1396-12-25 12:58
1071
0
51688
مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد

برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان/ طرح آرامش بهاری در 70 بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از 20 اسفندماه جاری شروع شده و تا 20 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری برای هفتمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در استان گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه سالجاری آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه سال 1397 ادامه دارد، گفت: حدود 70 بقعه متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اعزام روحانیون بومی و غیربومی به بقاع متبرکه برای خدمت رسانی در طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: 50 درصد از روحانیون بومی هستند.

سهرابی با اشاره به اینکه در 17 بقعه متبرکه استان گلستان خیمه معرفت برپا می شود، افزود: خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان دایر می شود و در کنار آن غرفه ای به کودکان اختصاص داده شده است.

وی از برپایی بازارچه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برخی از بقاع متبرکه  استان طی ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: در ایام نوروز 9 بقعه متبرکه برای اسکان دائم و 26 بقعه متبرکه برای اسکان موقت تدارک دیده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه در سالجاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در 26 رشته به صورت کتبی و شفاهی در استان برگزار شد، بیان کرد: در کنار این برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآن کریم را در 11 رشته برگزار می کند.

سهرابی اضافه کرد: این مسابقات که هر ساله برگزار می شود امسال برای چهل و یکمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در استان گلستان برگزار خواهد شد و از مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برخوردار است.

وی متذکر شد: ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم از 20 اسفندماه جاری شروع شده و تا 20 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه برای لحظه تحویل سال نو برنامه های ویژه ای در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه آن شب با شهادت امام هادی (ع) مصادف شده سعی می شود علاوه بر اینکه برنامه های ویژه ای برای لحظه تحویل سال در نظر گرفته می شود شان امام هادی (ع) نیز حفظ شود.

سهرابی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه موقوفات است که از ابعاد مختلف اعم از احیاء، شناسایی، درآمد، اجرای نیت موقوفات و ... برخوردار است، ابراز کرد: برخی موقوفات فرسوده هستند که برای خروج از این وضعیت نشست هایی با دستگاه های ذی ربط برگزار شده  تا علاوه بر احیای موقوفه مردم جامعه بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی از وجود 25 بقعه متبرکه فاقد بنا در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: حدود 40 بقعه متبرکه استان گلستان در حال ساخت و ساز و توسعه هستند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.