1397-03-15 10:13
1430
0
54064
پرهیز از اختلاط و رعایت شان شبهای قدر ؛

لزوم تذکر هلال احمر گلستان به داوطلبان این جمعیت در شبهای قدر

دیده شده است که نیروهای هلال احمر به صورت مختلط (دختر و پسر) بر روی پله های مغازه ای نشسته و با هم بگو و بخند راه انداخته اند و با دست به پشت هم می زنند و فاصله بین آنها اینقدر کم است،  که گویی با هم محرم هستند .

به گزارش گلستان ما ؛ در شبهای قدر مناطقی از شهر گرگان شلوغ می شود و مردم برای انجام مناسک شب قدر و مناجات با خدای متعال و بزرگداشت ایام شهادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع) به این اماکن مراجعه می کنند .

مسجد جامع ، مصلی ، امامزاده عبدالله و تپه نورالشهدا گرگان از جمله مکانهایی است که در این شبها تردد ماشین ها و تمرکز جمعیت را شاهدیم .

 در کنار حضور مردم شاهد حضور برخی نهادها همچون سپاه و بسیج و انتظامی جهت تامین امنیت ، هلال احمر جهت امداد و برخی موسسات خیریه هستیم که هر کدام با لباس های فرم خود به خدمت می پردازند .

متاسفانه در اولین شب قدر گذشته و بعضا سالهای گذشته ، آنچه که شاهد بودیم حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در بین جمعیت بود که این امر به نوبه خود شایسته قدر دانی است اما برخی صحنه ها و رفتارهای نامناسب که بعضا از سر جوانی و خامی است باعث می شود تا خاطر برخی مردم متدین از دیدن این صحنه ها مکدر شود .

دیده شده است که نیروهای هلال احمر به صورت مختلط (دختر و پسر) بر روی پله های مغازه ای نشسته و با هم بگو و بخند راه انداخته اند و با دست به پشت هم می زنند و فاصله بین آنها اینقدر کم است،  که گویی با هم محرم هستند .

 این در حالیست کمی آن طرف تر مردم متدین آمده اند قران سر بگیرند، روزی یک سال خود را از خداوند طلب کرده و با خدای خود راز و نیاز کنند اما ناخودآگاه چشمشان به این افراد می افتد و تمرکزشان بهم می خورد ، حال اینکه ممکن است برداشت های متفاوتی هم از نهاد هلال احمر داشته باشند !!

به نظر می رسد که جمعیت هلال احمر گلستان و مدیران آن ضمن بررسی این موضوع ، دواطلبین را از قبل برای حضور در اینگونه مراسمات با دادن آموزش های عقیدتی آماده کنند ، ضمن اینکه باید به این داوطلبان آموخته شود هر مکانی و هر مراسمی شان خود را دارد .

شاید مناسب اینگونه باشد که داوطلبین خانم در بین خانم ها دور بزنند و داوطلبین آقا در قسمت آقایان و اگر مشکلی پیش آمد هر کس در بخش خود خدمت رسانی کند ، آن قسمتی هم که مردم به صورت خانوادگی می نشینند نیازی نیست که داوطلبین به صورت مختلط با هم باشند که فرضا ممکن است اتفاقی بیفتد ، چه اینکه در صورت نیاز به امداد ، به دلیل مسافت کم می توان خیلی زود امداد رسانی کرد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.