1396-10-07 12:58
893
0
48412
آیت الله علوی‌گرگانی:

گرانی ها و مالیات های بی مورد کم لطفی در حق مردم است/ مجلس در تصویب قوانین دقت بیشتری داشته باشد

آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که روایات ما نزول بلاها را در گرو بی توجهی مدیران یک جامعه می داند، تأکید کرد: که با این شرایط بازار، گرانی ها و مالیات های بی مورد حقیقتا کم لطفی است.

به گزارش گلستان ما، آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان حفاظت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که خداوند در قرآن کریم برای همه انسان ها نصایح فراوانی دارد، اظهار داشت: قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) برای همه مردم است و مختص به دسته یا گروه خاصی نیست.

آیت الله علوی افزود: در سوره مؤمنون می خوانیم «ما به اندازه توانایی شما تکلیف کرده ایم» ولی مضمون ادامه این آیه این است که در مقام عمل اگر انسان کوتاهی کند، کتابی در نزد خداوند است که همه را می نویسد و از آن طرف اگر انسان حتی نیت عمل خیری را هم داشته باشد این هم در کتاب اعمال او ثبت می شود.

وی ابراز داشت: طبق روایات اسلامی ما گاهی اوقات حتی نیت یک عمل خیر از سوی یک نفر که توانایی انجام عمل خیر را ندارد از کسی که آن عمل را انجام بدهد، ارزش بیشتری دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که دشمن برای ضربه زدن به کشور ما روز و شب ندارد، عنوان داشت: آنها تمام تلاش خود را برای از بین بردن امنیت ما به کار برده اند، بنابراین حتی اگر دشمن در ظاهر هم با چهره خوش برخورد کند ولی در باطن هدف خیری نسبت به ما ندارد.

آیت الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: دشمن پشت دیوارهای خانه ما است و منتظر است که از ناله مردم و نارضایتی آنها بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و نظام ما را زیر سؤال ببرد، بنابراین نباید کاری کنیم که مردم ناراضی باشند.

مرجع بزرگوار تقلید تصریح کرد: مدیران و مسؤولان عالی رتبه کشور باید زمان شناس باشند به ویژه دولتی ها بدانند چه وقت باید جنسی گران شود نه این که بدون حساب و کتاب اجناس را گران کنیم.

وی با بیان این که برای گران شدن اجناس باید به میزان درآمد مردم توجه شود، یادآور شدند: امروز بدون تعارف بسیاری از بازارهای ما خوابیده است و از این طرف مالیات ها و گرانی های بی مورد حقیقتا کم لطفی است.

آیت الله علوی خاطرنشان ساخت: در این شرایط که دشمن می خواهد ما را تنگنا قرار بدهد خودمان باید به همدیگر رحم کنیم؛ روایت داریم وقتی مدیران و رؤسای یک جامعه دلسوز نباشند خداوند جلوی رحمت و باران خود را می گیرد، بلاها و زلزله ها را نازل می کند و دعاهای انسان نیز به اجابت نمی رسد.

وی با اشاره به این که مالیات های نادرست بر علیه مردم موجب کم شدن نعمات الهی می شود، ابراز داشت: بدون شک در این مسائل ارتباط های معنوی در کار است یعنی هر خدمتی که به مردم صورت بگیرد حساب می شود؛ مجلس هم مواظب باشد هرچیزی را تصویب نکند.

این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: ما تقاضا داریم هر زمانی به مقتضای همان زمان، کار را پیش ببریم که در این صورت نیز مردم راضی خواهند بود و مشکلات را نیز تحمل خواهند کرد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.