1397-02-25 09:13
1458
2
53463
حجت الاسلام حاج اکبری در گرگان:

در خصوص نمازجمعه پیشنهادتان را بفرستید / متاسفانه مخاطبان نمازجمعه ثابت و عده ای خاص و بعضا از یک جناح هستند

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور در جمع فعالین فرهگی استان گفت : متاسفانه باید گفت که مخاطبان نمازجمعه ثابت و از یک عده خاص اند و یا اینکه از یک جناح خاصی شده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور صبح امروز سه شنبه 25 اردیبهشت در گرگان در جمع فعالین و نخبگان فرهنگی استان گلستان اظهار کرد : از اینکه در گرگان اینگونه به بحث نمازجمعه حساسیت و توجه وجود دارد ، ممنون هستم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد .

حجت الاسلام علی اکبری افزود : نمازجمعه ریشه معنوی و الهی دارد و جزو ابتکارات فرد خاص و یا شرق و غرب نیست و امروز به جایی رسیدیم که در 900 مکان کشور نمازجمعه برپا می شود و حتی در برخی دهستان ها هم چنین موضوعی دنبال می شود .

وی تصریح کرد : با توجه به بحث توسعه کمی نمازجمعه ، امروز باید یک بازسازی معنوی و کیفی در این زمینه صورت بگیرد و باید شبکه سازی گفتمان انقلابی در این زمینه صورت بگیرد .

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد : من به حضرت آقا قول داده ام که این کار بزرگ را تا سال 1404 انجام دهم و معتقدم در این راه همه باید در کنار هم باشیم چون آقا به دنبال کیفیت و اثربخشی نمازجمعه هست .

حاج علی اکبری با انتقاد از اینکه بین دیدگاه های امام مسلمین و نزدیکان ایشان و جامعه فاصله وجود دارد ، افزود : رهبر خوشفکر و با طراوات و نشاط با جامعیتی که در نگاهشان وجود دارد مسائل را تبیین می کنند و ما باید با سرعت بیشتری خودمان را به ایشان برسانیم .

وی اضافه کرد : نباید نگاه مان به طراحی ها و برنامه هایمان متکی باشد ، ما باید به فضل و لطف خداوند اتکا کنیم و شما باید در استان پیشنهادات خود را برای ادامه کار مضبوط و مستند بفرستید تا کارها بهتر شود .

این مقام مسئول یادآور شد : متاسفانه باید گفت که مخاطبان نمازجمعه ثابت و از یک عده خاص اند و یا اینکه از یک جناح خاصی شده اند در حالیکه هم باید بعد از رفتن به نمازجمعه تازه و بروز شوند و عید کنند و برگردند .

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در چهلمین سال از انقلاب اسلامی قرار داریم ، گفت : خوب است در همه بخش های کشور ، نهادها و نظام های موجود یک بازمهندسی صورت بگیرد و مسیر طی شده 40 سال تحلیل و یک افقی برای آن تسریع شود .

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد : خیلی کار نشده داریم و ما یک گناه کبیره دسته جمعی داریم که باید توبه و استغفار کنیم و آن اینکه سهوا یا عمدا نسل جدید یک احساس نامطلوبی از انقلاب اسلامی دارد و همه ما در آن شریکیم .

انتهای پیام /

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مهمان

پیشنهاد میکنم ، حال که مردم از خطابه های حکومتی و دستوری و کلیشه ای و تکراری و وقت گیر و حوصله بر به تنگ آمده و بهمین دلیل از نماز جمعه گریزان شده اند ، برای ادای این فریضه الهی دقیقا در زمان شروع نماز در مصلی حاضر و آن را ادا نمایند . اینگونه شاید مسئولین هم بهوش آیند و متوجه شوند مردم از شاخ و شانه کشیدنهای سیاسی در مراسم مذهبی بیزارند و هدف فقط انجام دستورات باریتعالی است و نه کس دیگر .

0
0
پاسخ
1397-02-27 03:26

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.