1397-01-10 03:24
1409
0
52058
آیت الله العظمی علوی گرگانی در جمع فعالین رسانه ای استان :

طرح مسائلی چون حجاب اختیاری ناشی از ناآگاهی است / رسانه ها به دنبال بیان حق باشند/ دولت نباید بگذارد جامعه آلوده شود

آیت الله علوی گرگانی گفت : طرح مسائلی چون حجاب اختیاری و اینکه ولایت فقیه ولایت زور است ناشی از ناآگاهی جامعه و عدم تبیین درست جایگاه ولایت فقیه بوده و من دلم می سوزد که گاها چنین حرفهایی زده می شود که نقص است .

به گزارش گلستان ما؛ حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید صبح امروز پنجشنبه 9 فروردین ماه در دیدار با جمعی از فعالین رسانه ای و هیات مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهارکرد: در اثر القائات دشمن برخی ها فکر می کنند جمهوری اسلامی دیکتاتوری و یا حکومت زور است در حالیکه اینگونه نیست.

آیت الله علوی گرگانی افزود: باید ذهن جوانان و دانشگاهیان ما که با شبهه های دشمن پر شده ، با تبیین درست از ولایت فقیه این نقص را جبران کنیم و افرادی باید در جامعه باشند که این تبیین درست را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ولایت فقیه ولایت زور نیست ، ولایت الهیه است، پدیده عالم است اما متاسفانه خیلی ها از مردم این نکته را نمی دانند و چون خبر ندارند معمولا حرفهایی زده می شود که درست نیست و لذا باید به جامعه آگاهی های لازم داده شود.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با اشاره به طرح مساله حجاب اختیاری خاطرنشان کرد: در این مساله همه مراجع و حتی رهبری نیز ورود کردند چرا که حجاب مسئله ای قرانی و الهی است اما متاسفانه دارند القا می کنند که جمهوری اسلامی آن را ابداع کرده است که در یک کشوری که 70 درصد آن شیعه هستند چنین حرفهایی نقص است.

وی افزود: من دلم می سوزد که می بینیم گاها چنین حرفهایی زده می شود که ناشی از ناآگاهی است که مفاهیمی الهی و قرانی چون ولایت فقیه و حجاب را به مسائل دیگر گره می زنند.

photo 2018 03 29 11 31 51

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه چه کسی باید مردم را باید اگاه کند ، تاکید کرد: دولت نباید بگذارد جامعه آلوده شود ، کشور جمهوری اسلامی است ما این همه خون برای چی دادیم لذا باید بصیرت شما اصحاب رسانه به کشور کمک کند .

این مرجع تقلید در ادامه با توجه به شعار سال گفت: رهبری اعتقاد دارند با طرح شعار سال شاید با این شعارها یک مقدار کارها پیش برود لذا با پیام ها پیرو فرمایشات آقا جامعه باید ترغیب به خرید کالای ایرانی شوند و مدیران نیز بعد از عید برای جا انداختن فرمایش ایشان کار کنند .

وی در خصوص کارکرد رسانه ها گفت: پیام ها و ابلاغیه های ما در سطح جهانی است و پیش آمده که از برخی سخنان ما در بعد جهانی استفاده و از طریق فضای مجازی نیز اطلاع رسانی شده است .

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد : یک امری که در کار رسانه ها ضروری است نوشتن عین واقعیت است یعنی در رسانه ها همیشه واقعیتها تجسم پیدا کنند و افراط و تفریط نباشد ، برخی اوقات با پایین و بالا کردن جملات مفهوم جمله عوض می شود که در چنین مواقعی که امری مشتبه می شود یا باید استفاده نکنید و یا اینکه از صاحب خبر کسب تکلیف کنید .

این مرجع تقلید در پایان عنوان کرد: رسانه ها به دنبال بیان حق باشند و با مسئولیت پذیری بالا این کار را انجام دهند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.