1397-04-14 07:02
1708
0
54909
توسط گروه فرهنگی جهادی محراب صورت گرفت؛

گزارشی از یک اقدام جهادی ؛ طعم شیرین لبخند بر لبان مادر و فرزندان یتیمش

گروه جهادی محراب در طی سرکشی هایش از خانواده های نیازمند خانواده ای که یک مادر و دو دختر یتیم 3 و 9 ساله می باشند را پیدا کرد و با همکاری خیرین منزل آنها را بازسازی و به آنها تحویل داد .

به گزارش گلستان ما ؛ سیدعلی رفعتی مسئول روابط عمومی گروه فرهنگی جهادی محراب در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در پی سرکشی یکی از اعضای این گروه در تیر ماه سال 96 از یکی از خانواده های نیازمند روستای امیرآباد گرگان که یک مادر و دو دختر یتیم 3 و 9 ساله می باشند مشاهده گردید که در وضعیت بسیار بغرنج و اسفباری قرار دارند، از طرفی در فقر و تنگدستی مفرط و از طرفی در خانه ای زندگی می کردند که دیوارهای آن کج و قوس گرفته و دارای ترک های زیادی بود و در سقف آن سوراخ بزرگی وجود داشت که با پلاستیک پوشانده شده بود تا مانعی برای ورود مجدد مار و جانوران موذی به خانه باشد.

 مرمت و بازسازی یک خانه ی روستاییمرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

سیدعلی رفعتی در ادامه افزود : با توجه به وضع موجود و اینکه این خانه در مجاورت زمین های کشاورزی قرار گرفته بود ، با یک زلزله معمولی احتمال فرو ریختن آن وجود داشت ، به همین منظور شرایط تعمیر و مرمت را هم دارا نبود و از طرفی تعلل در رسیدگی به وضعیت این خانه ، می توانست خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در نهایت با بررسی همه جوانب ، تصمیم به تخریب و ساخت خانه ای نو برای این خانواده گرفته شد و از آنجا که می بایست کار بصورت اصولی انجام می گرفت با یک پیمانکار ساختمان قراردادی بسته شد و مقرر شد خانه ای با متراژ 70 متر بنا شود.

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

وی تصریح کرد: کار ساخت این خانه ، با تأمین منابع مالی و با همتی جهادی و انقلابی از مرداد ماه 96 آغاز و در اردیبهشت 97 در کمتر از 10 ماه به پایان رسید و این خانواده توانستند قبل از ماه مبارک رمضان در منزل جدید خود سکونت یابند.

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مسئول روابط عمومی گروه فرهنگی جهادی محراب هزینه ساخت این خانه را 43 میلیون تومان عنوان کرد و گفت : 10 میلیون تومان آن بعنوان کمک بلاعوض توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ، تقبل بازپرداخت 23 میلیون تومان اقساط وام توسط خیرین گروه فرهنگی جهادی محراب ، 4 میلیون تومان به همراه 5 قلم از لوازم اساسی منزل توسط دیگر خیرین عزیز، و 6 میلیون تومان نیز توسط خانواده تأمین گردید.

رفعتی در پایان از همت و همکاری صمیمانه و جهادی مسئولین محترم کمیته امداد شهرستان گرگان و بویژه خیرین عزیز و کارکنان شریف شرکت نفت استان گلستان که بازپرداخت اقساط وام ها را تقبل کرده اند تقدیر و تشکر بعمل آورد و افزود : گروه فرهنگی جهادی محراب در جهت یاری رسانی بیش از پیش به مستضعفین و نیازمندان از همه خیرین گرانقدر دعوت بعمل می آورد.

تصاویری از روند مرمت و بازسازی گروه فرهنگی جهادی محراب :

جهت مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر ، لطفا بر روی آنها کلیک کنید:

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.