1396-10-22 11:58
1227
0
49044
ائمه جمعه استان گلستان:

شایعات در مورد جلسه انتخاب رهبری توسط خبرگان از اساس دروغ است/ اجازه نمی‎دهیم دشمن واسطه‎ای برای آشوب در کشور شود/ مردم توان گرانی را ندارند

امام جمعه گرگان گفت: من در جلسه مجلس خبرگان در سال 68 پس از رحلت امام خمینی(ره) حضور داشتم و صحبت‌هایی درباره این جلسه در فضای مجازی مطرح شده که از اساس دروغ است.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه گرگان با اشاره به شایعات مطرح شده درباره جلسه مجلس خبرگان در سال 68 پس از رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: من در این جلسه حضور داشتم و صحبت‌هایی درباره این جلسه در فضای مجازی مطرح شده که از اساس دروغ است.

وی افزود: در این جلسه ایشان از پذیرش این مسئولیت استنتاق می‌کردند چرا که این موضوع مسئولیت سنگینی بود و همچنین صحبت‌هایی درباره موقت بودن این مسئولیت مطرح شده که دروغ است و موضوع به این صورت بوده که امام خمینی(ره) پیش از فوت دستور دادند که در قانون اساسی کشور بازنگری شود و این در حال انجام بود که با فوت امام خمینی(ره) همزمان شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: یکی از مواردی که امام خمینی(ره) تاکید داشتند که در قانون اساسی بازنگری شود برداشته شدن شرط مرجعیت و اینکه نیاز نیست که رهبری از مراجع تقلید باشد و این شرط اجتهاد برای مقام رهبری گذاشته شد و موضوع موقتی بودن به این صورت بود که این پس از بازنگری در قانون اساسی نیز دوباره در مجلس رای‌گیری شد و ایشان با اکثریت آراء انتخاب شدند و اصلا این موضوع موقتی مطرح نبوده و این مسائل مطرح شده از اساس دروغ است.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به مسائل مطرح شده پس از اغتشاشات اخیر اظهار کرد: پس از این اغتشاشات اخیر مردم به خوبی در همه شهرها و روستاها در برابر اغتشاشگران قیام کردند، البته این قیام مردم در برابر اغتشاشگران بوده و باید مردمی که مطالباتی داشتند را از این افراد جدا کرده و این مطالبات پیگیری و رفع شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: پس از این اتفاقات که سران مثلث شوم امریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی سرشان به سنگ خورد، رئیس جمهور امریکا به نماینده کشورش در سازمان ملل دستور داد که مسائل ایران را به شورای امنیت ببرد و از این اغتشاشگران دفاع کند.

امام جمعه گرگان گفت: نماینده امریکا نیز این مسائل را مطرح کرد تا به صورتی دوباره ایران را به شورای امنیت بکشاند اما بازهم علیه خود امریکا تمام شد و بیشتر کشورهای حاضر در شورای امنیت با آن مخالفت کردند و نماینده کشور روسیه نیز مواضع بسیار خوبی علیه این اقدام امریکایی‌ها گرفت.

آیت الله نورمفیدی افزود: در این موضوع نیز همانند همیشه ثابت شده که برخوردها و اقدام‌های امریکایی‌ها براساس مبنای درستی عمل نیست و هر جا منافع خودشان باشد عمل می‌کنند و همه کشورهای حاضر در شورای امنیت این موضوع را مطرح کردند که این موضوع مسائل داخلی کشور ایران است و به شورای امنیت مرتبط نیست و اگر این‌گونه باشد باید همه مسائل داخلی و اتفاقات کشور امریکا نیز در شورای امنیت مطرح شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مردی بود همواره همراه امام خمینی(ره) و انقلاب بود و با وجود سختی های فراوان در زندگی هیچ گاه از انقلاب جدا نشد و تا آخرین روزهای زندگی نیز با اینکه مشکلات فراوانی برای وی ایجاد کردند از نظام و انقلاب جدا نشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: باید این گونه افراد همواره مطرح باشند تا برای نسل جوان ما الگو قرار گیرند که این انقلاب ساده بدست نیامده و این همه شهید و سرمایه‌ها را از دست دادیم تا برای این انقلاب سرمایه‌گذاری کنیم.

وی همچینین با اشاره به خطبه 181 نهج البلاغه و نکاتی که امیرالمومنین(ع) برای معرفی و شناساندن ذات اقدس الهی مطرح کرده، گفت: بشر با حواس ظاهری خود نمی‌تواند خدا را بشناسد اما خداوند عقل را برای انسان قرار داده تا عظمت این جهان خلقت و خداوند را بشناسد.

امام جمعه علی آبادکتول: مسئولین صادقانه و جهادی عمل کنند

حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی در طبه های نماز جمعه این هفته ی شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: انسان در سایه اخلاق می تواند تهذیب نفس کند و به کمال برسد.

وی اولین قدم برای تهذیب نفس و سعادتمندی را خودشناسی دانست و گفت: انسان باید بداند انسان از کجا آمده، هدفش چیست و به کجا خواهد رفت.

شاهچراغی با اشاره به انفاس مختلفی همچون عماره، لوامه، مطمئنه و فانیه در انسان تصریح کرد: انسان باید به مجموع همه ی آن چیزهایی که به نفس نام گرفته، را باید بشناسد تا به معرفت خودشناسی دست یابد.

خطیب جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: انسان موجودی بسیار پیچیده و حوزه صعود و سقوط انسان بسیار گسترده است،گفت: گاهی انسان آنقدر به خدا نزدیک می شود که به تعبیر خداوند، همچوت پیامبر اسلام به اندازه یک کمان یا دو کمان با خداوند فاصله دارد و گاهی چنان سقوط می کند که جایگاهش همچون اسفل السافلین می شود.

شاهچراغی در خطبه ی دوم خود با حضور حماسی مردم در صحنه، فتنه امریکایی - صهیونیسمی خنثی شد که می توانست دردسرهای زیادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید از این فتنه و آشوب ها درس بگیریم، اذعان کرد: اگر ما بیدار نباشیم، بدانیم که دشمن بیدار است و اگر این فتنه جمع شد بدانیم که دشمن همواره به دنبال فتنه جدید است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه هرگاه ملت مسلمان ایران به موفقیتی دست می یابد دشمن فتنه ای جدید می سازد، عنوان کرد: رزمندگان سوری، عراقی و ایرانی با تدابیر امام خامنه ای بر داعش پیروز شدند که دشمن نتوانست این را تحمل کند و فتنه ای جدید طرح ریزی کرد.

وی ابراز دلسوزی ها و نگرانی های رسانه ها و مقامات غربی را به اشک تمساح تشبیه کرد و گفت: آنها هیچگاه دوست و دلسوز ایران نخواهند بود و نسبت به تک تک مردم کشورمان کینه دارند.

شاهچراغی افزود: سازمان جنایتکار منافقین امروز برای ملت ایران اشک می ریزد، اما مگر همان ها نبودند که جوان حزب الهی را زنده، پوست می کندند و می سوزاندند؟!

خطیب جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه امریکا و غرب به دنبال تسلط بر منطقه است، گفت: این فتنه آخرین فتنه ی دشمن نیست. وجود دشمنان ایران توهم نیست. آن ها در همین فتنه ی اخیر دائما با استفاده از فضای مجازی و رسانه های خود شایعه پراکنی کرده و اخبار غیر واقعی را منتشر می کردند.

شاهچراغی با اشاره به این سخن حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع کشور مصر که هرکس لباس امریکایی را به تن کرد، همیشه باید خود را لخت فرض کند، گفت: ما برای حل مشکلات، باید خودمان دلمان به حال یکدیگر بسوزد و وحدت و همدلی میان خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، خطاب به مسئولین گفت: مردمی که جنگ تحمیلی را به پیروزی رسانده و در طول انقلاب، فتنه های زیادی را خنثی کردند، باید برایشان جان داد. جان دادن بر ای این مردم شهادت فی سبیل الله است.

شاهچراغی با بیان اینکه تورم، گرانی و اجاره های سنگین به مردم فشار می آورد، گفت: تقاضایم از دولت، ورود جدی به مساله مسکن است. مسکن مهر اجرا شد، حال اگر نقصی دارد باید بر طرف شود نه اینکه این طرح عظیم را متوقف شود.

وی اذعان کرد: نباید تنها توپ را در زمین دولت انداخت، بلکه باید نمایندگان مجلس هم در زمینه رفع مشکلات مسکن، اشتغال و تورم طرح بیاورند و نواقص را بر طرف کنند.

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه حتی خبر گران شدن بنزین و گازوئیل، بقیه قیمت ها را بالا می برد، اما مردم توان این گرانی را ندارند، گفت: مردم انتظار ندارند، یک شبه همه ی مشکلات حل شود، اما می خواهند همچون امام خامنه ای که با آن ها صمیمی و صادق است و آن ها نیز با یک ندای ایشان برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی وارد صحنه می شود، مسئولین نیز با مردم صادق باشند و برای حل مشکلاتشان تلاش کنند.

امام جمعه رامیان: اجازه نمی دهیم دشمن واسطه ای برای آشوب و اغتشاش در کشور شود

حجت الاسلام حسین طاهری امام جمعه رامیان در خطبه های این هفته نماز جمعه درباره تجمعات اخیر اغتشاشگران در کشورگفت: دشمنان از هر موقعیتی برای برهم زدن امنیت انقلاب اسلامی استفاده می کنند و باید حواس ها جمع باشد و اجازه نمی دهیم دشمن واسطه ای برای آشوب و اغتشاش شود.

وی اظهار کرد: مردم مطالبات به حقی دارند و این موضوع در زمانهای مختلف بوده و هست لذا باید مسئولین جواب صادقانه و درست بدهند.

حجت الاسلام طاهری درباره دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم قم افزود: مردم و مسئولین باید فرمایشان مقام معظم رهبری را مورد توجه و تاکید و سرلوحه رفتارشان قرار دهند.

وی بیان کرد: دشمنان نسبت به نظام و انقلاب اسلامی کینه دارند چون جلوی زیاده خواهی ها و سلطه آنها را گرفته است به خصوص در نابودی داعش و رمز ملت ایران انقلاب اسلامی، عزت و استقلال است.

خطیب نمازجمعه رامیان افزود: همدلی و همراهی بین مسئولین در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتیانگیزه ای خوب و بانشاط را برای مردمم ایجاد می کند.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به هدف از خلقت انسان تصریح کرد: انسان خلیفه الهی است و با طی مسیر آزمایش دنیوی و درصورت موفق بودن وارد بهشت می شود.نوان کرد:

امام جمعه رامیان با بیان اینکه حرص، باعث رانده شدنم انسان از بهشت شد، خاطرنشان کرد: زیاده خواهی و حرص باعث جنگ و خونریزی و اختلاف و کینه می شود و دین برای ایجاد تعادل در روح و روان انسان است.

امام جمعه موقت بندرترکمن: از دستگاه قضا انتظار است محکم و باشدت با فتنه گران برخورد کند

حجت الاسلام نادعلی رضاقلی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فتنه انگیزی معاندان نظام در نابودی انقلاب اسلامی اظهار داشت:افرادی که عامدانه پرچم مقدس انقلاب را آتش می زنند کافر بوده و باید آنان را اعدام کرد.

وی افزود:مسئولین نظام اسلامی خیلی با رافت و مهربانی با آشوبگران برخورد می کنند که کارشان درست نیست چرا که موجب سوء استفاده افراد می شود لذا از دستگاه قضا انتظار داریم محکم و باشدت در این مساله با فتنه گران برخورد کند.

امام جمعه موقت بندرترکمن با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم تصریح کرد:حضور پرصلابت مردم در حوادث اخیر امری معمولی نیست و در هیچ جای دنیا وجود ندارد لذا هر خطری که نظام اسلامی را تهدید کند مردم انقلاب ما باحضور پرشورخود به صحنه آمده و دشمنان را مایوس می کنند تا نقشه هایشان نقش برآب شود.

حجت الاسلام رضاقلی با اشاره به مردم وظیفه شناس و ولایتمدار کشور ادامه داد:تشکر هزاران باره از مردم باز هم کم است چرا که ملت ایران ملتی بابصیرت و وظیفه شناس است و می داند چه زمانی حرکت کند لذا مردم به کشورشان آبرو می دهند.

وی اذعان داشت:اعتراض حق مردم است اما عده ای با سوء استفاده از مشکلات جاری درصدد تشنج و براندازی نظام هستند لذا باید با آنان برخورد جدی نمود.

امام جمعه موقت بندرترکمن خاطر نشان کرد:تلاش برای حل مشکلات مردم وظیفه همه مسئولین است لذا باید با سعی و مساعی بالا درصدد حل مشکلات مردم و جامعه باشند.چرا که هیچ گره بازنشدنی وجود ندارد و مسئولین می توانند با همت خود مشکلات ایجاد شده را حل کنند.

وی با اشاره به 26دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور یادآورشد:حق همیشه آشکار وباطل همواره معدوم ونابود است لذا شاه ملعون بالاخره پس از سالها حکومت رانی وکشتار انسانهای بیگناه کشور،با فرار مفتضحانه خود به سلطنت حکومت منحوس پهلوی پایان داد.

امام جمعه گنبدکاووس: دشمن در اغتشاشات اخیر دچار اضطرارعمل شد

امام جمعه گنبدکاووس امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن با مطرح کردن طرحی نو به این خیال بود که گذشتگان نتوانستند با ایران مقابله کنند و آنها می توانند.

حجت الاسلام محمود ترابی گفت: دشمن با نشانه گرفتن جایگاه رهبری و عمود انقلاب،پررنگ کردن اعتراضات مردم ، شبکه سازی اجتماعی در فضای مجازی، زیرسوال بردن سپاه، روحانیت و ارزشهای اسلامی و زنده کردن منازعات قومی و تلاش برای تبدیل آن به منازعات امنیتی به دنبال براندازی این انقلاب است.

وی تصریح کرد: دشمن با راه اندازی بهار فارسی با مثلث منافقین به عنوان لیدرهای مقدمه تظاهرات ساز ، عربستان و پول هایش و نقشه های آمریکا و اسرائیل فکر کردند همه چیز تمام است و در هرات و یکی از شهرهای کردستان نیز پایگاه زدند و با یک نقشه بیرونی براندازی کودتاگرانه علیه ما انجام دادند اما مردم بصیر مقابل آنها قد علم کردند.

امام جمعه گنبد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم اذعان کرد: ایشان تاکید داشتند که تحلیل ها را به تحلیلهای جناحی نکشانید و برخی مطالبات را زمینه ساز توطئه نکنید.

مردم باید احساس کنند گوش شنوایی هست

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: مردم باید احساس کنند که گوش شنوایی هست ، و اگر بدانند توانایی پاسخ به خواسته هایشان وجود دارد اما پاسخی داده نمی شود موجب اعتراض می شود اما اگر توانایی نیست باید شفاف به آنها گفته شود ، آنها سالهای سخت تحریم و مشکلات را تحمل کرده اند و باز هم لازم باشد تحمل می کنند.

ترابی ادامه داد: این باید مشخص شود که دشمن خود ما را تحریم می کند و از عواقب آن بر علیه ما استفاده می کند، اگر با مردم با دلسوزی و عطوفت رفتار شود و مردم تلاش های شبانه روزی را ببینند قطعا سختی ها را تحمل خواهند کرد ما40 سال این انقلاب را با همین مردم اداره کرده ایم و امروز همه ما منتظر پاسخ ایران به اسرائیل و امریکا هستیم.

امام جمعه گنبد همچنین در رابطه با خرده گرفتن برخی از وی که چرا نسبت به دولت موضع تندی نداشته است اظهار کرد: در تحلیل رهبر معظم انقلاب همه ما مسئول هستیم و نباید تنها یک بخش را پاسخگو بدانیم و ه کس در جایگاه خود باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.