1397-05-22 09:59
1288
0
55979
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

برای مقابله با احتکار نیاز به همکاری بسیج است/ وزارت صنعت فقط نظاره گر است/ دولت سازوکار لازم برای استمرار تولید را فراهم کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بسیج به سبب اعتقاداتی که نسبت به حفاظت و صیانت از انقلاب و منافع مردم و منافع ملی وجود دارد، وزارت صنایع می تواند از این ظرفیت بزرگی استفاده کند.

به گزارش گلستان ما، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مبارزه با مفاصد اقتصادی و لزوم برخورد با محتکرین اظهار داشت: موضوع احتکار در جامعه ما چیز جدیدی نیست در اوایل انقلاب نیز با شروع جنگ تحمیلی ما شاهد احتکار از سوی عده ای از افراد سودجو بودیم که قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند اما حالا بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی و با توجه به تجربه هایی که در رابطه با احتکار از گذشته کسب کرده ایم نباید سیستم را طوری سازماندهی می کردیم که افراد سودجو به راحتی این فرصت را پیدا کنند و دست به چنین کار بسیار شنیع و نامناسبی بزنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درخصوص اقدامات انجام شده توسط بسیج در شناسایی محتکرین کالا گفت: بسیج به سبب اعتقاداتی که نسبت به حفاظت و صیانت از انقلاب و منافع مردم و منافع ملی وجود دارد، وزارت صنایع خیلی راحت می تواند از این ظرفیت بزرگ استفاده کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با احتکار و کشف محتکرین نیاز به همکاری بین بسیج و قوه قضائیه و ضابطین مربوطه است.

وی افزود: دولت نباید ابتدا این فرصت را برای افراد سودجو فراهم می کرد قبل از اینکه دلارها را در اختیار وارد کننده ها قرار بدهد باید سیستم کنترل و نظارتی را دقیق تهیه می کرد که حالا بخواهیم در انبار های مختلف به دنبال اجناس احتکار شده باشیم همچنین عدم اعتمادی نسبت به آینده در جامعه وجود دارد که حتی تولید کنندگان داخلی نیز دست به احتکار می زنند.

قره خانی با اشاره به ضعف دولت در برخورد با محتکرین، اظهار داشت: دولت باید سازوکار لازم نسبت به استمرار تولید را فراهم کند، کارخانه داران نباید این خلاء را احساس کنند که وقتی انبارخود را خالی کنند دیگر نمی توانند مواد اولیه تهیه کنند و یا نتوانند ارز دولتی مورد نیاز خود را برای واردت  مواد اولیه تامین کنند. اگر این مشکل حل شود انگیزه احتکار نیز از بین می رود.

وی افزود: وزارت صنایع در شرایط حساس فعلی حالت انفعالی به خود گرفته است و رفتارش نسبت به موضوع احتکار مانند زمانی است که در شرایط عادی قرار دارد و فقط نظاره گراست و به فکر این است که مانند گذشته چطور برای خطاهایی که مرتکب شده بود برای مجلس و دستگاه های نظارتی دلیل سازی کند وفقط پاسخگوی سوالات آنها باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.