1396-11-05 07:26
1354
0
49546
یک بام و دو هوا ؛

توقیف اکران مستند زمستان یورت در شرق گلستان / روحانی : ذره ای از حق آزادی بیان کوتاه نخواهم آمد!!!

در حالی از اکران مستند زمستان یورت در شهرهای شرق استان گلستان جلوگیری می شود که رئیس جمهور بارها گفته بود که از ذره ای حق آزادی بیان کوتاه نخواهد آمد .

به گزارش گلستان ما ؛ مستند زمستان یورت آزادشهر توسط دو جوان انقلابی استان گلستان ساخته شده و در بخش فیلم مردمی جشنواره عمار توانست فانوس این جشنواره را بدست آورد.

برخی از خانواده‌های جان‌باخته معدن یورت آزادشهر با تغییر عکس پروفایل‌های خود نسبت به توقیف اکران این مستند در شهرهای شرق استان اعتراض کردند و معتقد هستند که با ممانعت پخش این مستند مسئولان پذیرفته‎اند که خود مقصر حادثه هستند.

یکی از نمایندگان خانواده معدن یورت آزادشهر ضمن قدردانی از کارگردان و تهیه‎کننده این مستند می‎گوید؛ ما انتظار داشتیم این مستند در رامیان به روی صحنه برود اما تصور می‎کنم مسئولان شهرستان با اکران این مستند آبروی خود را در خطر دیدند.

این هسمر جان‌باخته معدن یورت آزادشهر که این مستند را در سینما فلسطین دیده، گفت: ای کاش این مستند اکران می‎شد و در این فیلم واقعاً حرف دل ما خانواده معدن‌چیان زده شده بود، حرفایی که ما اجازه بیان آن را نداشتیم.

جالب اینجاست حسن روحانی رئیس جمهور ( 17 اسفند ماه 92 ) گفته بود : بگذاریم میدان قلم و بیان، میدانی باز باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود.

همچنین رئیس جمهور 7 آبان ماه 96 نیز گفت : ذره‌ای از حق آزادی بیان کوتاه نخواهم آمد .

اما می بینیم  مستند زمستان یورت که به همت دو جوان گلستانی ساخته شده ، بعد از اکران در شهرهای گنبد و آزادشهر ، جلوی اکران آن در رامیان و شهرهای دیگر گرفته شده است .

واقعا جا دارد دولتی که مدعی آزادی بیان است  و مدام دم از نداشتن حیات خلوت می زند ، اجازه دهند تا این مستند پخش شود تا مردم خود در این قضیه قضاوت کنند .

26920 L16x9

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.