1396-10-07 08:21
1092
0
48389
در گفتگو با نخبگان گلستانی مطرح شد :

رشد علمی راهبرد اصلی مواجهه با فتنه های آینده و دشمنی های آمریکا

تعدادی از نخبگان گلستانی ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفتند : تنها راهبرد مواجهه با دشمنی های آمریکا و فتنه های آینده رشد علمی کشور است .

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ جمهوری اسلامی ایران از فردای 22 بهمن 57 دستخوش فتنه های گوناگون شد که از این دست می توان به بحران قومیت ها در نقاط مرزی ، جنگ تحمیلی ، کودتای نوژه ، واقعه طبس ، بحث قائم مقام رهبری ، فتنه 18 تیرماه سال 78 کوی دانشگاه تهران و بزرگترین و پیچیده ترین فتنه ای که با آن روبرو بود ، فتنه سال 88 بود که در پی انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.

در واقع دشمن با یک برنامه ریزی دقیق دریافته بود که در آن مقطع می تواند کار نظام اسلامی را یکسره سازد و با استفاده از تئوری انقلاب مخملین که چندین تجربه موفق در اروپای شرقی را با خود داشت ، تمام ظرفیتها و عناصر داخلی و خارجی را بسیج کرد تا انتقام سی سال کینه ای که از جمهوری اسلامی داشت را بگیرد .

اما وجود مردم با بصیرت در میدان و رهبری داهیانه عمود خیمه مسلمین باعث شد تا فتنه گرانی که در 6 دیماه سال 88 به خیمه امام حسین (ع) حمله کرده و آن را به آتش کشیدند و آنهایی که به زن و بچه مردم رحم نکردند و مسجد را آتش زدند رسوا شده و ملت عظیم الشان در روز 9 دیماه سال 88 سیلی محکمتری به آمریکا و دنیای غرب که ذوق زده به تماشای زوال جمهوری اسلامی نشسته بود ، زد .

در این بین جامعه علمی ، دانشگاهی و نخبگان استان گلستان نیز از همان ابتدا با مشاهده تحرکات مرموز و ضد نظام صف خود را از فتنه گران و آشوب طلبان جدا کرده و همه ساله در بزرگداشت سالروز 9 دی حضور عالمانه دارند تا نگذارند دستاوردهای دانشمندان هسته ای ، علما و شهدای ایران اسلامی به کما رود.

در همین رابطه با تعدادی از نخبگان ، اساتید و علمای حوزه و دانشگاه به گفت و گو نشستیم تا از نظرات آنها بهره مند شویم .

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خصوص تبیین این حماسه اظهار کرد : حماسه 9 دی را نباید به همان روز خلاصه کنیم بلکه این واقعه بزرگ فرایند تاریخ معاصر است و اگر چه در فتنه 88 زهری به نظام اسلامی وارد شد اما حماسه 9 دی پادزهر این فتنه بود .

حجت الاسلام نامدار گفت : یک مهارتی در بین ایرانیان وجود دارد که در چنین مواقعی به داد ملت می رسد و آن پیوند بین امامت و امت است که مردم با بصیرت و آگاهی گرد هم آمدند و غبار فتنه را زدودند ، ذکر این نکته که بصیرت صرفا آگاهی و دانش نیست چه اینکه خیلی از دانشمندان در این فتنه لنگ زدند .

وی تصریح کرد : جلوه های زیبای امامت و امت در جنگ تحمیلی هشت ساله و در راهپیمایی 22 بهمن و 13 آبان هم به منصه ظهور می رسد و در یوم الله 9 دی نیز قدرت ملی ایران تثبیت شد و استکبار را ناامید کرد و این نکته هم مهم است که بدانیم این حادثه عادی نیست بلکه ریشه فلسفی و مبانی اندیشه ای دارد که این مبانی حتما باید به نسل جدید منتقل شود .

رئیس خانه نخبگان علمی بسیج استان گلستان نیز اعلام کرد : حماسه 9 دی قیام جامعه مهدوی و عاشورایی ضد تفکری بود که از حلم و بزرگواری ملت و نظام و رهبری سواستفاده می کردند .

دکتر ربانی نسب خاطرنشان کرد : این تفکر در خیال باطل خود بر این تصور بودند که مردم همراه آنها هستند و البته 9 دیماه خط بطلانی بود بر نقشه های جریانی که شناخت درستی از حقیقت انقلابی و اسلامی و ایرانی مردم نداشتند .

وی تاکید کرد : این حماسه بزرگ فرصتی شد برای تقویت پایه های نظام اسلامی و لذا باید گرامی نگه داشته شود .

در همین رابطه عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز اظهار داشت : در سالهای گذشته راجع به فتنه 88 صحبتهای زیادی شد اما آنچه که لازم است ابعاد پیچیده این رویداد مهم است که به قول مقام معظم رهبری شاید ده سال طول بکشد تا زوایای پنهان آن مشخص شود .

مجید محمد نژاد بیان کرد : خسارتهایی که در فتنه 88 متوجه نظام شد در ابعاد گسترده ای صورت گرفت و در حالیکه ملت و نظام از حضور حداکثری مردم شادمان بودند شیرینی این حضور به کام مردم تلخ شد .

وی اضافه کرد : امروز باید به فکر رشد علمی کشور باشیم و از تفرقه و دو تیکه کردن جامعه و دانشگاه پرهیز کنیم و آنهایی که عامل اصلی فتنه بوده باید به جرم خودشان اعتراف و توبه کنند و از طرفی جذب حداکثری هم در اولویت باشد .

دانشجو نخبه گلستانی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در گفت و گو با ما گفت : سران فتنه باید ابراز ندامت کنند تا به دامن مردم برگردند وگرنه آغوش ملت برای آنها باز نخواهد بود چرا که آنها در سال 88 با غرض و جهالت خود خسارتهای زیادی به نظام اسلامی وارد کردند .

سجاد شعبانی یادآور شد : انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف مخصوصا علم و دانش توانسته دستاوردهای زیادی را کسب کند و به عنوان یک کشور مستقل و ام القرای جهان اسلامی ظاهر شوند اما فتنه گران در سال 88 کاری کردند که دیدگاه سایر کشورها به ایران تغییر کرد .

وی با اشاره به رسالتهای دانشجو درباره فتنه 88 گفت : باید بیدار باشیم چون فتنه های بزرگتری در پیش است و به قول مقام معظم رهبری خرمشهرهای بزگتری در پیش است و لذا آمادگی و بصیرت مردم می تواند خنثی کننده توطئه های آمریکای جهانخوار و اسراییل غاصب باشد .

رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز با گرامیداشت یوم الله 9 دی گفت : 9 دی روزی است که مردم مسلمان ، غیرتمند و بصیر ایران یک بار دیگر ثابت نمودند در شرایط سخت سیاسی و بروز فتنه ها حرکت و عمل در خط ولایت مهم است .

موسی حسام افزود : پیروی از ولایت است که می تواند کشور و ملت را از آسیب پذیری برهاند و همه ما باید به دنبال پیشرفت و منزلت کشور از راه تحقق آرمانهای انقلاب باشیم .

استاد حوزه و دانشگاه و تقدیر شده جشنواره جهادگان علم و فناوری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : فتنه ریشه در تاریخ دارد و مسلمین از ابتدای اسلام تاکنون با فتنه های پیچیده و گوناگونی مواجه بودند ، حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می گوید فتنه ها زمانی آغاز می شوند که عده ای یپرو خواسته های نفسانی خود باشند و قوانینی از پیش خود اختراع کنند و مردم را به رسمیت نشناسند .

آیت الله قدمی ادامه داد : فتنه از نظر زشتی و گناه شاید در زمره گناه کبیره نباشد چون مانند زنا ، تهمت ، غیبت ، قتل ، سرقت و .. گناه فردی نیست اما بسیاری از منافقین که خود را به شکل مومنین در می آورند و در بین ما برای کفار جاسوسی می کنند و آزار و اذیت مومنین نیز جنبه هایی از فتنه به شمار می روند .

وی تصریح کرد : علی (ع) آغاز فتنه را عدم پیروی از قانون می داند ، آغاز فتنه هواپرستی است ، آغاز فتنه در برابر مردم و ولی فقیه زمان ایستادن است لذا باید هوشیار باشیم و از مرور فتنه 88 به دنبال ماهیت اصلی و منشا آن باشیم .

حافظ کل قران کریم گفت : یکی از فتنه هایی که در آینده با آن مواجه هستیم حضور افراد غیر متعهد در چرخه مدیریت است ، ارزشهای دینی را به تمسخر گرفتن و بها دادن به افراد غیر دینی و بی توجهی به قشر مستضعف و فقیر نیز می تواند بستر خطرناکی برای آینده نظام باشد .

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن محکومیت فتنه 88 و گرامیداشت یوم الله 9 دی گفت : دشمنی های دشمن تمام نمی شود و این فتنه ها تداوم خواهد داشت ، این ما هستیم که باید خودمان را بسازیم و آمادگی مواجهه با فتنه های رنگین و سنگین دشمن را داشته باشیم .

اسماعیل مهدیانی اظهار کرد : یوم الله 9 دی چشمه زلال و رودخانه خروشانی بود که پلشتی ها را با خود برد و منویات مقام معظم رهبری چون چشمه جوشان معرفت برای دلدادگان مسلمان جوشید و آنها را سیراب کرد.

وی تاکید کرد : امروز مهمترین راه برای مقابله با دشمنان تقویت بنیان های علمی است چون دشمن از دانش ما می ترسد و همواره سعی دارد ما را به عنوان یک مصرف کننده و کشور وارداتی نگه دارد لذا ما نباید فرصت ترقی را از کشور بگیریم و با رشد علمی پاسخی قاطع به دهن کجی های آمریکا بدهیم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز در این رابطه گفت : در مرور حوادث سال ۸۸ بحث ما بر سر سران فتنه نیست چرا که حساب آنها جداست بلکه گلایه ما از کسانی است خود را در ظاهر سرباز نظام می دانند اما در باطن با فتنه گران همراه اند و یا به خاطر اینکه ممکن است با اعلام موضع خود حمایت برخی جریانات را از دست دهند سخنی نمی گویند.

دکتر سید علی طاهری افزود : هر سخنی که مقام معظم رهبری بر زبان می آورند حساب شده است از اینرو تاکید و حساسیت ایشان به کلمه فتنه یقینا دارای معنی و با اهمیت می باشد.

وی تصریح کرد : متاسفانه کوتاهی ها در بحث توجه به فتنه همچنان ادامه دارد و امروز شاهدیم علاوه بر اینکه در دولت چند وزیر فعال فتنه حضور دا رد در عین حال مجلسی بی تفاوت نسبت به این مسئله هم تشکیل شد و باعث شد در دوره جدید سه وزیری که در دوره قبل رد صلاحیت شدند دوباره رای بیاورند.

تهیه گزارش : جواد عموزاد

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.