1393-08-19 09:30
5123
0
5585
شورا برای شهر چکار کرده !

انتقاد شورای شهر گرگان از پلیس راهور غیر منصفانه است / رانندگی مان کم غلط ندارد !

در مورد بهبود وضعیت ترافیکی شهر اگر بخواهیم مقصر اصلی را پیدا کنیم، انگشت اشاره به سمت شهرداری گرگان است که در این سالها نتوانسته هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ عمرانی گره های ترافیکی را باز کند و مسبب بروز تخلفات شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ در جلسه اخیر شورای شهر گرگان موج حملات و انتقادات رئیس و اعضا شورا به سمت پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان نشانه رفته که چرا دوربین های گذاشته شده در سطح شهر متخلفان را جریمه می کند و چرا این قدر جریمه ها زیاد است که مردم را به خاک سیاه نشانده است .

با نگاهی به فلسفه و کارکرد دوربین های ثبت تخلفات ترافیکی براحتی می توان دریافت که کار این دوربین ها ثبت تخلف است و این دوربین ها نیز به دلیل الکترونیکی بودن با کسی تعارف ندارند و احساسات در آنها نمی تواند مبنایی برای زیاد یا کم نوشتن جریمه باشد.

وانگهی اینکه میزان تخلفات زیاد است و ما هیچوقت نخواستیم قانون را به درستی رعایت کنیم امر پوشیده ای نیست و میزان جریمه  زیاد هم نشان داده که نمی تواند ما را قانونمند کند و از طرفی با توجه به اینکه برخی مسیرهای شهر با حضور ماشین های تک سرنشین محلی برای قلیان احساسات و پیست رالی شده و مامورین و دوربین ها جهت حفظ جان و مال مردم باید نسبت به جریمه متخلف اقدام کنند .

اینکه اعضای شورای شهر گرگان اینگونه انتقاد می کنند قطعا غیر منصفانه است و می تواند دلایل دیگری داشته باشد مثل اینکه درصدی از این جریمه چون سهم شهر است به شهرداری داده نمی شود و شاید اینکه برخی گروه ها نسبت به نصب این دوربین ها در سطح شهر گلایه دارند و شورا تریبون این افراد شده است .

با نگاهی به انتقادات اخیر جناب ربیعی رئیس شورای شهر گرگان به موضوع تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز به توشن ، نهایتا متوجه شدیم که به دلیل تخریب ساخت وساز غیر مجاز فردی بنام ( م – ع) و نوشتن نامه این فرد به شورا آقای رئیس از دستگاه قضایی به دلیل عدم دادن مهلت به این فرد انتقاد کرده بود.

اما خوب است که اعضای شورای شهر گرگان ابتدا یک سوزن به خودشان می زدند و بعد یک جوالدوز به دیگران که چرا وضعیت شهر اینگونه است . در مورد بهبود وضعیت ترافیکی شهر اگر بخواهیم مقصر اصلی را پیدا کنیم، انگشت اشاره به سمت شهرداری گرگان است که در این سالها نتوانسته هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ عمرانی گره های ترافیکی را باز کند و مسبب بروز تخلفات شده است و نتوانسته تقاطعات هندسی مناسب شهر ایجاد کند.

این کاملا مشخص است که برنامه های عمرانی شهر به سمت مثبتی نمی رود مثلا می بینیم ترافیک اصلی شهر در چهارراه میدان است اما تقاطع های غیر همسطح در ترمینال ، گلشهر و تابلو ساخته می شود که فعلا اهمیتی ندارند .

 

مطلب مرتبط :

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.