1397-04-05 04:39
3101
1
54691
حواشی از روز معارفه شروع شد !!

خط و نشان کشیدن یک هنرمند برای مدیرکل جدید ارشاد / انتقاد شدید کبیر از سخنان افراطی یک خواننده پاپ !!

بعد از جسارت‌هایی که این خواننده جوان به ارکان نظام داشت با نهیب محمدحسین کبیر رئیس کانون مداحان استان گلستان مواجه شد که آن خواننده دیگر به سخنان افراطی و کاملا سیاسی خود ادامه ندهد.

به گزارش گلستان ما ؛ آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان امروز با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد که با حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن همراه بود از آنجایی که حجت‌الاسلام فضیلت شاعر شد و یک هنرمند گلستانی سهم‌خواهی تقسیم ارث دولت روحانی را برای کسب کرسی‌های مسوولیت فریاد زد و برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هم خط و نشان کشید؛ از طرفی؛ یک خواننده بومی در برابر سکوت مسوولان فرهنگی اجازه جسارت به خودش داد که در ادامه گزارش به آن اشاره می‌شود.

بعد از آغاز رسمی این مراسم؛ نخستین کسی که پشت تریبون قرار گرفت حجت‌الاسلام فضیلت مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بود که به رسم گذشته در حین سخنرانی، صحبت‌هایی با طعم تلخ و شیرین کنایه بر زبان جاری کرد اینکه در دوران مسوولیتش نه تنها بدهی بالا نیاورده بلکه موجودی هم ته حساب باقی گذاشته تا خدای ناکرده روند اداره حوزه فرهنگ و هنر دچار اختلال نشود.

فضیلت در پایان سخنانش از اینکه نباید جامعه هدف را از حمایت‌های حداقلی محروم کرد سخن به میان آورد و گفت که برای تبلیغ این ارزش باید به فعالان این عرصه خداقوت گفت؛ سپس برای خداحافظی با اهالی فرهنگ چند خطی شعر که بر روی کاغذ سروده بود را برای حاضران خواند.

هیئت تحریریه خبرگزاری فارس استان گلستان نیز برای حجت‌الاسلام فضیلت با تمام کاستی‌ها و راه‌های نرفته و البته برخی اقدامات انجام شده آرزوی موفقیت در هر سنگر خدمت که قرار می‌گیرند دارد و به ایشان به پاس زحماتی که در این مدت متحمل شده خداقوت می‌گوید.

*تعیین تکلیف یک هنرمند برای مدیرکل ارشاد گلستان

در بخش دیگری از مراسم پس از پخش یک کلیپ کوتاه؛ تریبون در اختیار یک هنرمند از انجمن هنرهای نمایشی قرار گرفت که خود را ملک محمودی معرفی کرد و از همان ابتدا خیال همه را راحت کرد که با کسی تعارف ندارد و بسیار رک و پوست کنده حرف می‌زند و بعد از تبریک به مدیرکل جدید؛ یک خط و نشان برای خانم کشمیری کشید که نباید دری به روی بنده بسته باشد.

 این هنرمند گلستانی به ارسال نامه‌های اسکرین‌شات که از طریق فضای مجازی در ساعت پنج صبح برای حجت‌الاسلام فضیلت می‌فرستاده و در وقت اداری پاسخ نامه‌هایش را می‌گرفته اشاره و خطاب به عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: من نباید برای نامه‌هایم پشت در بمانم، بنده خیلی راحت حرف خودم را می‌زنم و اگر روزی خواستید مرا به پاسگاه ببرید جلوی حضار خصوصیات رفتاری‌ام را گفته باشم.

ملک محمودی سپس به اصالت خود که یک بندرگزی است اشاره کرد و گفت که آنجا مرکز تصمیم‌گیری استان است و خنده‌ای از عمق جان کرد و دوباره مدیرکل جدید را خطاب سخنانش قرار داد که شما با جماعتی اهل اندیشه و هنرمند مواجه هستید که دنبال خواسته‌هایشان هستند و دوست دارند راهی که فضیلت به خوبی رفته، همان را ادامه دهید.

آنقدر آزادی بیان به این هنرمند داده شد که از پشت تریبون برای مدیرکل جدید تعیین تکلیف هم کرد که بخش معاونت هنری را حمایت کنید و اگر قرار است دست به تغییرات بزنید به این حوزه کاری نداشته باشید تا برای مدتی از این بخش آسیب نبینیم البته این را هم گفت که خودتان مدیرکل هستید و تشخیص با شماست.

* اگر بحث تقسیم ارث است پس سهم ما چه می‌شود

ملک محمودی که خودش را نماینده هنرمندان ستاد روحانی در شهرستان گرگان معرفی کرد در ادامه مطالبش به این نکته هم اشاره کرد که اگر بحث تقسیم ارث است پس سهم ما چه می‌شود و فریاد برآورد که آقای روحانی و آقای استاندار سهم من اینجا کجاست؟

در نهایت هم عملکرد حوزه کودک در بخش کانون پرورش فکری کودکان را به باد انتقاد قرار داد و از رکود در بخش کودک گلایه کرد اما از سوی معاون استاندار گلستان بخش کودک به دلیل فعالیت‌های موفق مورد تفقد قرار گرفت.

مهمان مراسم هم از گلایه‌های این هنرمند گلستانی بی‌نصیب نماند و از اینکه 47 میلیون تومان از پولش در بخش انجمن موسیقی و نمایش را وزارت ارشاد بالا کشیده سخن گفت و ادامه داد که نمی‌خواهم بگویم که شما دزد هستید اما پول ما را بدهید.

* غفلت از نماینده رسانه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید ارشاد

از اینکه در بخش رسانه باز هم اجحاف شد و این حوزه نماینده‌ای برای بیان نقاط ضعف و قوت نداشت نمی‌خواهیم حرفی بزنیم اما جای تأمل آنجاست که در این مراسم به کسانی تریبون داده می‌شود که پا را از گلیم خود فراتر نهاده و نه تنها به حاکمیت نظام بلکه به نماینده ولی فقیه در استانی دیگر جسارت می‌کنند و در سکوت مسوولان فرهنگی و سیاسی اجازه هر گونه اظهارنظری را به خود می‌دهند جالب اینجاست که در این آشفته بازاری که خودشان درست می‌کنند انتظار وحدت و همدلی هم دارند.

* نهیب رئیس کانون مداحان استان گلستان به سخنان افراطی خواننده پاپ گلستانی

وقتی یک خواننده بومی که خودش را محسن یاحقی معرفی کرد و پشت تریبون قرار گرفت مخاطب سخنانش را مدیرکل در حال تودیع قرار داد و اینگونه باب سخن را برای حاضرین گشود که وقتی حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شدند جلسه‌ای با ائمه جمعه در شهرهای مختلف استان در زمینه موسیقی گذاشتند که خیلی ارزشمند بود.

این خواننده پاپ ادامه داد قدر کسی که با لباس روحانیت خودش را هزینه موسیقی می‌کند باید بدانیم در شرایطی که نگاه عجیب و غریب از سوی حاکمیت! بر موسیقی حاکم است و در هر جایی به موسیقی نگاه جزیره‌ای می‌شود.

بعد از جسارت‌هایی که این خواننده جوان به ارکان نظام داشت و تمام حرفهایش را به صورت مکتوب از روی کاغذ می‌خواند با نهیب محمدحسین کبیر رئیس کانون مداحان استان گلستان مواجه شد که آن خواننده دیگر به سخنان افراطی و کاملا سیاسی و ناپخته خود ادامه ندهد.

هر چند که این خواننده جوان بعد از اعتراضی که به سخنانش شد حرفهای خود را تصحیح کرد و گفت که منظورم از حاکمیت مدیرانی هستند که در استان‌های مختلف نگاه‌های متفاوتی به عرصه فرهنگ و هنر دارند.

اما جای بسی تاسف برای مسوولان است مسوولانی که در حوزه فرهنگی و سیاسی در جلسه حضور داشتند و خود را وامدار این نظام و مملکت و شهدا می‌دانند اما به سکوت در برابر اهانت‌های یک جوان بسنده می‌کنند، گاهی متحیر می‌شوند و برخی هم لبخند بر لب دارند و در پایان حرف‌های این جوان کف می‌زنند و به نشانه احترام قیام می‌کنند، حالا با این اوضاع چگونه توقع داریم که معروفات در جامعه ترویج و منکرات برچیده شود./

منبع : فارس

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مرتضی ملک محمودی

با سلام اخبارتون رو خوندم جوابیه کامل رو براتون ارسال میکنم

1
0
پاسخ
1397-04-09 12:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.