1397-05-23 05:25
1039
0
55996
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

قوه قضائیه در مبارزه با محتکران همانند دهه 60 عمل کند/ "مطالبه‌گری" مأموریت و رسالت رسانه‌ها است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از احتکار به عنوان یک روش باطل یاد کرد و گفت: دستگاه‌های ناظر و قوه قضائیه نباید به محتکر به عنوان سودجو نگاه کنند بلکه همانند دهه 60 باید با محتکران برخورد شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در چله انقلاب اسلامی اظهار کرد: از قوه قضائیه باید مطالبه کرد با محتکران نباید تنها از بُعد تجاری و سودآوری به قضاوت بنشینند بلکه باید همانند دهه 60 با محتکران برخورد کنند.

وی تصریح کرد: باید در جنگ اقتصادی ومبارزه با محتکران یک تجربه تاریخی را برای آیندگان به نمایش بگذارند مماشات با محتکران و پیاده نظام دشمن به معنای خیانت به خون شهدا و حرکت در مسیر مخالفان نظام اسلامی است.

*چله انقلاب اسلامی بهانه‌ای برای عملیاتی کردن مطالبات به حق جمهوری اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به خصلت‌های خبرنگار مومن انقلابی گفت: خبرنگاری امروز به مثابه سنگرداری و صیانت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است خبرنگاران در عرصه مبارزه با دشمن به مثابه رصدگاه‌هایی هستند که اگر از کار بیفتند ممکن است در این نبرد، نظام به تهدیدی مبتلا شود.

احمدی از خبرنگاران به عنوان یاران و همراهان مقام معظم رهبری در عرصه انقلاب اسلامی تا دستیابی به فتوحات بزرگ علیه دشمن یاد کرد و افزود: چله انقلاب اسلامی بهانه‌ای برای عملیاتی کردن مطالبات به حق جمهوری اسلامی همراه با توان رسانه است.

وی لازمه فعالیت خبرنگاری را در مطالبه‌گری دانست و ابراز کرد: اگر این کلیدواژه نیاز به زمان داشته باشد هیچ زمانی مهمتر از زمان حاضر که ما در عرصه بین‌المللی با دشمنان خارجی در شرایط حادی مواجه هستیم نخواهد بود، ملت ایران در جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم‌های گسترده توسط دشمن، تلاش خواهند کرد تا فتح الفتوح کنند.

*مطالبه‌گری در نقادانه عمل کردن و آرمانگرایانه قلم زدن است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را فاخرتر از گذشته برپا خواهیم کرد، گفت: مطالبه‌گری یک ماموریت و رسالت بر دوش خبرنگاران است و تنها در یک نقش خلاصه نمی‌شود خبرنگاری نقش است اما مطالبه‌گری نقش نیست، خبرنگار مطالبه‌گر باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

احمدی با بیان اینکه مطالبه‌گری در نقادانه عمل کردن و آرمانگرایانه قدم و قلم زدن است، گفت: خبرنگار مطالبه‌گر انقلابی در مسیر چالش‌های انقلاب اسلامی درصدد رفع چالش و نه به چالش کشیدن است.

وی بیان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها مانند اندیشمندان آکادمی علوم سیاسی توان خنثی سازی و یا قدرت آشوبگری دارند اما خبرنگار مطالبه‌گر انقلابی در مسیر دستاوردهای انقلاب باید به رسالتی بپردازد که مطمع نظر خیرخواهان جامعه، اندیشمندان اجتماعی به ویژه مقام معظم رهبری است که آن عبارت از دمیدن روح امید در جامعه است.

*مخفی کاری و نامحرم پنداری باعث آشفتگی جامعه می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان بسترهای تعالی را فراهم کند و یکی از بسترهای مهم تعالی داشتن امید است خبرنگاران در این مسیر می‌توانند نقش و رسالت خودشان را به خوبی ایفا کنند.

احمدی ادامه داد: در حوزه اجتماعی و سیاسی، قدرت و مخفی کاری، مصلحت اندیشی و یا در برخی موارد نامحرم پنداری جامعه سبب می‌شود که نظامات و جوامع دچار آشفتگی شوند.

وی گفت: اگر خبرنگاران همانند مصلحین خیرخواه نظام اسلامی تلاش کنند بین مدیریت جامعه و مردم رابطه تعریف شده اعتقادی برقرار کنند قطعا مدیرانی که حقایق را از منظر مردم سانسور می‌کنند تا به منافع و رانت‌های خلاف قانون شرع دست پیداکنند نقشه آنان نقش بر آب خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.