1397-04-03 07:03
948
0
54620
در همایش متمرکز سالروز بسیج اساتید استان گلستان عنوان شد؛

مطالبه‌گری اساتید از نوع غوغاسالاری و برخورد سیاسی نیست /کسی که ظرفیت مسئولیت ندارد بر کرسی ننشیند/ جامعه ما نیازمند الگویی مانند «چمران» است

رئیس بسیج اساتید گلستان گفت: مطالبه‌گری اساتید از نوع غوغاسالاری و برخورد سیاسی نیست بلکه مصداق ما از مطالبه‌گری رساندن سخن حق است.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا منتظری در همایش متمرکز سالروز بسیج اساتید استان گلستان که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزارشد، اظهار کرد: آنچه که می تواند موانع رسیدن به تمدن نوین اسلامی را بردارد تفکر بسیجی است.

وی افزود: بسیج نهال مقدسی بود که باغبان خداباور را در مزرعه جان ما قرار داده است و پس از چند دهه به درختی تناور و تبدیل شده که با میوه آن جهانی سود می برد .

رئیس بسیج اساتید گلستان ادامه داد: یکی از شاخه‌های تنومند آن بسیج اساتید است که نقش آفرینان آن به فرموده مقام معظمرهبری فرماندهان ارشد نرم نامیده شدند.

وی با بیان اینکه شهید چمران میوه این شاخه تنومند است، افزود:  این استاد در عرصه عمل خوش در خشید و بعنوان استادی تراز شایسته تعریف شده است.

این مقام مسئول یادآورشد: بسیج اساتید استان گلستان با تاسی از رویکردهای بسیج اساتید کشور اقدامات مختلفی را در سال جاری از جمله "پاسخگویی به نیازهای اساسی استان " در نظر گرفته است.

وی اذعان کرد: بسیج اساتید به نیازهای اساسی کشور توجه می‌کند اما اولویت آن استان است چرا که معتقدیم  اگر استان ها اصلاح شوند، کشور اصلاح خواهد شد.

منتظری بیان کرد: طراحی مدل تراز برای کانون نمونه و موفق بسیج اساتید در نظر گرفته ایم چرا که براین باوریم اگر تراز نداشته باشیم انجام ارزیابی در پایان معنا پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: طرح "مسجد محوری" از رویکردهای بسیج اساتید استان است که برای نخستین بار انجام می گیرد و نقش‌آفرینی اساتید دانشگاه در مسجد دانشگاه و محله مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس بسیج اساتید گلستان  فرهنگ مطالبه‌گری را از دیگر رویکردهای این سازمان در استان برشمرد و افزود: منظور ما، مطالبه‌گری از نوع غوغاسالاری و برخورد سیاسی نیست بلکه مصداق ما از مطالبه‌گری رساندن سخن حق است.

وی اذعان کرد: کسی که ظرفیت  مسئولیت ندارد نباید برکرسی بنشیند و باید جای خود را به دیگری بدهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای کادرسازی در دانشگاه ها برای نخستین بار در استان کارگاه‌های چمران‌شناسی برگزار خواهیم کرد.

منتظری اضافه کرد:  اسلامی شدن دانشگاه ها را نیز همچنان دنبال خواهیم چرا که در مقام سخن بارها گفته شده اما در عمل فاصله زیاد داریم  و این مطالبه برزمین مانده رهبر انقلاب را باید اجرایی کینم.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت:  دشمنان در حیات خلوت  برنامه ریزی می کنند که ملت ایران جشن چهل سالگی را برگزار نکند حال آنکه آنها غافلند و سنت الهی را درک نمی‌کنند.

رئیس سیج اساتید گلستان درخاتمه گفت: برای نکوداشت چهل سالگی انقلاب حدود 8 گفتمان در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های ملی در استان برنامه ریزی شده است.

جامعه ما نیازمند الگویی مانند «چمران» است/اساتید متخصص نباید نسبت به اوضاع جامعه بی تفاوت باشند

علی نجفی‌نژاد امشب در همایش متمرکز سالروز بسیج اساتید استان گلستان که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزارشد، با اشاره ویزگی های شخصیتی شهید چمران اظهار کرد: ایشان الگوی موفقی برای اساتید دانشگاه است.

وی افزود: اینکه فردی در حد اعلای تخصص بتواند در ابعاد مختلف بدرخشد و در زمینه تخصصی خود به بالاترین مقام ها و موفقیت ها برسد  و در سایر ابعاد وجودی هم درخشان باشد و از طرفی قلبش برای جامعه  بتپد وبه رفع مسائل و مشکلات مردم بپردازد، نمونه یک الگوی موفق برای اساتید است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه تفکر شهید چمران فراملی بود، تصریح کرد:زمانی که شیعیان لبنان تحت فشار قرار گرفتند بهترین امکانات و شرایط تحصیل را برای کمک به مردم مظلوم لبنان رها و در آنجا کار و تلاش کردو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای کمک به جامعه خود بازگشت و در راه‌اندازی ساختارهای مختلف در کشور تلاش کرد و در زمان جنگ هم رزمنده دفاع از خاک کشور شد.

بیشترین انطباق در فعل و بیان در شهید چمران وجود داشت

وی بیان کرد: شهید چمران همزمان از جنبه های دینی، علمی و فلسفی سطح وجود خود را ارتقا می داد.

نجفی‌نژاد تاکید کرد: آن چیزی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد الگویی مانند شهید چمران است چرا که جامعه امروز به استادی نیاز دارد که برای رفع مشکلات جامعه از نیازهای اولیه خودش بگذرد و تلاش  و خدمت کند.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) (عالم کسی است که عملش تصدیق کننده حرفش باشد) خاطرنشان کرد: بیشترین انطباق در فعل و بیان در شهید چمران وجود داشت.

باید الگویی مانند شهید چمران را به اساتید دانشگاه بشناسانیم

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه در هفته های گذشته اذعان کرد: ایشان خط سیر اساتید را تبیین کردند ووجود دانشگاه را برای جامعه حیاتی و نقش اساتید را کلیدی بیان کردند.

نجفی نژاد افزود: باید الگویی مانند شهید چمران رادر دانشگاه بین اساتید بیشتر از گذشته  بشناسانیم و تلاش کنیم شخصیتی مانند ایشان درآنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه استادی که در دانشگاه متخصص است، نباید نسبت به اوضاع جامعه بی تفاوت باشد، متذکرشد:  در انقلاب اسلامی پذیرفته نیست که استاد دانشگاه بگوید تنها در حوزه تخصصی خود کار می‌کنم و به سایر مسائل جامعه خود جامعه بی‌تفاوت باشد.

نجفی نژاد ادامه داد: اساتید دانشگاه برای حل مسائل و مشکلات کشور با کمک دانشجویان به رفع چالش های جامعه  با ارائه پژوهش‌ها بپردازند.

لزوم هدفمندی تحقیقات اساتید دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خاتمه بر لزوم هدفمندی تحقیقات اساتید دانشگاه تاکید کرد و گفت: اساتید برای کار خود برنامه تحقیقاتی مدون داشته باشندتا این نوع ساختار در کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.