1397-03-29 03:42
1630
0
54458
یادداشت اسماعیل البرزی ؛

آقای استاندار به داد مردم بندرگز برسید / تابوت نان در بندرگز بر روی شانه های چه کسانی تشییع می شود؟

چند ماهی است که فریادهای دادخواهانه مردم در خصوص بی کیفیتی نان در نانوایی های دولتی شهرستان بندرگز گوش فلک را کر کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره ، این تراژدی تا حدی بغرنج و سرسام آور شده است که نانواها هم با مردم همصدا شده و از بوی متعفن برخی آردهایی که از مجاری قانونی به نانوایی ها تحویل می شود؛ فریادشان به آسمان بلند شده است.

تحمیل آرد بی کیفیت به نانوایی ها، تاخیر در تحویل آرد و تعطیل شدن برخی نانوایی ها در روزهای هفته، کم بودن چند کیلویی وزن برخی کیسه های آرد که باید ۴۰ کیلو باشد و هیچ کس جرات اعتراض ندارد، استفاده از سبوس خوراک دام در برخی نانوایی ها به دلیل نبود سبوس خوراک انسانی، نداشتن اتیکت تاریخ و محل تولید روی کیسه های آرد از جمله موارد تخلف و فسادی است که حدود یک دهه مانند خوره به جان تار و پود اقتصاد نانواها افتاده و دودش را به چشم مردم هدایت کرده است.

از همه مهمتر و فاجعه بارتر آنکه، سالهاست پول خرید آرد نانواها به حساب شخصی چند نفر از مدیران تعاونی خبازان شهرستان بندرگز در بانک های مختلف واریز می شود و کسی را نه جرات اعتراض است و نه وجدان بیداری در میان مسئولان یافت می شود که ندای مظلومیت خفته ی خبازان را بشنود.

با وجود آنکه بر اساس اعتراضات آشکار بسیاری از نانواها در مقابل دوربین های خبر صدا و سیما و مستندات موجود، دهها بار این فریادها به گوش نهادهای نظارتی و فرادستی رسیده است؛ مسئولان اتاق اصناف، اتحادیه خبازان، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، شورای آرد و نان در چند سال گذشته، به مردم پاسخ دهند که در راستای تضمین سلامت مردم و حمایت از خبازان در برابر لابی های قدرتمند زر و زور چه کرده اند؟آیا نمی توان گفت واژه ای به نام " نان " در شهرستان بندرگز به سوی مرگ پیش می رود؟تابوت نان بر روی شانه های چه کسانی در حال تشییع است؟
این افراد به چه قیمتی با آرامش روانی قشر ضعیف و سلامت و امنیت غذایی مردم بازی می کنند؟

آیا با وجود فراگیر شدن اعتراضات مردم و نانواها، باز هم برخی مسئولان همچنان سر خود را مانند کبک زیر برف کرده و ککشان هم مانند سالهای گذشته نمی گزد که چه بر سر مردم می آید یا آنکه یک بار برای همیشه ریشه فساد در حوزه آرد و نان را خشک خواهند کرد؟

هر چند پیگیری های جدی و قاطع دادستان عمومی و انقلاب و فرماندار بندرگز در روزهای اخیر برای ریشه یابی معضلات حاکم بر این حوزه قابل ستایش است اما متلاشی شدن باندهای فساد و برچیدن بساط مدیران بی عرضه و مسامحه گر، تنها راهی است که می تواند شر ناامنی در حوزه سلامت و امنیت غذایی را از سر قوت اصلی مردم و اقشار آسیب دیده و کم درآمد دور کند.با وجود فشارهای فراوان و دست اندازهای بلند، تا تعیین تکلیف مشکلات خبازان و آرامش روانی مردم لحظه ای از پیگیری این مهم غافل نخواهیم شد.

اسماعیل البرزی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.