1393-08-18 14:05
4919
2
5550

انتقاد پائین محلی به خصوصی سازی مدارس / واگذاری مدارس به بخش خصوصی عجولانه و غیر کارشناسی است!

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان گلستان گفت: واگذاری مدارس به بخش خصوصی عجولانه و بدون کارشناسی است.

به گزارش گلستان ما، عیسی پایین محله مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان گلستان در مورد موضوع واگذاری 950 مدرسه به بخش خصوصی و بحث پولی شدن مدارس گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم مدارسی به بخش خصوصی واگذار شده است که قالبا مدارس روستایی هستند در روستا هم اکثرا مردم تنگ دست هستند.

وی افزود: وقتی مدارس به بخش خصوصی واگذار می شود، آموزش و پرورش، امسال مبلغی را به عنوان اعتبار، به این مدارس می دهد و هیچ بعید نیست مثلا در سال آینده بگویند که این مدرسه غیر دولتی است، ما هیچ اعتباری به آن ها نمی دهیم و خودشان باید آن را اداره کنند. بدیهی است که وقتی دولت این هزینه را نپردازد این مردم هستند که باید این هزینه ها را متحمل شوند. بنابراین فشار بی حد و حصری روی مردم خواهد آمد.

پایین محله با ذکر این موضوع که در قانون اساسی ما آمده است که از دوره ابتدایی تا پایان مقطع متوسطه، تحصیل رایگان است گفت: ما عملا داریم مصوبه مجلس را می بینیم که این چنین پیش پای وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی معتقد است: این موضوع باید کارشناسی می شد، در مکان هایی که تعداد مدارس زیاد است؛ چند مدرسه به بخش غیردولتی واگذار شود که اگر مردم نخواستند و یا توسط این مدارس در محدودیت قرار گرفتند بتوانند در همان مقطع تحصیلی در مدرسه دیگر ثبت نام کنند.

81372364-6052524

پایین محله همچنین با گفتن این که به عقیده من این پروژه در دراز مدت جواب نمی دهد، افزود: نقدی که ما به آموزش و پرورش داریم این است که برای جبران کمبود نیرو، از نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی در همان شهرستان بهره گرفتند که آموزش لازم را ندیده اند. اکنون هم که مدارس غیردولتی می شوند، مدیران مدارس اجازه دارند که نیروهای انسانی خود را از بخش غیر دولتی بگیرد، خوب این چه فرقی با اعتراضی که مسئولین فعلی به این سیستم داشتند دارد؟ این دو با هم فرقی ندارد،این کار باید با صبر حوصله بیشتری انجام می گرفت و تعجیل نمی شد. باید کارشناسی می شد.

مدیر اسبق آموزش و پرورش استان گلستان با نگاهی نقد آمیز به موضوع واگذاری عجولانه و بدون کارشناسی مدارس به بخش خصوصی افزود: حتی فکر نکردیم که باید مدارس را به چه کسانی واگذار کرد؟ ملاک انتخاب فقط گزینه اخلاقی افراد بوده است و صلاحیت علمی افراد ارزیابی نشده است. باید فراخان داده می شد و افراد مختلف واجد شرایط، در حیطه رقابتی سالم رقابت می کردند، تا مدارس به افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه داشتند واگذار می شد. اما متاسفانه بدون تبلیغات مدارس واگذار شده است و معلوم نیست به چه کسانی واگذار شده است./گلستان 24

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مصطفی

آقای پایین محلی شما خواهشا حرف از کارشناسی نزنید.یک سوال.انتقال بعضی ها در دولت قبل با مدرک لیسانس به دانشگاه فرهنگیان آیا کارشناسی و قانونی بود؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-08-18 16:04
میلاد

با سلام. درستکه که انتقاد اتی هم به مدیریت ایشان بود. ولی انصافا اینجا حرف حق زده است. واقعا دلمان برای دانش اموزان محروم روستایی می سوزد . که یک شبه از معلمان باتجربه محروم شدند و تمام مدرسه به نیروهای بی تجربه و کم تجربه داده شد. مگر تدریس در مقطع حساس ابتدایی کار راحتی است؟ چه کسی جوابگوی مضرات اینگونه تصمیمات عجولانه خواهد شد؟ بعضی از مدیران غیر دولتی مجری هم همین اول کاری اشنایان و سفارشی ها را جذب کردند. چون هیچ ازمونی نبود که معیار علمی سنجیده شود. فقط رابطه ها حرف اول را در جذب افراد می زدند. خدا به ان دانش موزان بی گناه رحم کند. مسولان هم دست از سیاسی بازی بردارند که اموزش و پرورش جای سیاسی کاری نیست.

0
0
پاسخ
1393-08-21 20:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.