1397-01-07 07:24
1290
0
51906
گزارش اختصاصی :

حمایت از خرید کالای ایرانی، شاهراه توسعه کشور

مسئولان و مدیران گلستانی با تاکید بر حمایت و خرید کالای ایرانی گفتند : اشتغال جوانان ایرانی ، رونق تولید و ارج نهادن به هموطن از دستاوردهای شعار سال است که البته باید جوانان محور توجه باشند.

به گلستان ما ؛ فلسفه تعیین و تبیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سیاستگزار اصلی توسعه کشور و ناخدای کشتی امت اسلامی اینست که چراغ راه را با توجه به پیشنهادات ، نظرات و تجربیات کارشناسان حوزه های مختلف و آسیب شناسی از روند کشور درسالهای گذشته نشان می دهد .

اینکه از یک دهه گذشته شعارهای سال رویکرد اقتصادی داشته اند نشان دهنده اینست که علیرغم تحقق انقلاب اسلامی در عرصه سیاست و دگرگونی ساختاری در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی اما در حوزه اقتصادی پیشرفتی نداشته ایم .

بانک های ما تقریبا غیر اسلامی بوده و به دلیل ربوی بودن همواره مورد انتقاد مراجع عظام تقلید قرار دارند ، در بحث تولید ملی هم توفیقات زیادی نداشته و امروز به جایی رسیده ایم که مقام معظم رهبری شعار سال را خرید کالای تولید داخلی عنوان می کند تا بلکه ذهنیت عمومی مردم تکانی بخورد و چرخ های اقتصاد مملکت نیز بچرخد .

مسئله یابی "تولید داخلی" نشان می دهد که پاشنه آشیل اقتصاد کشور نیز دقیقا همین نقطه است ، یعنی اگر تولید داخلی حمایت شود و مردم نیز کالای داخلی بخرند نه تنها مشکل بیکاری که عمده مشکل کشور است حل می شود بلکه خودکفایی و از آن طرف تورم نیز به سمت بهبودی حرکت خواهد کرد .

از این جهت می طلبد که کارگزاران نظام و مدیران دولت جمهوری اسلامی ایران نیز توجهات خود را به این سو سوق دهند و در همین رابطه با تعدادی از مدیران استان گلستان در خصوص الزامات شعار سال به گفت و گو نشستیم .

حمایت از کالای ایرانی یعنی ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار 

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت : حمایت از کالای ایرانی یعنی ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار کشور عزیزمان بجای ایجاد اشتغال برای جوانان کشورهای صادرکننده کالا به ایران و ایجاد ثروت و ارزش افزوده برای کشور عزیزمان و در نتیجه رفاه و آبادانی ایران .

حسینقلی قوانلو خاطرنشان کرد : حمایت از کالای ایرانی یعنی کاهش تقاضا برای کالای قاچاق و کاهش رانت و فساد در کشور و افرایش درصد فعالیت صنایع کوچک و متوسط کشور که بخش عظیمی از کارگران در این حوزه مشغولند .

قوانلو ادامه داد : در یک کلام حمایت از مصرف کالای داخلی باعث اجرای شعار سال قبل مقام معظم رهبری یعنی ایجاد اشتغال و افزایش تولید و تکیه بر اقتصاد مقاومتی خواهد شد . 

حمایت از کالای ایرانی یعنی رونق تولید

همچنین مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز افزود : حمایت از کالای ایرانی موجب رونق تولید ، حمایت از اشتغال نیروی کار جوان و حفظ استقلال کشور می گردد.

سعید مازندرانی افزود : از ۱۹ هزار و ۴۰۰ تعهد اشتغال سال 96 ۲۰ هزار و ۴۸۲ شغل را در سامانه رصد ثبت شد و ۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

مازندرانی بیان داشت : امسال نیز اگر شعار سال محور باشد و همه نهادها و دستگاه ها کمک کنند و تبلیغ خرید کالای ایرانی حاصل دسترنج کارگران را بکنند قطعا بخش عمده ای از مشکلات کشور و جوانان حل خواهد شد .

خرید کالای ایرانی یعنی ارج نهادن به کارگران هموطن

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت : آنچه که تحت عنوان شعار سال نامگذاری شده دقیقا هدفگزاری اصلی است یعنی اگر بتوانیم درصدی از این هدفگزاری بزرگ را محقق کنیم به بخش زیادی از مشکلات کشور فائق خواهیم آمد .

اسماعیل مهدیانی تصریح کرد : تولید داخلی یعنی تمایل به استفاده از کار و تلاش برادران ما که در جای جای این استان و کشور زحمت می کشند ، یعنی ارج نهادن به مقام کارگر و در نهایت سودرسانی به همنوعان داخلی و شکست شاخ غول بزرگ بیکاری .

مهدیانی اشاره کرد :  پس بیایم در این سال همه با هم در کنار یکدیگر به رشد اقتصاد کشور کمک کنیم و اعتقاد راسخ دارم که گلوگاه توسعه کشور از راه اقتدار علمی و توسعه فناوری های نوین خواهد بود .

اعتماد به خدمات دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت : ما باید بفهمیم شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بیان و تبیین می شود چه هدفگزاری را دنبال می کند .

دکتر حسام افزود : به اذعان اکثر کارشناسان توسعه علم و فناوری است که می تواند یک حکومت را به سرمنزل مقصود برساند و ناجی مشکلات کشور باشد .

وی تصریح کرد :  اعتماد به شرکت های داخلی تولید کننده محصولات و خدمات دانش بنیان از سوی مردم و مسئولین و رونق بخشیدن به بازار آنها موثرترین نوع حمایت از فناوران کشور در راستای از کالای ایرانی می باشد .

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد : این اعتماد سازی می تواند باعث افزایش کمی و ارتقا ء کیفی محصولات و خدمات ، بهبود وضعیت اشتغال و تولید ثروت گردد.

نتیجه : حال با شنیدن نظرات مسئولان گلستانی همه باید بیش از پیش و مضاعف کار کنند تا اولا خرید کالای ایرانی به عنوان یک فرهنگ در مردم نهادینه شود و این امر نیازمند اینست که ابتدا خود سمئولین در ساتفاده از کالای ایرانی پیشگام شوند و ثانیا تولید کنندگان نیز اگر می خواهند واقعا کسب و کارشان بچرخد و تولیدات انها روی دست نماند ، کالای با کیفیت تحویل مردم بدهند و در کارشان غش نباشد.

نهایتا این مردم ایران هستند که ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی با این همه ایستادگی و فداکاری ، باید با تغییر برخی تفکرات مانند مطلوب بودن جنس خارجی ، فلش خرید کالای مورد نیاز خود را به سمت محصولات داخلی تولید هموطنان ما سوق دهند . 

گزارش : افسانه قجر

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.