1396-10-24 10:36
961
0
49115
سردار صادقی خبر داد؛

اتمام کار سپاه گلستان در مناطق زلزله زده کرمانشاه پیش از موعد مقرر/ برای تهیه اسکان دائم آمادگی کامل داریم

فرمانده سپاه نینوا گلستان از اتمام ماموریت سپاه استان در تهیه اسکان موقت برای خانوارهای آسیب دیده ی 9 روستای آسیب دیده در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سردار رحمت الله صادقی، فرمانده سپاه نینوا گلستان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از روند رسیدگی سپاه استان به مناطق زلزله زده قصر شیرین و سرپل ذهاب پرداخت و گفت: 9 روستای آسیب دیده، جهت تهیه اسکان موقت، به سپاه گلستان واگذار شده بود که طبق برآوردهای ما 322 خانوار با یک هزار و 498نفر جمعیت را در بر می گرفت.

وی افزود: در زلزله 21 آبان ماه در 9 روستای واگذار شده به سپاه نینوای استان گلستان، 251 خانه کاملا تخریب شده، 1209 راس دام تلف شده و 41اسطبل دام تخریب شده بودند که از این میان، سپاه استان زودتر از موعد مقرر با کمک نیروهای جهادی 257 سکوی کانکس ایجاد کرده و 276 کانکس نیز نصب کرده اند که 19 کانکس از آن ها، آهن کش فلزی داشته و نیاز به سکو نداشته اند.

سردار صادقی متذکر شد: در مدت تقریبا دو ماه استقرار سپاه استان گلستان در مناطق زلزله زده کرمانشاه، 70 نفر از کادر سپاه و 131 بسیجی در قالب 9 گروه جهادی خدمت رسانی کردند که در این ایام 43هزار نفر ساعت در 3500 نفر روز کار برآورد شده است.

فرمانده سپاه نینوا خاطرنشان کرد: اهالی روستای بانی هوان که بیشترین سطح خانوار در بین 9 روستای واگذار شده به ما را داشتند نامه ای تهیه کرده و در آن درخواست کردند که تهیه اسکان دائم آنها نیز بر عهده سپاه باشد، ما از این نامه استقبال کردیم و به مسئولین استانی نیز گفته ایم که با توجه به شناخت منطقه و بضاعت مالی اهالی آنجا این آمادگی را داریم که برای اسکان دائم اقدام کنیم اما هنوز تصمیم خاصی گرفته نشد و چیزی به ما اعلام نکرده اند.

سردار صادقی اذعان کرد: سپاه نینوا در کنار ایجاد اسکان موقت به ارائه خدمات بهداشتی-درمانی، آواربرداری و نجات دام های زنده و تدفین دام های تلف شده نیز پرداخت، در برخی روستاها نیز کانکس هایی برای مدارس در نظر گرفتیم گرچه این عمل در تعهد آموزش و پرورش بود اما اقدامی از سوی آنها صورت نگرفت.

وی گفت: در حال حاضر تمامی خانوارهای آسیب دیده دارای کانکس هستند، برق رسانی و تامین گرمایش کانکس ها نیز ایجاد شد، سیستم های آبرسانی آسب دیده نیز تعمیر و مشکل آنها برطرف شد.

فرمانده سپاه نینوای گلستان ابراز کرد: از بین 276 کانکس ایجاد شده در 9 روستای مذکور، 39 کانکس توسط خیرین و دیگر دستگاه ها اهدا شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.