1397-05-28 11:54
1202
0
56201
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

چرا برخی مدیران در رده‌های کلان به دروغ اشتهار پیدا کردند/ مدیریت جامعه نیازمند اسوه‌های ممتاز شهیدان رجایی و باهنر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: چرا برخی از مدیران در رده‌های کلان به دروغ اشتهار پیدا کردند، همه اینها ناشی از عدم موازنه رفتار با شریعت است، برخی نسبت به حلال و حرام بی‌تفاوت شدند.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و برنامه‌ریزی مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر همچنین دهه امامت و ولایت در استان گلستان اظهار کرد: مدیریت کلان، میانی و خرد باید با مردم صادق باشند، امروزه مردم به صداقت حرف‌های مدیران شبهه دارند اما زمانی که شهید رجایی حرف می‌زد کسی شبهه نمی‌کرد حتی دشمن‌اش نیز به او شبهه نداشت برای اینکه صداقت در رفتار و کردار شهید رجایی را دیده بودند.

وی با بیان اینکه هفته امامت و ولایت فرصتی برای بازنگری در نگرش و اعتقادات‌مان؛ ضمن تجدید میثاق با علمدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید خودمان را محک بزنیم که نسبت به ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری در چه جایگاهی قرار داریم .

* مهمترین مولفه‌ شخصیتی شهید رجایی در تقوای الهی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه خداوند همواره انسان‌های پاکباخته و جانبازی را حجت خود روی زمین قرار می‌دهد، افزود: شهیدان رجایی و باهنر جزو اسوه‌ها و حجج الهی هستند که دولتمردان و همه ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم.

احمدی؛ یکی از مهمترین مولفه‌های شخصیتی شهید رجایی را در تقوای الهی دانست و بیان کرد: آنچه شهید رجایی را شهید رجایی کرد، خضوع او در برابر عظمت الهی بود حتی در یک جا و در کانون اندیشه شهیدان رجایی و باهنر چیزی به عنوان منیت دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: حال آنکه قدرت با منیت همراه است اما زمانی که شهید رجایی به قدرت رسید اتاق کار او مملو از پیام‌های خشیت و خضوع الهی بود و گاهی خودش را خطاب قرار می‌داد و نهیب می‌زد که خدا را فراموش نکن؛ ما بنی صدر را دیدیم که صفت غرور او را به مرزی رساند که به هلاکت رسید.

* مدیریت کلان، میانی و خرد باید با مردم صادق باشند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: اگر انسان به قدرت برسد و دچار غرور شود همه چیز را از دست می‌دهد، اگر هر کسی تقوای الهی داشته باشد به دور از منیت و جاه‌طلبی خواهد بود.

احمدی؛ صداقت در کار را از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و گفت: حیات طیبه برخی افراد مدیون و مرهون برخی اوصاف درونی انسان‌هاست که یکی از آن صداقت با خویشتن و با مردم است.

وی با بیان اینکه مدیریت کلان، میانی و خرد باید با مردم صادق باشند، ابراز کرد: امروزه مردم به صداقت حرف‌های مدیران شبهه دارند اما زمانی که شهید رجایی حرف می‌زد کسی شبهه نمی‌کرد حتی دشمن‌اش نیز به او شبهه نداشت برای اینکه صداقت در رفتار و کردار شهید رجایی را دیده بود.

* برخی نسبت به حلال و حرام بی‌تفاوت شدند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان؛ توجه به شریعت را از دیگر شاخصه‌های شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: شهید رجایی توجه زیادی به حلال و حرام داشت، به این مسئله هم توجه داشت که باید در برابر دینار، دلار و ریال پاسخگو باشد، از حق دفاع کند و در برابر باطل بایستد و آنچه در تراز احکام الهی نیست نباشد.

احمدی تبیین کرد: امروز چرا برخی از مدیران در رده‌های کلان به دروغ اشتهار پیدا کردند، اینها درد بی‌درمانی است که جامعه از آن رنج می‌برد، همه اینها ناشی از عدم موازنه رفتار با شریعت است، برخی نسبت به حلال و حرام بی‌تفاوت شدند.

وی توجه به قیامت را از دیگر شاخصه‌های شهید رجایی دانست و افزود: تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و روز به روز بیشتر می‌شود برای این است که برخی قیامت را باور ندارند اما شهید رجایی قیامت‌باور بود.

* شهید رجایی خودش را مقلد ولایت می‌دانست و هرگز مدرک‌اش را مقدم بر شخصیت حقیقی‌اش نکرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به ولایتمداری شهید رجایی ابراز کرد: شهید رجایی خودش را مقلد امام می‌دانست وقتی کانون قدرت اجرایی را در دست داشت خودش را مقلد ولایت می‌دانست اما اکنون در میان مدیران چند درصد خودشان را مقلد ولایت می‌دانند و بر اساس تقلید از مرجعیت و ولایت عمل می‌کنند، اینها فضیلت‌های گمشده در جامعه است.

احمدی ادامه داد: نگره شهید رجایی پوزیشن نبود، ایشان هرگز مدرک‌اش را مقدم بر شخصیت حقیقی‌اش نکرد آسیب‌هایی که ما اکنون در مدیریت‌های کلان، میانی و خرد می‌بینیم، عده‌ای به دنبال این هستند که به عناوین دکتر، آیت‌الله و یا مهندس خطاب شوند.

وی با بیان اینکه مدیریت جامعه نیازمند اسوه‌های حسنه و ممتازی همچون شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: مدیریت شهید رجایی مدیریت سوداگرانه نبود، آنچه متاسفانه امروز در مدیریت‌ها اتفاق می‌افتد از نوع سوداگری است اگر کسی تکلیف دارد که برای رضای خدا کار کند دیگر سوداگری نمی‌کند.

* رانت‌هایی که کشور را به مرحله‌ای از تهدید می‌رساند دست مدیریت سوداگر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان تاکید کرد: رانت‌هایی که امروز کشور را به مرحله‌ای از تهدید می‌رساند دست مدیریت سوداگر است، شهید رجایی هیچ گاه مدیریت معامله‌گر نداشت امروز متاسفانه سوداگری مدیریت و مدیریت معامله‌گر در کشور دیده می‌شود.

احمدی در پایان گفت: یاد و نام شهیدان بزرگ رجایی و باهنر را در هفته دولت آنگونه که حق این عزیزان است ادا کنیم و مراسم باشکوه داشته باشیم و برای نجات کشور در هنگام جنگ رویارویی با دشمنان گام‌های فی سبیل الله برداریم./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.