1397-03-16 12:08
1283
0
54093
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت گلستان:

افزودن سبوس غیربهداشتی در تهیه نان سبوس دار خلاف ضوابط بهداشتی و از مصادیق تقلب در کسب است

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به مضّرات استفاده از سبوس غیربهداشتی در نانوایی‌ها، اظهار کرد که رفتار غیر بهداشتی در برخی نانوایی‌ها سبب پرداخت پول بیشتر و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود؛ در حالیکه کارخانجات آردسازی انواع آرد سبوس‌دار را تولید و برای مصرف عرضه‌ می‌کنند.

به گزارش گلستان ما؛ علی اصغر اصغری در حاشیه جلسه کارگروه گندم و آرد و نان شهرستان گرگان گفت: مصرف‌کنندگان عزیز بدانند که سبوس آرد باید در واحدهای تولید آرد و کارخانجات آردسازی به صورت بهداشتی به آرد افزوده شود و هرگونه افزودنی غیرمجاز اعم از سبوس‌های دامی که امروزه در نانوایی‌ها به صورت مستقیم بر روی خمیر پاشیده می‌شود و سایرافزودنی‌های غیر مجاز که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی باشد عملاً تغذیه‌ی مردم را به مخاطره می‌اندازد و مجاز نیست.

مشاور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنان افزود: متأسفانه برخی شهروندان برای این رفتار غیر بهداشتی هزینه بیشتری پرداخت کرده و با مصرف سبوس غیر بهداشتی سلامت خود را نیز به خطر می‌اندازند که این موضوع ناشی از تبلیغاتِ غلط ِ مفید بودن سبوس دامی در گذشته است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به مضرات و عواقب ناشی از مصرف سبوسهای غیر بهداشتی، مصرف نان سبوس دار در نانواییها توصیه نمیگردد. زیرا آردی که از واحدهای تولید آرد و کارخانجات آردسازی وارد پروسه‌ی تولید خمیر و نان می‌شود با درصدهای نول مختلف (12ـ 14 ـ 18 و 24 ) قابل تولید و به نانوایی‌ها تحویل میگردد،ضمناً هر چه این درصد کمتر باشد آرد سبوس بیشتری داشته و مردم می‌توانند از آردهای تیره‌تر و 12 درصد که حاوی سبوس بیشتری است استفاده نمایند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی سامانه 124 ستاد های خبری این سازمان و ادارات تابعه در سطح استان در خصوص اخذ شکایات و پیشنهادات مردمی در این رابطه از مسئولین واحد های صنفی نانوایی هم خواست که از تولید نان سبوس دار بدون رعایت ضوابط بهداشتی خودداری نموده و بازرسان این سازمان در صورت مشاهده استفاده غیر مجاز از سبوس های غیر بهداشتی بر اساس قوانین موضع در این خصوص اعمال مقررات خواهند داشت .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.