1397-01-28 18:33
931
0
52669
حجت‌الاسلام پناهیان:

کوچک شدن دولت مانع فساد و رانت‌خواری می‌شود / با پدیده داعش باید ریشه غرب زدگی در کشور را می‌خشکاندیم

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه کوچک شدن دولت آرزوی جناحی نیست این مهم را یک ایده کاملا علمی برشمرد و گفت: دولت که بزرگ باشد فساد و رانت‌خواری به وجود می‌آورد و قطعا انتخاب درست برای دولت بزرگ امکان ندارد.

 به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در سیزدهمین تجمع استانی حق که با محوریت چهل سالگی انقلاب اسلامی و رسالت جبهه فرهنگی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد با اشاره به این نکته که مشکل فساد گاهی مبالغه‌آمیز مطرح می‌شود، تصریح کرد: همه مسوولان فاسد نیستند اما تعداد کم آنها نیز در شأن نظام اسلامی نیست، باید فساد را ریشه کن کنیم، دولت باید در کشور کوچک کوچک شود این یک آرزوی جناحی نیست بلکه یک ایده کاملا علمی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: دولت که بزرگ باشد فساد می‌آورد، انتخاب درست برای دولت بزرگ امکان ندارد، نظارت درست از طریق دولت بزرگ امکان ندارد، اگر دولت کوچک باشد بسیاری از مشکلات سیاسی برطرف می‌شود و رانت‌خواری در دولت وجود ندارد.

پناهیان تاکید کرد: قوه قضاییه هر چقدر که قوی باشد در دولت بزرگ نمی‌تواند از فساد محتمل جلوگیری کند، باید دولت کوچک شود.

وی بر لزوم ایجاد تشکیلات مردمی معیشتی همچنین شبکه‌های اجتماعی قوی معیشتی تاکید کرد و گفت: باید با اپلیکیشن‌ها در عرصه خرید و فروش کالای ایرانی تلاش شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تصریح اینکه مشکلات با شعار دادن علیه فساد حل نمی‌شود، افزود: اگر دولت کوچک شود بسیاری از منازعات سیاسی کاهش می‌یابد و وضعیت فرهنگ بهتر خواهد شد.

پناهیان ادامه داد: وقتی منازعات شدید شود برخی در انتخابات حاضر می‌شوند که ملت را بی حجاب کنند ولی رای بیاورند و بعد از آن خودشان در کاری که کردند می‌مانند.

وی بیان کرد: چرا فقط افشاگری‌ها را در شبکه های اجتماعی اعلام می‌کنید، بیایید تولید کردن کالای ایرانی را اگر در پیچ و خم افتاد علیه دیوان‌سالاری منحط و غلط به مردم اطلاع دهید.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری اسامی اقتصادی را بر روی سال‌ها می‌گذارند همه ما مخاطب این پیام هستیم، راه نجات کشور فقط بسنده کردن به انتخابات نیست، نباید فقط به کارهای حاشیه‌ای و فوق برنامه‌ای تمرکز کنیم باید کار فرهنگی که درآمدزا باشد انجام دهیم.

پناهیان مطالبه گری انقلابی را از اقتضائات زمان برشمرد و افزود: کسانی که در هر عرصه‌ای سعی کردند این مملکت را به شیوه‌های غربی اداره کنند آنها مملکت را عقب انداختند.

وی تاکید کرد: ما اگر چهل سالگی انقلاب را تبدیل به مطالبه‌گری از جریان‌های لیبرالی، غرب گرا و جریاناتی که نگذاشتند انقلاب به اهداف متعالی‌اش برسد داشته باشیم می‌توانیم ادامه دهیم، در غیر اینصورت آنها با دروغ و شایعه انقلاب را دفن خواهند کرد باید برای این دروغ پردازی‌ها فکر ‌کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: با پدیده داعش باید ریشه غرب زدگی را در کشور می‌خشکاندیم، چرا باید یک عده غرب‌زده با شعارهای غربی و تبلیغات دروغین در انتخابات رای بیاورند.

پناهیان ادامه داد: ما باید از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کردیم که مردم تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیرند البته وضع‌مان از شرایط بحرانی بهتر است ولی سرعت بیشتری برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی نیاز داریم.

وی بیان کرد: کسانی که می‌گفتند به صدام کمک کنیم و مقام معظم رهبری جلوی آنها را گرفتند آنها الان با دفاع از مذاکره پست سیاسی دارند، کسانی که می‌گفتند با طالبان ارتباط برقرار کنیم آنها الان کجا هستند؟.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور کشورمان گفت: آقای روحانی گفتند کسی که با آمریکا مذاکره کند دیوانه است، ما هم از اول همین را می گفتیم.

پناهیان ادامه داد: اکنون وقت مطالبه‌گری ما از کسانی است که تحقق اهداف انقلاب را به عقب انداختند، آنهایی که ما انقلابیون را به محافظه‌کاری متهم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر مانع تراشی بر سر راه انقلاب بس است، تصریح کرد: باید ببینیم جریان مهار انقلاب از اوایل انقلاب تا به حال چه خطی را دنبال می‌کرد، گرچه نمادهای آن مشخص است و خط خود را در انتخاب اسم خیابان‌ها می‌توان فهمید.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیوه عملکرد دولت در پشتیبانی از جنگ باید ارزیابی شود، گفت: یک جریانی از اول انقلاب دنبال مهار انقلاب اسلامی بود این جریان باید برای همیشه افشا شود، ما نمی‌خواهیم کار ژورنالیستی کنیم این یک کار علمی است.

پناهیان افزود: مطالبه گری در چهل سالگی انقلاب یک اصل اساسی است امروز رسالت‌های منطقه‌ای و جهانی به دوش ما است، شهدا نرم افزار بسیج را در سوریه بردند و ایستادگی کردند، دشمن با حماقت‌های مکرری که انجام داد ما را به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک‌تر کرد.

وی با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب باید به فکر جهان باشیم، گفت: عطشی که در جهان برای فرهنگ اسلامی وجود دارد باید با کارهای خلاقانه آنها را پاسخگو باشیم./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.