در گلستان) است که البته افرادی چون رضا جعفری مسئول دفتر آیت الله نورمفدی نماینده ولی فقیه در گلستان ، علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی گرگان و ... از این شرکت حمایت می کنند .

علیرغم تاکیدات مکرر دکتر حسن صادقلو استاندار وقت گلستان و مقامات وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مهم بودن طرح بندرخشک در مرز اینچه برون و عدم واگذاری ها به اشخاص حقوقی اما در تاریخ 1 مهرماه 96 کمیسیون طرح های غیر کشاورزی ( ماده 21) مجددا با تمدید قرار داد شرکت فواکه به مدت دو سال موافقت کرد که همین امر باعث شد تا اداره کل راه آهن شمال شرق برای توسعه زیرساختهایش با چالش مواجه شود .

اما نکته قابل توجه اصرار و سماجت مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان در گرفتن زمین برای شرکت فواکه است ، ضمن اینکه گفته می شود دفتر آیت الله نورمفیدی آنچنان این موضوع را برای آیت الله(مهم و حیاتی) جا انداخته اند که ایشان در جلسه شورای اداری استان در حضور وزیر درخواست واگذاری زمین به شرکت فواکه را می کند .

همچنین رضا جعفری طی یک ماه دو بار به غراوی معاون عمرانی استانداری گلستان نامه زد تا هر چه سریعتر زمین شرکت فواکه را تعیین تکلیف کند ، حتی لحن یکی از نامه ها آنقدر تند بود که ضرب الاجل یک ماهه را به معاون عمرانی استاندار اشارت نمود.

چنین مداخلات و  اصراری را در سایر موضوعات استانی از این فرد ندیدیم ، حال چرا فواکه اینقدر مهم است را باید خود این افراد پاسخگو باشند اما نکته مهم اینست که پیشرفت استان نباید معطل یک شرکت و منافع افراد و شخصیتها شود .

وانگهی معارض و مخالف بخش خصوصی هم نیستیم و اتفاقا بر حضور بخش خصوصی هم اصرار داریم اما به جهات مختلف از جمله منطقه مرزی و همچنین مهم بودن خطوط ریلی بایستی شرکت راه آهن خود به ایجاد امکانات اصلی مبادرت کند و بخش خصوصی مباحث فرعی کار را متولی شود .

گفتنی است در یکی از جلسات مهم استان!! در دیماه 94 مقرر شده بود تا زمانی که منطقه آزاد تجاری تعیین تلیف نشود و نقشه ها و برنامه های اداره کل راه آهن صورت نگرفته ، هرگونه واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی متوقف شود ، ضمن اینکه مدیر کل بازرگانی و بازاریابی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران زمین مورد نیاز برای فعالیت شرکت فواکه را با بررسی میدانی حدود 3 و نیم هکتار برآورد کرد.

5050

6060

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سید

مسئول دفتر محافظه کار آیت الله رو چه چیزی اینطور دستپاچه کرده که دست به قلم شده!؟از حول حلیم تو دیگ افتادن هم ضرب المثلیست دیگر

0
0
پاسخ
1397-05-30 07:21

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.