1397-04-02 07:13
1370
0
54580
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان:

تغییر کاربری فرهنگسرا گرگان به مجتمع تجاری، اشتباه بزرگ که شکل گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: به عقیده من تغییر کاربری فرهنگسرا به مجتمع فرهنگی –تفریحی- تجاری- اداری بزرگترین اشتباهی بود که شکل گرفت و مردم شهرستان گرگان را از یک جایگاه بزرگ محروم کرد.

به گزارش گلستان ما؛عدم وجود فرهنگسرا در سال 1385 در مرکز گلستان به عنوان یکی از نیازهای اساسی در استان گلستان معرفی شده بود و به همین خاطر احداث فرهنگسرایی با ظرفیت بیش از 2 هزار صندلی برای این خلا پیش‌بینی شد.

در سال 1385 کلنگ این فرهنگسرا در مرکز استان گلستان زده شد ولی متاسفانه بعد از یک سال، روند ساخت این فرهنگسرا آن طوری که باید پیش نرفت و مسائل متعددی از سوی مسوولان متولی از قبیل نبود اعتبار کافی و نقدینگی برای ساخت فرهنگسرا مطرح شد.

فرهنگسرایی که قرار بود 12 سال گذشته در شهرستان گرگان افتتاح شود به محلی برای مجموعه‌ای فرهنگی – تجاری – اداری -تفریحی تبدیل شد در حقیقت با تغییر کاربری قرار شد که این فعالیت ادامه پیدا کند.

اکنون در سال 1397 هستیم و بعد از 12 سال همچنان این فرهنگسرا بلاتکلیف مانده است و البته با تغییر کاربری که صورت گرفت این فرهنگسرا نیز همچنان بلاتکلیف رها شده است.

در این راستا گفت و گویی خواندنی با محمدابراهیم جرجانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان صورت گرفت که خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

*فارس: استارت فرهنگسرایی که قرار بود 12 سال گذشته در مرکز گلستان زده شود اکنون در چه مرحله‌ای است؟ چه میزان اعتبار برای این فرهنگسرا هزینه شد؟

جرجانی: کلنگ فرهنگسرا از مهرماه سال 1385 در شهرستان گرگان زده شد بعد از تالار فخرالدین اسعد گرگانی با گنجایش بسیار کمی که داشت ایجاد یک فرهنگسرا در این شهرستان امید آن را داشتیم که اجتماعات مردم در سالن بزرگتر و در خور شان مردم شهرستان گرگان برگزار شود.

استارت ایجاد یک فرهنگسرا در سال 1385 زده شد و اعتبارات دولتی بالغ بر 400 میلیون تومان الی 500 میلیون تومان در آن زمان پرداخت شد و کار به خوبی در حال پیشرفت بود و قرار بود به مدت سه سال این فرهنگسرا آماده بهره‌برداری شود.

فارس: چرا فرهنگسرایی که قرار بود در مرکز گلستان افتتاح شود به مکانی تفریحی –تجاری تغییر کاربری داد؟

جرجانی: به عقیده من تغییر کاربری فرهنگسرا به مجتمع فرهنگی –تفریحی- تجاری- اداری بزرگترین اشتباهی بود که شکل گرفت و مردم شهرستان گرگان را از یک جایگاه بزرگ محروم کرد.

متاسفانه در سال 1389 این فرهنگسرا به مجتمع تفریحی و تجاری و فرهنگی تغییر کاربری پیدا کرد و شهرداری برای درآمدهای پایدار خودش می‌تواند برنامه‌ریزی‌های دیگری را انجام دهد و فعالیت‌های تجاری را در مکان‌های دیگری ایجاد کند نه در مکانی که نزدیک هتل ورودی شهرستان گرگان است.

باید تکلیف این مجتمع تجاری و فرهنگی مشخص شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است در سال 1393 شهردار وقت مجددا برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادند این مجتمع را تحت عنوان مجتمع فرهنگی – تجاری تصویب شد.

سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری به این مکان انتقال پیدا کند و مجددا مورد مناقصه کشوری قرار گرفت که شرکت تلاشگران که یک شرکت بومی استان گلستان است برنده مناقصه شد و مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون تومان کار خود را آغاز کرد.

در آبان ماه سال 1395 این مجتمع به صورت موقت تمام شد و به دلیل یک موضوع مبلغی حدود 1میلیون و 800 تومان مازاد بر مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون تومان تحت عنوان افزایش پیش قرارداد صورت گرفت./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.