1397-02-23 05:11
1409
0
53413
استاندار گلستان در دیدار با اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد؛

دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یکی از اضلاع توسعه استان باشد

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها یکی از شاخص های توسعه در شهرها، استان ها و کشورها هستند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یکی از اضلاع توسعه استان باشد و به مدیریت استان کمک کند.

به گزارش گلستان ما؛ سید مناف هاشمی در دیدار با هیات اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، تصریح کرد: در بسیاری از جوامع ورود ارز به کشورهای آنها از طریق دانش اتفاق می افتد و دانشگاه ها نقشی پول ساز را ایفا می کنند.

استاندار گلستان افزود: ساخت فرهنگ ها از طریق دانشگاه صورت می گیرد و این سهم در حوزه دانشگاهی استان گلستان قابل توجه است.

وی یادآور شد: در طول 36 سال گذشته دانشگاه آزاد نخبگان زیادی را تحویل جامعه داد و با برخی دانشگاه های دولتی که منابع زیادی را از دولت مصرف کردند، رقابت کرده است.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های سرزمینی، گفت: گلستان استانی فرهنگی و تاریخی با اقلیم های زیبا و نقاط گردشگری است و متناسب با همین طبیعت رشته های زیادی را ایجاد کرده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: باید برخی از نیازهای استان را از طریق دانشگاه آزاد تامین کنیم و برخی امکان های جدید همچون ایجاد دانشگاه علوم پزشکی ، سالن سرپوشیده جهت برگزاری مسابقات ورزشی و یا مراکز همایشی و یا نمایشگاهی را از این طریق به استان اضافه نماییم.

وی ادامه داد: در شرایط امروز کشور باید از تمامی ظرفیت ها در جهت رشد و پیشرفت استان استفاده کنیم و انتظار داریم که دانشگاه آزاد در سال حمایت از تولید ملی گام های بلند تر و موثرتری بردارد.

استاندار گلستان اظهار کرد: با کمک دانشگاه ها و شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها می توانیم روستاهای بدون بیکار داشته باشیم به گونه ای که برخی روستاها را می توانیم با گل و گیاه خودکفا کنیم، برخی روستاها با دامداری خودکفا می شوند ، برخی را می توانیم در حوزه انرژی و مباحث گردشگری به خودکفایی برسانیم.

هاشمی گفت: همه ی حوزه های توسعه استان شامل صنعت، کشاورزی گردشگری و خدمات باید با دانشگاه در ارتباط باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جمهوری اسلامی در سطح بین المللی باید همه ی ما با هم بیش از پیش اتحاد داشته باشیم و اختلاف نظرها را کنار بگذاریم و در عمل با هم متحد باشیم.

استاندار گلستان افزود: هدف ما بهبود اقتصاد مردمی و اشتغال است و تنها نباید موضوعات دانشگاهی را دنبال کنیم.

طاهری : تحصیل 25 هزار نفر در دانشگاه آزاد

همچنین در این دیدار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد و گفت: از 68 مرکز آموزش عالی در سطح استان، 12 واحد متعلق به دانشگاه آزاد است و از 70 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در سطح استان، 25 هزار نفر در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.

سیدعلی طاهری تصریح کرد: 6 مرکز دانشگاهی در گرگان، گنبد، علی آباد کتول، آزادشهر، بندرگز و مینودشت و 6 واحد دانشگاهی در حوزه دانشگاه های آزاد اسلامی استان فعالیت دارند.

وی افزود: 631 رشته تحصیلی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان تدریس می شود که از این تعداد 162 رشته به مقطع کارشناسی ارشد و 47 رشته مربوط به مقطع دکتری هستند و همچنین 453 استاد در جایگاه هیات علمی دانشگاه آزاد به علم آموزی می پردازند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.