1397-02-27 04:29
1096
0
53505
افسر سابق نیروی دریایی فرانسه:

اروپا برای فروش تسلیحات نظامی خود می‌خواهد کشتار مردم یمن ادامه یابد

افسر سابق نیروی دریایی فرانسه گفت: عربستان همه تسلیحات خود را از اروپا و آمریکا می‌گیرد و اروپا و غرب برای همین تمایل دارند که کشتار مردم یمن ادامه داشته باشد تا تسلیحات خود را به فروش برسانند.

به گزارش گلستان ما ؛ فرانسوا فریه عصر امروز در سلسله نشست‌های "قدس، پایتخت همیشگی فلسطین" با حضور اصحاب رسانه استان اظهار داشت: انتقال سفارت آمریکا به قدس تنها یک پیام داشت، این که آقای ترامپ می‌تواند یک‌بار دیگر به عنوان رئیس جمهورآمریکا انتخاب شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تسلط بر نیل تا فرات است، افزود: نباید فراموش کنیم که در نوامبر یک انتخابات خواهیم داشت. ترامپ در حال تبلیغ انتخاباتی است برای اینکه بار دیگر انتخاب شود.

این کارشناس فرانسوی در پاسخ به اینکه اروپا با اینکه خود را مدعی حقوق بشر می‌داند چرا در مقابل جنایت‌های انسانی عربستان سعودی در یمن سکوت کرده است، اظهار داشت: علت وضعیت اسفبار و افتضاح در یمن کاملا ساده است. عربستان همه تسلیحات خود را از اروپا و آمریکا می‌گیرد.

وی گفت: وقتی ترامپ انتخاب شد، عربستان سعودی نخستین کشوری بود که به آنجا سفر کرد و قرارداد تسلیحاتی سنگینی هم با آنها بست. اروپا هم وقتی چنین وضعیتی را می‌بیند، تمایل دارد که این جنگ ادامه داشته باشد تا تسلیحات خود را به فروش برساند.

فریه اظهار داشت: با ادامه جنگ یمن آنها می‌توانند همچنان به عربستان اسلحه بفروشند و توافقات با این کشور را گسترش دهند. کشوری مانند فرانسه نیاز دارد که با عربستان همکاری داشته باشد. فرانسه خود را مدعی حقوق بشر می‌داند اما در مورد یمن تمام حقوق بشر را زیرپا می‌گذارد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.