1397-02-22 12:01
3736
0
53392
همیشه پای یک زن در میان است !

اما و اگرهای انتصاب فرماندار گرگان / از چراغعلی و صفوی تا انتصاب یک زن !!!

بعد از حضور مجدد حجت الاسلام منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی ( حزب مهدی کروبی )در گرگان جهت سخنرانی در سالگرد واقعه یاک 40 ، بحث انتخاب و انتصاب فرماندار گرگان ، دوباره بر سر زبانها قرار گرفت .

به گزارش گلستان ما ؛ این بار اما به صورت جدی تر نام گزینه های جدیدی معرفی شد که "عبدالرضا چراغعلی" معروفترین آنها بود البته سوابق برخی گزینه ها آنقدر نگران کننده و متمایل به خط قرمز بود که طیف اصولگرا با توجه به برخی سوابق مستقل گونه چراغعلی طی سالهای گذشته ، او را از بقیه گزینه ها مناسب تر دانستند.

اما نمایندگان لیست امید گرگان در مجلس ( نبی هزارجریبی – نورمحمد تربتی نژاد) با حضور چراغعلی مخالف بوده چرا که حضور چراغعلی و تغییر بخشدار مرکزی و بهاران معادله انتخابات بعدی مجلس در سال 98 را بهم می ریزد .

از این جهت هزارجریبی و تربتی نژاد به همراه منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی به دنبال انتصاب صفوی بوده و هنوز هم بر این گزینه اصرار دارند البته به دلیل مخالفت های رسانه ای تاکنون این امر اتفاق نیفتاده اما کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند استانداری گلستان به دلیل فشارها فعلا از انتصاب صفوی عقب نشینی کرده (تا وقتی دیگر ) همین گزینه را عملی کند.

از طرفی دیگر فشارها از بالا ( نهاد ریاست جمهوری) بر استاندار گلستان جهت انتصاب "یک زن" برای یکی از فرمانداری ها در استان ادامه دارد ، البته این موضوع فی نفسه بد نیست و باید از توان بانوان باتجربه ، متدین و متخصص در امور مدیریتی استفاده کرد .

اما نکته کلیدی اصرار استانداری گلستان برای انتصاب یک زن برای مرکز استان است که گزینه اصلی آن نیز "عادله کشمیری "رییس مرکز غیرانتفاعی مائده گرگان و عضو فعال جریان اصلاح طلب و نزدیک به جبهه مشارکت و تیم هاشم مهیمنی است .

در اینجا بحث توانمندی کشمیری مطرح نیست اما آیا سپردن کلید فرمانداری مرکز استان به دست یک زن با فشارهای سنگین و کمرشکن سیاسیون در ایام های بحرانی و مطالبات گسترده و عقب مانده شهر گرگان ، اصلا کاری شدنی و به صلاح است ؟

آیا استاندار گلستان نمی تواند شهری دیگر همچون مراوه تپه ، گمیشان یا گالیکش را برای آزمودن زنان جهت تصدی پست فرمانداری امتحان کند که هم فعالیت و هم جمعیت کمتری دارند و می تواند به عنوان پله ترقی بانوان مطرح شوند ؟

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.