1397-05-05 05:19
1465
0
55572
شهرام غراوی در گرگان؛

کارگری کردم مهارت یاد گرفتم/ طرح ممانعت از بکارگیری بازنشتگان ثمرات زیادی خواهد داشت

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده وقتی در سال 75 در رشته مهندسی فارغ التحصیل شدم برای اینکه به مهارت برسم و تخصص در کارهای مرتبط با رشته ام را بدست آوردم کارگری کردم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در جشن بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور کارآفرینان و مسئولین استانی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: توان هر کشوری به داشتن نیروهای متخصص و جوانان آن کشور است.

دبیر مجمع نمایندگان استان افزود: مجلس شورای اسلامی برای استفاده از توان جوانان طرح ممانعت از بکارگیری بازنشتگان را ارائه کرد که در صورت تصویب شورای نگهبان و تبدیل شدن به قانون می تواند ثمرات زیادی داشته باشد.

تغییر مدیریت شرط اصلی تحول در کشور

وی ادامه داد: در کشور مدیرانی هستند که از اول انقلاب در آن مسئولیت بوده اند و تغییری نکرده اند در حالی که باید امروز جوانان دهه 60 و 50 در طراز مدیران سطح اول کشوری باشند و انتخاب وزیر ارتباطات تجربه موفقی بود که باید ادامه یابد.

غراوی بیان کرد: یکی از ملزومات در حوزه فنی و حرفه ای داشتن تخصص و احساس نیازمندی به کار است که باید برای کسب تجربه و تخصص با توکل برخدا تلاش کنیم و در این راه قدم برداریم.

وی تصریح کرد: اکثر پدرو مادرها دوست دارند فرزندشان در رشته مهندسی و پزشکی تحصیل کنند و یا کارمند دولت شوند در حالی که باید گفت جامعه از این رشته ها اشباع شده است. امروز وقتی دانش آموز و دانشجوی ما مهارت نداشته باشد نمی تواند کاری کند.

اکثرا فارغ التحصیلان بیکار راننده آژانس شده اند

نماینده مردم شرق استان گفت: در کشور 80میلیونی ما نزدیک به سه میلیون کارمند داریم که در کشور ژاپن یک سوم این تعداد کارمند وجو دارد.

غراوی افزود: بنده وقتی در سال 75 در رشته مهندسی فارغ التحصیل شدم برای اینکه به مهارت برسم و تخصص در کارهای مرتبط با رشته ام را بدست آوردم کارگری کردم. ولی امروز فارغ التحصیل ما شاید فقط به اندوخته های دانشگاه اکتفا کند و دنبال کسب مهارت نرود از این رو شاهدیم اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی حتی با مدارج بالا به کارهایی نظیر رانندگی آژانس مشغول هستند.

وی بیان کرد: تا وقتی در مدیریت کشور تغییری انجام نگیرد تحولی رخ نمی دهد و باید از تمام ظرفیت جامعه خصوصا زنان که 50 درصد از جامعه را تشکیل می دهند استفاده شود.

روحانی به وعده اش عمل نکرد!

وی ادامه داد: متاسفانه آقای روحانی به وعده اش در خصوص استفاده از ظرفیت زنان در سطح وزارت استفاده نکرد در حالی که این توانمندی در زنان ما وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: همه باید برای پیشبرد کار به یکدیگر انرژی و انگیزه دهیم و امروز دولت و وزرا نیز به این انگیزه نیازمندند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.