1397-01-10 12:30
1314
0
52079
ائمه جمعه استان گلستان تاکید کردند؛

شعار امسال محور تحقق اقتصاد مقاومتی است / امروز تعصب به خرید کالای ایرانی یک تکلیف همگانی است/ اعتکاف محل تحول و توبه است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: تحول در اشتغال ، تعصبات به داخل ، تحول اقتصادی و تحقق ویژگیهای اخلاقی برای یک اقتصاد مستحکم و نهایتا تحقق اقتصاد مقاومتی از این محور آغاز می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به سفر رئیس جمهورایران به همراه استاندار گلستان به کشور ترکمنستان و زیارت قدمگاه امام رضا(ع) در مرو همچنین گفت: این سفر به لحاظ هم مرز بودن با استان و شهرستان ما و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به همسایگان نزدیک در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ترابی افزود: همچنین با توجه به اینکه ترکمنستان در خصوص زندانیان قوانین سختگیرانه ای دارد و 283 نفر از ایرانیان که اغلب از برادران تراکمه ما هستند در این کشور زندانی بودند و خانواده های آنان نیز از سرنوشت آنها آگاه نبودند که به برکت این سفر تعداد زیادی از آنان با تبادل 4 زندانی آنان آزاد شدند.

وی در ادامه به زیارت امامزاده محمد بن زید بن علی بن حسین(ع) توسط رئیس جمهور و هیئت همراه اشاره کرد و گفت: این امام زاده بزرگوار برادر حضرت یحیی بن زید(ع) است که سازمان اوقاف کشور و استان می تواند برای افزایش ارتباطات این دو امامزاده اقداماتی انجام دهد.

شعار امسال محور تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد اشاره و کرد و ادامه داد: شعال امسال یک شعار خلاصه شده و در نقطعۀ اثربخشی از همه شعارهای سال و چندین سال گذشته اثربخشی بیشتری دارد.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: تحول در اشتغال ، تعصبات به داخل ، تحول اقتصادی و تحقق ویژگیهای اخلاقی برای یک اقتصاد مستحکم و نهایتا تحقق اقتصاد مقاومتی از این محور آغاز می شود.

راهداری همه شهرها را به اندازه ظرفیتی که دارند، معرفی کند

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه همچنین با توجه به اتفاقات اخیر و حذف تابلوی برج قابوس و گنبد در میدان آزادشهر گفت: گردشگری و راهداری باید همه شهر ها را به اندازه ای که ظرفیت دارند معرفی کنند.

ترابی اذعان کرد: انتظار داریم نشانه هایی برای آثار گردشگری گنبدکاووس و زمینه هایی که وجود دارد در مسیر جاده تهران به مشهد نصب شودو طوری نشود که ما روضه مظلومیت شهر خود را بخوانیم.

وی اضافه کرد: نیاز است تابلوهایی در مسیر نصب شود تا مسافران به مناطق تاریخی و گردشگری گنبد که در مسیر اصلی جاده قرار ندارد نیز هدایت شوند.

امام جمعه گنبدکاووس در پایان سخنان خود به ایام اعتکاف نیز اشاره کرد و ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی(ع) و یادآور شد : با توجه به تقارن وفات حضرت زینب(س) و روز طبیعت همشهریان در حفظ حرمت این روز بکوشند.

خطیب جمعه گرگان:

جلوگیری از اسراف، ضرورت امروز جامعه است

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های دومین نماز جمعه سال 97 گرگان اظهار کرد: ایران کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت است که اگر به ازای هر نفر یک ‌دانه برنج دور ریخته شود در روز هشت تن برنج از بین خواهد رفت.
وی بیان کرد: جلوگیری از اسراف و مصرف بی رویه مورد تاکید دین اسلام است که باید بیش از پیش مورد توجه بوده و از هدر رفت منابع ممانعت به عمل آید.
امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه اگر مسئولی دلش برای مردم سوخت، نگران بود و کاری کرد بداند که شیعه علی(ع)هست، گفت: نباید امروز مسئولان از بهترین زندگی برخوردار باشند اما یک عده از امکانات اولیه محروم باشند.
وی افزود: درد و گرفتاری جامعه ما این بوده که اهل عمل نیستیم، برخی مسئولان از بهترین ماشین و خانه برخوردار هستند، اما بعضی از مردم حداقل امکانات را ندارند.
حجت الاسلام برقرار اظهار کرد: برای رشد و توسعه جامعه باید نسبت به همه مردم توجه لازم را داشته و در راه خدا از هیچ سرزنشی هراسی نداشته باشیم.

امام جمعه شهر رامیان:

اعتکاف محل تحول و توبه است/ معتکفین سفیرانی در بین مردم هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسین طاهری امام جمعه شهر رامیان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تبریک 13 رجب ولادت باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت: امام علی (ع) سرچشمه فضائل دنیاست و مثل خورشید می درخشد و مانند روشنایی روز است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف اظهار کرد: امسال با وجود تعطیلات اما عده ای هستند که در این مراسم معنوی شرکت کنند و علاقمندان برای ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی رامیان مراجعه کنند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه رجب ماه بارش رحمت الهی و ماه امیرالمومنین علی (ع) است، بیان کرد: رجب المرجب ماه فضیلت و رحمت از راه رسید تا در چشمه سار بهشتی آن غبار دل بشوییم و از مواعید صادقانه خداوند بهره مند گردیم.

وی افزود: مهم ترین مسئله در اعتکاف بندگی فردی و در دایره امن الهی قرار گرفتن است و هر کدام از شما بعد از اعتکاف سفیرانی در بین مردم می شوید.

خطیب نمازجمعه افزود: اعتکاف محل تحول و توبه است و مسجد خانه امنی برای بندگی است که در اعتکاف به مدت سه روز به این خانه خدا پناه آوردید.

وی بیان کرد: باید با تاسی از از روش، منش و گفتار حضرت علی(ع) در تمام مسئولیتها و مسیرها بعنون یک چشمه و فضیلتی، الگوهای درستی را به جامعه اسلامی ارائه بدهیم و باعث شویم با رفتار و کردار مان تاثیرگذار شویم.

امام جمعه رامیان با اشاره به غرق شدن جوان شاهرودی در گل عنوان کرد: ضمن تشکر از تمامی گروهها و نهادها و بویژه سپاه و ارتش در پیداشدن جسد این جوان، مسئولین استانی و شهرستانی باید برای بازسازی گل رامیان توجه بیشتری داشته و تلاش کنند.

وی با اشاره به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ملت ایران با دادن رای آری به جمهوری اسلامی ایران، استقلال و عزت و انقلاب شکوهمند و ولایی  را با پشت سرگذاشتن تمامی تحریم ها و مشکلات حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به فرموده مقام معظم رهبری و باتوجه به شعار امسال از کالای ایرانی حمایت کنیم تا بتوانیم در اقتصاد کشورمان استقلال کامل داشته باشیم.

امام جمعه آزادشهر : امروز تعصب به خرید کالای ایرانی یک تکلیف همگانی است

حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه های نماز جمعه این هفته آزادشهر در سخنانی پس از سفارش به رعایت تقوی الهی به بیان عظمت امیرالمومنین علی علیه السلام از لسان روایات و نگاه اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی پرداخت و افزود: در طول تاریخ برخی کوشیدند که نور آن حضرت را خاموش کنند اما غافل از آن که، معیت علی با حضرت حق، اراده الهی است و علی علیه السلام سرچشمه ی نور و فضیلتی هایی است که شعاع نورانیت آن هرگز خاموش شدنی نیست.

امام جمعه موقت آزادشهر تصریح کرد: ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه پس از بیان 24 روایت که از لسان خاتم الاوصیاء در شان امیر المومنین علی علیه السلام بیان شده است می گوید که اینها خوشه ای از فضائل آن حضرت است.
حجت الاسلام دیلمی اظهار کرد: شبلی شمیل مسیحی می نویسد که علی علیه السلام در دنیا یک نسخه بیشتر ندارد و زبان از قاصر از توصیف اوست و اشخاصی چون جرج جرداق در بیان علت قلم فرسایی و چرایی نوشتن کتاب در عظمت امام علی علیه السلام می گوید، من دنبال هر فضیلتی که رفتم دیدم در وجود علی علیه السلام نیز هست او عصاره فضیلت هاست.
امام جمعه موقت آزادشهر با بیان جملاتی از شیخ صفی الدین حلی، ابن جوزی، نسائی، ابن عساکر و .. بیان داشت: محبت به امام علی علیه السلام مختص شیعه نیست همه آن حضرت را دوست دارند.
حجت الاسلام دیلمی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ رسالت نبوی، در خیبر و احد ، لیله المبیت و .. هر جا که گره به کار جبهه ی اسلام می رسید در خانه علی علیه السلام می آمدند چرا که او جان پیغمبر خاتم و وصی آن حضرت بود .
امام جمعه موقت آزادشهر در خطبه دوم، نام گذاری روز ولادت باسعادت امام علی علیه السلام را به نام پدر، زیبا توصیف کرد و افزود: پیامبر و وجود امیر المومنین علیهما السلام، پدران امت اسلام هستند و نیکوست که علاوه بر تکریم و احترام مقام پدران که یکی از سفارشات مهم اسلامی است از سیره علوی ره توشه گیریم و برای تربیت فرزندانی ولایی، تلاش و همت گماریم.
حجت الاسلام دیلمی سپس به فرا رسیدن سالروز 12 فروردین، روز تثبیت حاکمیت نظام شکوهمند انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: امروز پس از گذشت 40 سال، ملت غیور و بصیر ایران اسلامی، مستحکم تر از دیروز پای ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده است و مصداق بارز آن راهپیمایی تماشایی 22 بهمن سال گذشته بود که به حق یک هم پرسی بزرگ انقلابی بود لذا کسانی که سخن از هم پرسی و تخریب ارزشها و نهادهای نظام اسلامی را می کنند صدای ملت را بشنوند و دست از شیطنت بردارند که پاسخ ملت قطعا بسیار کوبنده خواهد بود.
امام جمعه موقت آزادشهر اظهار داشت: دلسوزی و وفاداری برای انقلاب اسلامی یعنی عمل به منویات حکیمانه ی مقام معظم رهبری که امسال با ظرافت و دقت، نقشه راه همگان را بیان فرمود، آن چیزی که باعث اقتدار نظام اسلامی می شود وحدت کلمه، مقاومت و ایستادگی است نه انفعال در برابر دشمن و عدم تکیه به درون زایی اقتصاد داخلی، برخی کارنامه ی منفعلین را در طول تاریخ در برابر جبهه ی استکباری مطالعه کنند و از سرنوشت آنها درس عبرت بگیرند.
دیلمی گفت: امروز تعصب به خرید کالای ایرانی یک تکلیف همگانی است، توجه به شعائر دینی و مذهبی و ذکر الهی باعث آرامش دلها می گردد.
حجت الاسلام دیلمیدر پایان بیان داشت: آن چیزی که باعث نشاط و اقتدار اجتماعی و سیاسی می شود بسط فرهنگ دینی و تثبیت شغل پایدار و تحکیم بنیان خانواده است نه رقص و پایکوبی.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.