1397-03-30 09:32
1864
0
54500
چند کلمه با رحمانی فضلی به بهانه سفرش به گرگان :

وزیر کشور به داد حقوق شهروندی و انتصابات حاشیه دار در گلستان برسد

در باره نقض حقوق شهروندی در استان می توان به فایل صوتی استناد کرد که یکی از مدیران کل استان با الفاظ زشت و توهین آمیز رئیس اداره متبوع خود را به باد ناسزا می گیرد ...

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران عصر امروز چهارشنبه 30 خرداد ماه به همراه هیاتی بلندپایه از این وزارتخانه به گلستان سفر خواهد کرد .

بنا بر اعلام مقامات رسمی استانداری گلستان ؛ همایش آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از سند آسیب‌های اجتماعی استان، برگزاری جلسه شورای تأمین و کار ویژه مرز، جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، برگزاری جلسه ستاد عالی آسیب‌های اجتماعی و بازدید میدانی از مناطق مرزی استان گلستان، مهمترین برنامه‌های روز پرکار وزیر کشور و هیأت همراه در استان گلستان خواهد بود.

اما حضور مقامات مهم و صاحب منصب کشوری در استانها ، در کنار فعالیتهای مشخص و ابلاغی چه باید باشد ؟ آیا نباید نسبت به اقدامات زیرپوستی و تخلفات لایه های پنهان استان آسیب شناسی و رسیدگی صورت بگیرد ؟ نقش معاونینی که همراه رحمانی فضلی به گلستان سفر می کنند چیست و آنها باید چه اقداماتی را ضبط و رصد کنند ؟

جهت دسترسی آسان این افراد به برخی موضوعات مهمی که در استان اتفاق افتاده و متاسفانه مسئولان استانی بدان غفلت کرده یا پشت گوش انداخته اند ، می توان به موضوع فراموش شده حقوق شهروندی اشاره کرد ، سندی که یکی از افتخارات و دستاوردهای دولت روحانی بود اما در گلستان فقط روی کاغذ اعتبار دارد .

گواهی این ادعا نیز ماجرای کلاغ پر بردن و بشین پاشو تعدادی از کارکنان بانک !!! در شهر گرگان مرکز استان بود که این کارکنان بعد از مراجعه به استانداری و مراجع ذیربط نه تنها به حق شان نرسیدند و حقوق نقض شده آنها در امور شهروندی پیگیری نشد بلکه از کار اخراج شدند .

قابل توجه وزیر کشور و معاونینش ؛ این موضوع بارها توسط این رسانه پیگیری شد اما مسئولان استان هیچگاه بطور جدی به این موضوع ورود پیدا نکردند یا اینکه واقعا از برخورد با این بانک متخلف می ترسند . وقتی در کشور ما پبا ویلای لواسان فلان مسئول معروف نظام برخورد می شود آیا برخورد با عناصر متخلف این بانک اینقدر سخت است ؟

درباره نقض حقوق شهروندی در استان می توان به فایل صوتی استناد کرد که یکی از مدیران کل استان با الفاظ زشت و توهین آمیز رئیس اداره متبوع خود را به باد ناسزا می گیرد که گوش دادن به این فایل صوتی واقعا شرم آور است .

از سوی دیگر نکته ای که وزیر کشور به عنوان متولی نظم و امنیت در استانها باید بدان توجه نماید ، مسئله انتصابات است که متاسفانه در استان گلستان بر مبنای معاملات جناحی و سیاسی و زد و بند با برخی مقامات از جمله نمایندگان استان صورت می گیرد .

دکتر رحمانی فضلی عنایت داشته باشند که انتصاب فرماندار رامیان حاشیه هایی پررنگ تر از متن داشت که می توانست و می تواند بستر نقد باشد و انتصاب فرماندار گرگان که به شکاف جدی بین مردم و جریان های عمده سیاسی اجتماعی شهر گرگان منجر شد .

فرمانداری که هنوز نیامده با سخنرانی دکتر آیت الله سعدی در مراسم رحلت امام (ره) کوس ناسازگاری و انتقاد زد و در ادامه در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ساخت پارک موزه دفاع مقدس که مد نظر مقام معظم رهبری است در تپه نورالشهدا ناهارخوران مخالفت کرد .

همچنین عدم توانمندی و مدیریت سخنرانان کشوری در گرگان نیز در سفر اخیر سید یاسر جبرائیلی فعال سیاسی و تحلیلگر ارشد اصولگرا در گرگان عیان گشت که واقعا مشخص نشد این همه استرس و ترس و ضبط فایل صوتی از حضور یک سخنران اصولگرا به چه خاطر بود !!

اما فضای انتصابات در استان گلستان با انتصاب عادله کشمیری به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تندتر هم شد و این انتصاب احمدی نژادی باعث امضاء طومار کارکنان ، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گردید که چرا باید یک آموزش و پرورشی بدون حتی یک روز رزومه کاری در حوزه فرهنگ و ارشاد مدیر کل و سکاندار حوزه فرهنگ و ارشاد استان گلستان بشود .

از سوی دیگر بعد از گذشت حدود یک سال از دولت دوازدهم روحانی هنوز مدیران بازنشسته بعضا در مقام های مهم استانداری گلستان سمت دارند و هنوز دو معاون اقتصادی و سیاسی امنیتی استانداری علیرغم انتقادات ، کم کاریها و ناتوانی در انجام فعالیتها مشغول بکار هستند .

آقای دکتر رحمانی فضلی ؛ قرار بود دولت فراجناحی باشد و از همه ظرفیتهای نظام برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند اما در استان گلستان در دولت دوزادهم نه تنها نیروی اصولگرا و انقلابی منصوب نشده بلکه با انتصاب این افراد به سمتهای درجه دوم و سوم هم مخالفت و روند تدریجی حذف این نیروهای دلسوز و فرزندان استان گلستان شروع شده است .

جناب آقای رحمانی فضلی ؛ دردها زیاد است و باید اذعان کرد استان گلستان نسبت به دوره اول دولت روحانی و استانداری حسن صادقلو دچار افت محسوسی شده و با فضایی که ایجاد شده کورسوها برای توسعه استان کمرنگ شده اند ، امید است که در سفر اخیر حضرتعالی ، استان را از این وضعیتی که در ان گرفتار شده نجات دهید .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.