1397-03-20 17:19
1484
0
54177
نقدی بر اظهارات اخیر معاون استاندار در باب حقوق شهروندی ؛

میز خدمت روی پایه های پوپولیسم/ حقوق شهروندی با میزخدمت محقق نمی شود / اگر راست می گویید قضیه کلاغ پر را پیگیری کنید !!

در حالیکه مشکلات اساسی شهروندان و مردم بر زمین مانده و مانور تبلیغاتی روی "میز خدمت" شاید آدرس دهی غلط و فرار از پاسخگویی باشد ، همه می دانیم که در ماههای گذشته تعدادی از کارکنان بانک !!! در راهروهای یکی از شعب آن کلاغ پر و بشین پاشو رفتند .

به گزارش گلستان ما ؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: این حق مردم است که نسبت به حقوق شهروندی خود مطلع و آگاهی کافی داشته باشند.

علی اصغر طهماسبی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان، اظهار کرد: 64 دستگاه دولتی در حوزه حقوق شهروندی وظیفه مند و موظف به قرار دادن میز خدمت در محل کار خود هستند. در خصوص میز خدمت ما ابتدا از خود استانداری آغاز کردیم و انتظار داریم سایر دستگاههای استان نیز به سرعت این امکان را در اختیار مراجعان و ارباب رجوع قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق و حقوق شهروندان به صورت جدی مورد تاکید است، افزود: تمامی عناوین قانون حقوق شهروندی که از سوی رئیس جمهور محترم ابلاغ شده برگرفته از قانون اساسی است و همه موظف به اجرای آن هستیم.

در نقد سخنان جناب آقای طهماسبی ذکر این نکته قابل توجه است ، آنچه که در استان گلستان بدان توجه نمی شود حقوق شهروندی است و معاون استاندار و چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی استانداری و مسئول حقوق شهروندی استان هم فهمیدند که رسیدگی به خواسته های بحق شهروندان کار بسیار سختی است .

یکی دوماه پیش تیتر زده بودیم حقوق شهروندی در گلستان زیر پای فیل و این تیتر حاوی نکات مهم از وضعیت حقوق شهروندی در استان گلستان بود که نشان می دهد زنده کردن این حقوق کار بسیار سختی است چرا که ناقضان حقوق شهروندی کسانی هستند که عمدتا از دستگاه های پرنفوذ بوده ، که توانسته اند با رانتهای مختلف نهادها و مدیران را از رسیدگی به تخفات بازدارند .

سختی کار احقاق حقوق شهروندی باعث شده تا استانداری به فکر کارهای نمادین و تبلیغاتی چون میز خدمت باشد کاری که بی نتیجه و تبلیغاتی بودن آن از همین الان معلوم است ، در واقع اگر متصدیان امورات اداری در همان اتاق های خود به کار مردم رسیدگی کنند نیازی به میز خدمت نیست که در ساعت زیادی از روز در برخی ادارات اصلا کسی پشت آن نشسته نیست .

وانگهی متصدیان میز خدمت از کارکنان جزء اداره بوده که حق امضاء و دستورات مهم را نداشته و نهایتا وظیفه آنها راهنمایی ارباب رجوع به اتاق مربوطه است ، چه اینکه برخی ها اضافه کردن این تشکیلات را هزینه اضافی و تداخل کاری عنوان کرده اند( اطلاعات و نگهبانی دم درب هم می تواند این کار را انجام دهد) و برخی نیز آن را جهت مشغول کردن تعدادی از نیروها دانستند .

در حالیکه مشکلات اساسی شهروندان و مردم بر زمین مانده و مانور تبلیغاتی روی "میز خدمت" شاید آدرس دهی غلط و فرار از پاسخگویی باشد ، همه می دانیم که در ماههای گذشته تعدادی از کارکنان بانک !!! در راهروهای یکی از شعب آن کلاغ پر و بشین پاشو رفتند که از مصادیق نقض حقوق شهروندی است اما کک استانداری گلستان و مسئولان حقوق شهروندی استان نگزید .

یا اینکه یکی از مدیران کل گلستانی طی فایل صوتی که موجود است با فحش و الفاظ بسیار نامناسب رئیس یکی از ادارات شهرستانی را مورد عتاب و خطاب قرار می دهد که اصلا در شان یک مدیر نیست ، بالاخره آن رئیس شهرستانی قبل از هر چیز یک شهروند و یک آدم است و اینجوری صحبت کردن اصلا درست نبود .

به هر حال در دولت تدبیر و امید از این دست طرح های بی فایده و تبلیغاتی کم نداشتیم و حالا هم به بهانه تکریم ارباب رجوع ، چنین میزی بنا نهاده شد ، امیدواریم دولت واقعا فکری به حال بیکاری ، گرانی و تورم ، خدمات بانکی و بهره های بالا ، پول کشاورزان ، بحران آب و دهها مشکل دیگر باشد .

 انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.