1397-01-28 11:25
1271
0
52617
فاضلی در دفتر گلستان ما عنوان کرد:

اتمام ساخت پارک سلامت در سال 97 / پیشتاز در اجرای شعار سال هستیم / اعطا 24 میلیارد تومان وام از طریق صندوق شاهد / تعداد شهدای استان از 4 هزار عبور کرده

مدیرکل بیناد شهید وامور ایثارگران استان گلستان گفت: در صندوق شاهد این بنیاد ، ما در سال 96 بالغ بر 24 میلیارد تومان ، وام قرض الحسنه به ایثارگران و جانبازان اعطاء کردیم که ظرف مدت 3 روز این وام پرداخت می شود.

به گزارش گلستان ما؛ علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان ظهرامروز دوشنبه 27 فروردین ماه در دیدار با اعضای هیات تحریریه سایت گلستان ما در گرگان با بیان این مطلب که اگر برای حمایت از کالای ایرانی قدم بر نداریم، قطعا شعار سال شکت خواهد خورد، افزود: از ریز تا درشت برنامه های بنیاد شهید استان گلستان بر این است که کالای ایرانی را خریداری نماییم و به حوزه پشتیبانی تاکید کردیم که تنها کالای ایرانی و یا استانی خریداری نماییم.

فاضلی گفت: در سال جدید برنامه های متعددی داریم که اولین برنامه های بنیاد شهید در اول ماه شعبان به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) آغاز می شود که این برنامه به صورت استانی است، هرچند اعتبارات لازم به این دستگاه محول نشده است اما ما خواهان اجرای ادای دین نسبت به جانبازان و ایثارگران هستیم.

وی افزود: ما در طول سال ، پروژه پارک سلامت را پیاده سازی خواهیم کرد که اعتبار آن در سال گذشته دریافت شده است اما باید گفت که فاز اول این طرح اجرا شده است که شامل پی کنی و اتاق نگهبانی و حصار کشی می باشد.

مدیر کل بنیاد شهید استان گلستان افزود: هدف ما از راه اندازی چنین پارکی در استان در این است که آرامش را به خانواده های جانبازان اهدا نماییم ولی باید گفت که با پیاده سازی و بهره برداری از این پارک، قطعا جانبازان استان های همجوار به این استان سفر خواهند آمد.

001 1

وی  از ساخت سالن آمفی تئاتر در پروژه پارک سلامت خبر داد و عنوان کرد: ما در این پروژه، ساخت سالن آنفی تئاتر با ظرفیت 800 نفر در دستور کار قرار دادیم، همچنین ساخت سوئت های مجزا، ساخت دو سالن چند منظوره از دیگر پروژه های این پارک سلامت می باشد.

فاضلی تصریح کرد: مرکز فرهنگی و توانبخشی بنیاد شهید از نظر ما تمام شده است تنها بحث تجهیزات آن باقی مانده است که اعتبارات 50 درصد آن آن از محل استانی و نیمی دیگر از اعتبارات کشوری است و باید آن را دریافت نماییم تا در سال جاری این پروژه در استان مورد بهره برداری قرار گرفته شود.

وی با بیان این مطلب که بیش از 140 برنامه  از سوی بنیاد شهید اجرایی می شود، افزود: انجام تبلیغات محیطی، حضور جانبازان در برنامه های سیما، دیدار با خانواده های شهدا و متوفی، بازگویی خاطرات ، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام پیام آوران ایثار به مساجد، حضور در نماز جمعه اهم این برنامه هاست.

فاضلی در ادامه از ظرفیت دانش ایرانی اشاره و افزود: ما در حال حاضر اغلب برنامه های سازمان بنیاد شهید که در شبکه پیام رسان خارجی اطلاع رسانی می شد از این پس برای تحقق شعار سال، از پیام رسان داخلی بهره خواهیم برد و برنامه های این نهاد در پیام رسان "سروش" اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های این نهاد برای تحقق شعار سال گفت: از ریز تا درشت برنامه های بیناد شهید استان بر این است که کالای ایرانی را بهره برده شود. اگر خودرو و کالا های ایرانی خریداری شود، قطعا تولید داخلی خواهد بود و به حوزه پشتیبانی تاکید کردیم که تنها کالای ایرانی و یا استانی خریداری نمایند.

مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران استان گلستان اظهار کرد: اگر واحدهای تولیدی که در استان حضور دارند، از جانب ما حمایت شود قطعا، شعار سال عملیاتی  و اجرایی خواهد شد.

001 1

وی در خصوص هزینه های درمان خانواده شهدا گفت: عکس برداری، فیزیوتراپی؛ عمل جراحی و ... خانواده شهدا کاملا رایگان می باشد.

"فاضلی" به اعطای وام به خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: ما در خصوص اعطای وام مسکن به خانواده شهدا و ایثار گران، بالغ بر 70 میلیون تومان تسهیلات اعطاء می نماییم که شامل همه جانبازان و ایثارگران با سود 4 درصد می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان عنوان کرد: در صندوق شاهد این بنیاد، ما در سال 96 بالغ بر 24 میلیارد تومان ، وام قرض الحسنه به ایثارگران و جانبازان اعطاء کردیم که ظرف مدت 3 روز این وام پرداخت می شود و این وام بدون ضامن، چک و سفته است و شخص خود ضامن آن وام می شود و اگر در بازپرداخت وام مد نظر با مشکل برخورد از حقوق ماهیانه وی کسر می شود.

وی افزود: در سال گذشته، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان بالغ بر 260 نفر شغل ایجاد کرده است که 63 نفر از این اشتغال ها، به صورت خانگی است.

"فاضلی" در پایان در خصوص آخرین آمار تعداد شهدا و جانبازان استان گلستان خاطر نشان کرد: تعداد شهدای استان گلستان از 4 هزار نفر عبور کرده است اما بالغ بر 13 هزار و 500 جانباز در گلستان وجود دارد که 5 هزار نفر آن زیر 25 درصد و الباقی بالای 25 درصد هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.