1397-04-13 03:00
1204
0
54877
نقدی بر گفتگوی تلویزیونی محمدرضا صالحی ؛

نماینده ها و مردم یاری کنند تا ما استانداری کنیم / رتبه سی و یکم خراسان شمالی در اشتغال

محمدرضا صالحی استاندار فعلی خراسان شمالی با حضور در یکی از برنامه‌های صداوسیمای استان به ارائه گزارش به مردم پرداخت که نکته قابل‌توجه این گزارش انداختن بار کم‌کاری‌ها بر دوش مردم و نمایندگان مجلس بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس ؛ محمدرضا صالحی به شکرانه دومین سال تداوم حضور خود در استان، که به قیمت تحمل مشقت‌های فراوان و خرج کوپن‌های خود نزد وزرای سابق و فعلی انجامیده فرمایشاتی داشته که پاسخ به آنها و البته مهم‌تر از آن طرح سؤالاتی که کف مطالبات مردمی باشد از عهده یک مجری کارشناس توانمند برمی‌آمد نه یک جوان بازیگر تئاتر که این خود هم از عجایب رسانه ملی در استان است. (امیدواریم نقدهایی این‌چنینی که از سر دلسوزی است به سیاق گذشته پیگیری‌های تلفنی و حضوری نزدیکان مدیرکل صداوسیمای استان را در پی نداشته باشد.)

استاندار خراسان شمالی که چند ماهی است گزینه‌های قطعی جانشینی او توسط نمایندگان و رسانه‌ها مطرح می‌شود در دو بخش از این برنامه تلویزیونی که قرار بود تا کارنامه مملو از نمرات ناپلئونی جناب صالحی را بزک رسانه‌ای کند و به سمع مردم استان برساند صحبت‌های قابل تأملی داشت؛آنجا که او از نقش اصلی مردم در عدم جذب بودجه‌های تسهیلات اشتغال گفت: «استان خراسان رضوی ۲۱۳ میلیارد تومان ولی خراسان شمالی ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی دارد که مردم برای جذب آن باید همت کنند تا بیکاری کاهش یابد.»

وی در جای دیگر از نقش نمایندگان در عدم جذب و تخصیص اعتبارات طرح‌های توسعه‌ای گفت: «نمایندگان مجلس با اختصاص ردیف بودجه مستقل به پروژه جاده بجنورد به جنگل گلستان می‌توانند شتاب کار و جذب اعتبارات را تسریع کنند.»

حال پرسش اصلی این است که در تقسیم‌کار جناب صالحی بین مردم و نمایندگان مجلس آیا نقشی برای خود به‌عنوان استاندار و عالی‌ترین مقام قوه مجریه در خراسان شمالی تعریف می‌شود؟ یا اینکه ایشان کماکان خود را به‌عوض اینکه در کسوت سرمربی تیم اجرایی دولت در استان ببیند در کسوت داوری می‌بینند که مدام در حال دادن کارت‌های رنگی به مقام‌های استانی است؟

ای‌کاش استاندار به‌جای فرافکنی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت برای یک‌بار هم که شده صادقانه به مردم استان از ناتوانی خود در جذب اعتبارات پروژه‌های تصویب‌شده دولت در استان می‌گفت. پروژه‌هایی که به گفته نمایندگان هم‌طیف ایشان می‌رفت تا چهره محرومیت از استان بزداید و مرحله‌ای تاریخی برای توسعه و پیشرفت استان به شمار آید!

ای‌کاش صالحی از هزینه‌هایی که به‌واسطه انتصاب‌های غلط او بر پیکره مدیریتی استان تحمیل‌شده می‌گفت،  یا با ارائه آمارهای واقعی نه از جنس آمارهایی مثل رتبه ۱۲ در بحث اشتغال که در نشست خبری خود گفت اما نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه ضمن رد آن از رتبه واقعی استان که سی‌ام و یکی مانده به آخراست پرده برداشت و کارهایی مثل تکمیل بیمارستان‌های بجنورد و شیروان که آن‌هم به گفته یکی از نمایندگان مجلس که ازقضا از حامیان دولت فعلی است در زمان دولت گذشته شروع‌شده بود و به‌خودی‌خود به سرانجام می‌رسید؛ برای مردم استان و منتقدین اصلی خود سخن به میان می‌آورد.

البته گفته‌های صالحی در باب برجامی که دیگر حامیان پروپاقرصش هم دیگر دست از آن می‌شویند ارزش نقد ندارد اما آنجایی که او بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفکیک قائل می‌شود آن را باید ریشه در تفکری دانست که در آن رشد کرده و حل تمامی معضلات کشور را نه در اتکا به توان ظرفیت داخلی و جوانان بااستعداد کشور‍ بلکه در بستن با کدخدا می‌بیند.

دو سال از آمدن محمدرضا صالحی به استان محروم خراسان شمالی می‌گذرد و شاید او جشن سه‌سالگی و چهارسالگی خود را نیز در استان برگزار کند اما قطعاً هزینه اصلی را مردم رنج‌کشیده استان متقبل می‌شوند. استانداری که نماد دولتی است که کار و فعالیت در قاموس هیچ‌کدام از آنها تعریف نمی‌شود و با حاشیه‌سازی و مشغول کردن اذهان به هیچ روزگار مدیریتی خود را می‌گذرانند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.