1396-11-03 13:16
997
0
49508
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس:

افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مراکز استانهای کشور / بیش از 6 میلیون نفر در ایام نوروز از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می کنند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت : بیش از 6 میلیون نفر در ایام نوروز در منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور می‌یابند و از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید و زیارت می‌کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ امیرمحمد فهمیده صبح امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر‌کل حفظ و آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اینکه امروز برای نکوهداشت و تقدیر افرادی که برای دفاع مقدس تلاش کردند حضور یافتیم، اظهار داشت: بیش از 4 هزار شهید، استان گلستان در دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده که در صحنه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم آل البیت(ع) حضور داشتند.

وی تصریح کرد: استان گلستان یک استان نمونه و اسوه وحدت به شمار می‌رود و دارای 7 قوم است. در دوران خاص از تاریخ قرار داریم که مقام معظم رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد می‌کند، در طول این 40 سال یک دهه از عمر انقلاب اسلامی به جنگ تحمیلی یا حماسه دفاع مقدس اختصاص داده شد.

فهمیده تاکید کرد: اگر حماسه عاشورا در 8 ساعت بود در 8 سال دفاع مقدس ما نیمی از مجاهدت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش را شاهد بودیم. اندیشه ناب در دوران مقدس که تمدن بزرگ اسلامی را دنبال می‌کرد سبب موفقیت ما در آن دوران شد، امام خمینی(ره) در 28 فرودین 58 از ارتش به عنوان یک ارتش اسلامی نام برد و که این روز، روز ارتش جمهوری اسلامی یاد می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به تشکیل و احیاء ارتش و سپاه و بسیج به عنوان یک لشکر مخلص الهی توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی همه مردم را به نیروهای مسلح پیوند دادند که در برابر توطئه‌ها ایستاد.

فهمیده یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس 2 سال پس از جنگ به فرمان مقام معظم رهبری با هدف ترویج فرهنگ ارزشی ایثار، جهاد و شهادت شکل گرفت.

وی افزود: هر نهضت و حرکتی افرادی نیاز دارد که آن را نشر دهد، حضرت زینب(س) پس از وقوع حماسه کربلا به زیبایی نقش آفرینی کردند و امروز شاهد آن هستیم پس از گذشته قرن‌ها هر روز که می‌گذرد نهضت اباعبدالله حسین(ع) زنده‌تر است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ‌ادامه داد: ترکیب بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ترکیبی از نیروهای مسلح، دولتمردان و مردم است و به‌صورت شورایی اداره می‌شود.

وی به مدیریت جهادی در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: 8 سال دفاع مقدس حیات نظام جمهوری اسلامی بود، راهیان‌نور ابتکار جدیدی برای رسیدن به هسته اصلی دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده و یک گردشگری معنوی به شمار می‌رود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ‌افزود: بیش از 6 میلیون نفر در ایام نوروز در منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور می‌یابند و از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید و زیارت می‌کنند.

فهمیده افزود: 31 استان در حفظ اثار و ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه دارند که در سال 30 عنوان کتاب را به چاپ برسانند و این کتاب‌ها را مقام معظم رهبرب مطالعه می‌کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به انتخاب جمشیدی به عنوان مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اشاره کرد و افزود: به مدت 4 سال آقای عباس حسن‌نیا این سمت را برعهده داشتند و امروز به بازنشستگی نائل شدند و خدمات خوبی ارائه کردند که قدردانی می‌کنم.

فهمیده افزود: مسعود جمشیدی فولادی از امروز به‌عنوان مدیر‌کل حفظ و آثار و ارزش‌های دفاع مقدس منصوب شدند که در سابقه خود پرونده درخشانی دارند.

فهمیده تاکید کرد: ماموریت شماره یک حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس راه‌اندازی مرکز فرهنگی در مراکز استان‌ها است و 16 و 17 بهمن 10 مرکز فرهنگی در 10 استان با حضور معاون رئیس‌جمهور راه‌اندازی می‌کنیم و 15 موزه و مرکز فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.