1396-11-04 07:39
813
0
49475
علی اسدی در گفت و گو با خبرنگاران :

اگر هر هیئت گلستانی سالانه از یک طلاق جلوگیری کند جلوی 1600 طلاق گرفته می شود

رئیس شورای هیئات مذهبی استان گلستان با اشاره به کارکردهای اجتماعی هیئتها گفت : اگر هر هیئت در استان سالانه فقط از یک طلاق جلوگیری کند ، جلوی 1600 طلاق گرفته می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ علی اسدی رئیس شورای هیئات مذهبی استان گلستان صبح امروز 3 بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد : شورای هیئات مذهبی از سال 1380 در استان پایه ریزی شده و تا بحال 4 دوره چهار ساله را پشت سر گذاشته و اینک در آغاز دوره پنجم این شورا هستیم ، در ابتدا انتخاباتی برگزار نشد و شورای هیئات مذهبی بصورت هیات امنایی تا هشت سال اداره شد اما امروز به مرحله ای از انسجام و ساماندهی رسیدیم که می توانیم به دنبال فعالیتهای موثرتری برویم .

اسدی افزود : مقابله با آسیبهای عزاداری و خرافات ، مقابله با آسیب های اجتماعی و سعی در کاهش آنها ، برگزاری مناسبتهای مذهبی بر اساس محکمات اسلامی ، احیای سنتهای حسنه مانند دعای عرفه ، اعتکاف ، اربعین و شب های قدر ، مراسم متمرکز ایام محرم و صفر ، برگزاری مجمع خادمان اهل بیت و برگزاری دوره های آموزشی برای هیئتها از جمله فعالیتهای این شورا محسوب می شود .

وی با مهم دانستن مقوله مناسبت سازی و مناسبت سوزی تصریح کرد : ما مخالفیم که مناسبت سازی ایجاد شود که در مجموعه اسلام نبوده و بستری خارج از دین دارد و از طرفی مخالف مناسبت سوزی هستیم یعنی روزهایی داریم که واقعا جا برای کار دارد و حتما باید از آنها استفاده کرد مانند دعای عرفه ، اربعین و شب های قدر که این موارد خیلی مهم هستند .

رئیس شورای هیئات مذهبی استان گلستان خاطرنشان کرد : در حال حاضر هیئتهای مذهبی باید از کارکرد صرفا مذهبی و عزاداری بیرون بیایند و کارکرد اجتماعی خودشان را نیز بروز دهند ، همانطور که می دانید امروز جامعه ما با بحران های اجتماعی نظیر طلاق ، اعتیاد و فساد مواجه است و ما گفتیم اگر هر هیئت در سال فقط از یک طلاق جلوگیری کند از 1600 طلاق در استان جلوگیری می شود .

اسدی اضافه کرد : در استان گلستان 1688 هیئت مذهبی ساماندهی شده که گرگان با 451 ، گنبد با 150 و آزادشهر با 146 هیئت بیشترین رتبه را دارند ، همچنین 62 درصد هیئتهای ما شهری و 38 درصد روستایی هستند ضمن اینکه 62 درصد هیئتها را آقایان و 38 درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند .

وی افزود : در کل استان 8 هیئت دانشجویی داریم و 12 درصد هیئتهای ما نیز دانش آموزی هستند .

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گلستان به حضور هیئت‎های مذهبی در 8 دی‎ماه سال 88 در دفاع از ولایت اشاره و تاکید کرد: امسال نیز در برابر هجمه منافقان و مستکبران و سوء‎استفاده از اعتراض‎های مردمی در 13 دی‌ماه در گرگان پای کار آمدند.

اسدی با بیان اینکه نخستین آیین تکریم خادمان حسینی در سال 1397 در استان گلستان برگزار می‎شود، افزود: آموزش مستمر مدیران و دست‌اندرکاران و همکاری با مجموعه مدیران استانی برای کاهش آسیب‎های اجتماعی، راه‎اندازی شورای فرهنگی در محلات برای کاهش آسیب‎های اجتماعی از دیگر برنامه‎های ما در سال 1397 است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.