1397-04-06 03:30
1262
0
54716
روحانی فرد خبر داد :

170 هزار معتاد در گلستان داریم / گلستان رتبه دوم شیوع مواد مخدر در کشور

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت :نرخ شیوع مواد مخدر در استان در سال 90، 2.42 درصد و در سال 94، 13.81 درصد بوده که نشان می دهد قریب به 170 هزار معتاد در استان داریم.

به گزارش گلستان ما ؛ محمودرضا روحانی فرد در نشست تخصصی با اشاره به فعالیت های این ستاد، گفت: اعتقاد داریم تنها با مقابله نمی توان با این بلیعه مبارزه کرد، لذا در دو دهه گذشته رویکرد ستاد مقابله ای بود اما امروز رویکرد، فرهنگی و
پیشگیرانه است.

«محمودرضا روحانی فرد» با اشاره به اینکه 22 دستگاه عضو این شورا هستند، اظهار کرد: پنج کمیته در این شورا تعریف شده که در حوزه های تخصصی فعالیت می کنند. بعد از انجام اقدامات هر کمیته، در شورای هماهنگی به ریاست استاندار، سیاستگذاری ها انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه ایران رتبه اول مبارزه با مواد مخدر را داراست، افزود: در راه مبارزه با مواد مخدر 3400 شهید و 13 هزار جانباز دادیم.

روحانی فرد با اشاره به اینکه گلستان رتبه دوم نرخ شیوع مواد مخدر در کشور را دارد، گفت: نرخ شیوع مواد مخدر در استان در سال 90، 2.42 درصد و در سال 94، 13.81 درصد بوده که نشان می دهد قریب به 170 هزار معتاد در استان داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در ادامه گفت: تنها راه مبارزه با مواد مخدر در کشورهایی که در این حوزه به موفقیت دست یافتند، اجتماعی شدن این مسئله است.

وی با اشاره به تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش آفرینی زیادی داشته باشند.

روحانی فرد با اشاره به اینکه به سازمان های مردم نهاد علاقه مند در این حوزه در تمامی شهرستان ها فراخوان دادیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 71 سمن فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان داریم. به دنبال آن هستیم که این تعداد را نیز بیشتر کنیم.

وی در ادامه به نقاط آسیب پذیر در بحث مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 54 نقطه آسیب پذیر در استان شناسایی شده که اقدامات خوبی در آنها صورت گرفته است. یکی از این اقدامات اجرای طرح شهید شوشتری بود که با همکاری 22 دستگاه در برخی از این نقاط اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به بهسازی، پاکسازی و نوسازی نقاط در این طرح، اظهار کرد: در صدد هستیم تا این طرح را در تمامی نقاطی که شناسایی شدند، اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: مطمئنم در ارزیابی آینده نرخ شیوع مواد مخدر، قطعا وضعیت استان گلستان بهتر خواهد بود.

روحانی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتیاد، فقر، خودکشی، فرزند آزاری، طلاق و غیره را به دنبال دارد، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر امید بخشی را نیز دنبال می کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در پایان با اشاره به اینکه در گذشته فعالیت ها به صورت جزیره ای انجام می گرفت، گفت: امروز دستگاه ها در حوزه های مختلف درمان، فرهنگی و مقابله، همکاری و همدلی خوبی با یکدیگر دارند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.