1396-11-21 11:49
1095
0
50327
محمدی در چمع خبرنگاران بیان کرد :

بهره مندی 1200 زوج گلستانی از خدمات مجمع / ازدواج دغدغه 40 میلیون ایرانی/ تاسیس تعاونی مصرف زوجین جوان برای اولین بار در گرگان /جایزه به اسلامی ترین مهریه ها

مدیر عامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان مهرگفت : در طول سال 1200 زوج از خدمات این مجمع بهره مندی می شوند و برای دریافت خدمات فیلتری وجود ندارد و همه می توانند در این مجمع ثبت نام کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد علی محمدی مدیر عامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان مهر ظهر امروز شنبه 21 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : سابقه این مجمع که در بحث توسعه و ترویج ازدواج در کشور فعالیت می کند به دوره اول شوراهای شهر بر می گردد که در آن ایام شوراها با حجم زیادی از مطالبات مردمی از جمله مقوله ازدواج روبه رو بودند .

محمدی افزود : در همان دوره مطرح شد که ستاد جهیزیه شهرستان گرگان به عنوان خروجی مشورتی در این خصوص تشکیل شود و اساسنامه هم نوشته شد اما مشکل اصلی این بود که شهرداری گرگان و شورای شهر نمی توانستند به افرادی که خارج از محدوده شهر گرگان مراجعه می کردند خدمات دهند لذا در مراحل بعدی این طرح تکمیل شد تا اینکه در سال 80 مجوز این تشکل از استانداری گرفته شد و بصورت استانی کارش را شروع کرد .

در خصوص ازدواج هم تاکیدات دینی و هم الزامات قانونی داریم

وی با اشاره به اینکه ضرورت ازدواج آسان به تاکیدات دینی ما بر می گردد تصریح کرد : از نظر قانونی نیز الزامات زیادی داریم که بر پایه یک نیازسنجی میدانی و اصل 10 قانون اساسی برای امر ازدواج تسهیلاتی را ایجاد نماییم و مصوبه 564 شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تاکید قانونی دارد و از طرفی این قوله آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری نیز در دو سال گذشته دو بار سیاستهای کلی خانواده و افزایش جمعیت را ابلاغ کرده است .

دغدغه 40 میلیون نفر ایرانی ازدواج است

مدیر عامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان مهر خاطرنشان کرد : جای تعجب دارد که با این همه تاکیدات دینی و الزامات قانونی و تاکیدات رهبری باز هم 13 و نیم میلیون نفر در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که واقعا نگران کننده است و اگر به این قضیه عمیق تر نگاه کنیم و به هر فرد در آستانه ازدواج یک پدر و یک مادر اضافه کنیم حدود 40 میلیون یعنی نیمی از مردم ایران دغدغه شان ازدواج است .

محمدی اضافه کرد : این مجمع مشارکت مردمی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و برای ایجاد این مشارکت نیز تاکنون توفیقات زیادی بدست آورده است .

وی بیان کرد : ما 13 و نیم میلیون نفر در آستانه ازدواج داریم و 3 و نیم میلیون نفر بیکار ، همانطور که در بحث آموزش عالی با حذف کنکور مدیریت شد در بحث ازدواج نیز می توان این دغدغه ها را به نوعی مدیریت کرد اما باید مشخص باشد متولی اصلی کیست و زوجین و جوانان باید به چه کسی مراجعه کنند .

محمدی به شعار این مجموعه اشاره کرد و گفت : شعارمان اینست که تمام تلاش مان را بکار گیریم تا پسران و دختران ما مهمترین دغدغه شان انتخاب همسر مناسب باشد و از بابت مراسم و جهیزیه و ... دغدغه ای نداشته باشند .

طرح های اجرا شده مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان در استان گلستان

مدیر عامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان مهر به طرح های اجرا شده از طرف این مجمع در استان اشاره کرد و بیان داشت : برگزاری جشنواره های گروهی ازدواج بدون بار مالی برای زوجین با حضور مهمانان دو طرف از جمله کارهای ما بود و از طرفی ازدواج های صنفی مانند ازدواج جامعه ورزشی ، جامعه کارگری ، جامعه قرانی استان و سازمان های مردم نهاد را نیز برگزار کردیم .

محمدی اذعان کرد : دومین طرح ما نیز طرح ازدواج آسان بود و برای اینکه یک زوج بتواند مراسم عروسی بگیرد نیازمند ارائه 10 خدمت بود مانند اجرای خطبه ، کارت دعوت ، فیلمبرداری و عکس ، آرایش عروس ، لباس عروس ، تزئین سفره عقد ، تالار و سرو غذا و .. که ما در سطح استان طی قراردادهایی که با اماکن مختلف داشتیم مقرر شد به این افراد بین 10 تا 60 درصد تخفیف داده شود .

تاسیس تعاونی مصرف زوجین جوان برای اولین بار در گرگان

وی به بحث جهیزیه اشاره کرد و گفت : مقرر کرده ایم تا سقف 10 میلیون تومان با سود 10 درصد با یک ضامن بتوانند اقلام مورد نیاز را تامین کنند ، همچنین یکی از اتفاقات بزرگ و نادر بعد از انقلاب تاسیس تعاونی مصرف زوجین جوان بود که در گرگان افتتاح شد و در این تعاونی حدود 800 کالای مورد نیاز زوجین وجود دارد و می توانند زوجین سبد کالای مورد نیاز خود را تا سقف 20 میلیون ریال خرید کنند .

مدیر عامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان مهر تاکید کرد : دومین تعاونی مصرف را در مشهد افتتاح کردیم و قرار است در روزهای آینده سومین تعاونی مصرف را در بجنورد خراسان شمالی راه اندازی کنیم .

محمدی بیان کرد : سبد الگو برای زوجین در نظر گرفته شده شامل 10 قلم کالای اساسی است و زوجین باید یک آورده اولیه بین 2 تا 2/5 میلیون داشته باشد .

وی تصریح کرد : طرح دیگری که داریم جهیزیه رایگان برای زوجینی است که شرایط خاص دارند و زیر پوشش نهادهای حمایتی هم نیستند و اقلامی به نیابت از خیرین در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد : طرح همیاران خانواده نیز طرحی است که برای افزایش مشارکت عمومی دنبال آن هستیم و بالغ بر 500 مرکز خدمات رفاهی ، درمانی ، ورزشی و تفریحی تفاهم نامه داریم که بین 10 تا 60 درصد تخفیف بدهند و زوجین به دفعات می توانند از آن استفاده کنند .

6535

جایزه به اسلامی ترین مهریه ها

محمدی بیان داشت : طرح مهریه اسلامی هم داریم که طی آن هر ماهه بین افرادی که اسلامی ترین مهریه ها را برای ازدواج شان برگزیدند و اسامی خود را به ما اعلام کردند قرعه کشی شده و به قید قرعه جوایز نفیسی به آنها اهدا می شود .

وی اضافه کرد : طرح ماه عسل زوجین هم در برنامه های ماست که امکانات اقامتی در مشهد مقدس به همراه صبحانه ، ناهار و شام بصورت رایگان افراد می توانند استفاده کنند .

این خیر گلستانی یادآور شد : خدمات ما در سطح ملی است و در این راستا سامانه ملی ازدواج جوانان راه اندازی شده است و بدون حضور زوجین هم می شود ثبت نام کرد و یک تفاهم نامه هم با دفاتر پیشخوان داشتیم که برخی از زوجین می توانند برای ثبت نام به آنجا مراجعه کنند .

بهره مندی 1200 زوج از خدمات مجمع

محمدی گفت : در طول سال 1200 زوج از خدمات این مجمع بهره مندی می شوند و برای دریافت خدمات فیلتری وجود ندارد و همه می توانند در این مجمع ثبت نام کنند منتهی بعد از ثبت نام کارشناسان ما هستند که تشخیص می دهند که هر زوجی به چه میزان کمک نیاز دارد .

مدیر عامل مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان جوانان مهر ادامه داد : در 9 ماهه اول سال 96 در استان 13372 ازدواج و 2699 طلاق رخ داده که در مشابه سال گذشته این رقم به ترتیب 14585 و 2793 بوده است ، همچنین سن ازدواج زنان 23 سال و مردان 27/4 می باشد .

محمدی گفت : مجمع در سال 92 حائز فعالیت در عرصه ملی شد و اکنون زیر نظر وزارت کشور و امور اجتماعی استانداری گلستان فعالیت می کند .

انتهای پیام /  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.